• milisi

Junibebisar (sommarbebisar) 2010 i Norrköping del 2

Här träffas vi som ska bli mammor och pappor under sommaren 2010 och som bor i Norrköping med omnejd. Vi är både först- och omföderskor, en del av oss ganska nya i stan medan andra är rutinerade "Peking"-bor. Vi diskuterar om stort och smått och ibland planerar vi små fika-träffar. Ålder, jobb och intressen spelar ingen roll, vi har en sak gemensamt - ett kommande underverk!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-07 16:33
    Här har vi en bf-lista som vi kan fylla på våra presentationer.

www.familjeliv.se/Forum-11-229/m49810047.html

När man skriver in sin presentaton, kom ihåg att kopiera föregående inlägg också att vi får en sammanhängande lista.

• Svar på tråden Junibebisar (sommarbebisar) 2010 i Norrköping del 2
  • Morsan

Någon av er som tänkt hyra babyskydd? Tydligen kan man hyra av If för 70-100 kr per månad beroende på om man är kund eller inte. Vi är kunder redan så det skulel inte bli så dyrt. Någon som isåfall vet om det är nya eller beg. man hyr? Ska ringa dit i veckan och kolla. Om det är nya saker är det ju väldigt värt det. Vi får låna eller köpa en likadan av en vän, men det känns dumt att bara låna en sån som man faktiskt sliter lite på, tänker på spyor och annat. Just det babyskyddet ska vara det säkraste på markanden, men det är ganska tungt jämfört med andra som är betydligt smidigare att bära på.

http://barnibil.if-sakerhet.se/?gclid=CKiHpsXj76ACFUUqDgoddU9aGw

Var på IKEA idag och trängdes och köpte det sista vi behöver av det de har. Har snart ett komplett bebisrum, mest lite kläder och hygienspylar som fattas nu. Har ni köpt mycket?

• Spalles

la changa - var ni på ikea i linköping??

då sågs vi säkert men att vi ej var medvetna om det. jag och sadde var där mellan 10.30-15 och trängdes! var mest på barnavd men köpte även möbler till bebisrummet. sen kom våra goda vänner o hjälpte till med monteringen så rummet är underbart nu!

vi har fått låna babyskydd av samma vänner så vi kommer ta det!

• Morsan
    Spalles skrev 2010-04-06 17:25:20 följande:
    la changa - var ni på ikea i linköping??då sågs vi säkert men att vi ej var medvetna om det. jag och sadde var där mellan 10.30-15 och trängdes! var mest på barnavd men köpte även möbler till bebisrummet. sen kom våra goda vänner o hjälpte till med monteringen så rummet är underbart nu! vi har fått låna babyskydd av samma vänner så vi kommer ta det!
    Ja i Linköping var vi så vi gick säkert förbi varandra bland folkmassorna. Gud va folk det var! Vi var där ganska snabbt, typ klockan tolv till ett max, vi visste vad vi skulle ha så vi skyndade oss. Men visst är det kul att shoppa till bebisen, så mysigt!
  • DanceMonkeyDance
    Vad spännande det ska bli att gå och äta glass om typ två veckor. Bara hoppas det är öppet, jag kan kolla någon dag när jag går förbi vad det står om öppet tider. 
    Tiden går så sjukt snabbt, jag blir tokig alltså. Äntligen har vi lyckats köpa en vagn men det är det enda vi har köpt också. Ska hinna flytta, åka till London, Ullared och jobba som en tok fram tills barnet kommer. Känns som om jag hellre skulle vilja gå och äta glass hela dagarna istället.
  • Morsan

Jag håller med, de sista veckorna har gått snabbt! Dagarna och veckorna fram till v13 kändes som en evighet. Nu ska jag föda om typ 10 veckor bara, overkligt! Och ska bara jobba 9 veckor till, går nog snabbt. Kanske har frågat det men hur långt innan bf ska ni vara lediga? För mig blir det ca 1,5 vecka drygt. Är lite orolig för att det kommer bli en seg väntan, man går säkert lite över tiden också, men vill hinna förbereda mig ordentligt. Baka och fylla frysen med mat {#lang_emotions_laughing}

• CissiNord
    Morsan skrev 2010-04-01 16:31:18 följande:
    Nej har inte gjort det, verkar inget vidare vad jag har förstått... När gör man det, och gör alla det här i Nkpg?Bra förresten att du fixade en ny tråd innan den gamla stängdes!
    alla behöver inte göra glykosbelastningsprovet. det är bara dom som ligger i farosonen för att få diabetes (dom som är lite överviktiga)eller dom som har diabetes i släkten.så det är bara för att vara på den säkra sidan som man tar det.Jag gjorde provet förra veckan. det jobbigaste var att man var så himla hungrig under dom där 2 timmarna man skulle sitta i väntrummet o läsa o ta de lugnt..sen mådde ja rätt illa mot slutet, eftersom man inte ätit något.men annars gick klockan rätt fort första timmen, men andra timmen va seg..*ta med dig en bra bok att läsa är bara ett råd om du ska göra provet.. finns även lite lektyr att läsa i väntrummet, för sova får man inte göra! :). de sa dom tillom*. sockerlösningen var som att dricka vatten med socker i.. tyckte inte att det var så farligt.men gott var de inte iallafall! :).men man överlevde. *finns äckligare saker ;)*
  • Spalles

jag har en arbetskamrat som nog gärna hänger med oss o äter glass. hon ska få barn 1 aug. men hon är inte så intresserad av nätet men däremot av att träffa andra som kommer vara mammalediga i höst.

är det okej om hon följer med?

halvars har ju öppet beroende på väder. ska vi bestämma den 28/4??

ju senare desto större chans till bättre väder!

jag ska sluta jobba den 4 juni o är beräknad den 14. så det blir 10 dagar innan!

kram

• Spalles

den 5/5 ska jag ha gangstar party hemma hos mig. om någon är intresserad av att komma så är det bara att höra av sig.

kl 17.30 är tiden!

jag bor i vilbergen!

(gangstar är barnkläder)

• Morsan
    Spalles skrev 2010-04-07 17:00:12 följande:
    jag har en arbetskamrat som nog gärna hänger med oss o äter glass. hon ska få barn 1 aug. men hon är inte så intresserad av nätet men däremot av att träffa andra som kommer vara mammalediga i höst. är det okej om hon följer med?halvars har ju öppet beroende på väder. ska vi bestämma den 28/4??ju senare desto större chans till bättre väder!jag ska sluta jobba den 4 juni o är beräknad den 14. så det blir 10 dagar innan!kram

Klart det är ok! Om det är kasst väder kan vi ju leta reda på något bra fik istället. Jag går också på ledighet den 4 (jobbar den 3:e) och är beräknad till den 16 så vi ligger riktigt nära! 

Spalles skrev 2010-04-07 17:08:12 följande:
    den 5/5 ska jag ha gangstar party hemma hos mig. om någon är intresserad av att komma så är det bara att höra av sig.kl 17.30 är tiden!jag bor i vilbergen!(gangstar är barnkläder)
    När behöver du senast veta om man kommer? Är det du som säljer?
  • Pepparkaksdeg

Nämen hejsan!
    Här var det både Juli OCH Norrköping
    Också är trevliga LaChanga här också .-)

Får man vara med?
    Är beräknad till den 25/6{#lang_emotions_baby}

Svar på tråden Junibebisar (sommarbebisar) 2010 i Norrköping del 2