Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Usch, jag blir så ARG! Gå in på Lindex och kolla på pojkavdelningen. Strl 86-128, underbara färger och kul tryck. Kläder man blir glad av. Kolla sedan strl 130 och uppåt så är det i princip bara svart, grått, hårdrockstryck och dödskallar! Min 8 åring drar strl 130/140. Han vill också ha regnbågsfärger och mupparna. Han vill ha de fina motorcykeltrycket och dom fina retroinspirerade djurtrycken men har man passerat strl 130 ska man tydligen inte ha glada och färgstarka kläder. Fy vad ledsamt!

Vi har jätteproblem just nu att hitta glada kläder åt honom. Hur ska man förklara det eg? "stora killar som du ska inte ha glada färger, du ska vara cool = hårdrockare" eller? Storbus fullkomligt älskade den fina randiga färgglada tröjan med stjärna på.

Vinterkläder ska vi inte tala om sen. Vi har hittat en jacka. Nu får vi jaga separata byxor för byxorna i samma märke fanns bara upp till strl 134. Iaf på webben. Är det någon som vet om fixtermobyxorna finns i strl 140 i butik? I onlineshoppen är de bara listade i strl upp till 134 och då är risken stor att de växes ur innan vinterns slut. Försöker jaga didrikssonbyxor sålänge men det är inte helt lätt. Overall ska vi inte tala om, det finns ju inte! *sliter mitt hår*

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-09-04 17:02:34 följande:
    128 är för litet eller? Går bara polarns till 128? www.polarnopyret.se/Shop/Product/ProductDetai...
    Den med djuren gillade jag. Är väl hyffsat försvarbart om det kan ärvas av 3 till.
    Storbus drar 140, möjligen en 130/134 då om de är stora i strl så 128 går bort. Blev så less bara då vi gillat Lindex pga fint och budgetvänligt pris. De sliter ju mkt mer på kläderna när de blir äldre (däraav lite i större strl på T). Ammar så det blir lite kortfattat skrivet pga fötter ivägen.
  • Asereht
    passau skrev 2010-09-05 09:41:44 följande:
    jag ska slänga ut 2 växa sängar... ifs på B men ändå...

på T ska jag slänga ut en bärbar dvd... När jag orkar fota och skriva...
    Intresserad av det senare då vår just gick sönder efter tre års intensivt användande.
  • Asereht

NÅgon mer än jag som uppskattar vinnarbrev (Tradera) av typen:

Hej! Du vann min auktion. Sätt in pengarna på konto xxx inom 3 dagar. Hälsningar anna (eller liknande)!

Det händer så ofta att man ju måste anta att genomsnittstraderaren är dum i huvudet. *morrar* Det har aldrig slagit folk att man kanske har budat på mer än en auktion....

• Asereht

När jag ändå gnäller om tradera igen så måste jag fråga. När ni sätter omdöme på det här med fraktkostnad, leveranstid osv hur tänker ni då?

Jag kan förstå att jag får lägre på leveranstid även om jag både i min info och i varje auktion påtalar att leveransen kan ta några dagar pga att vi bor som vi gör. Men varför jag får lägre på kommunikation fattar jag inte. Jag skickar automatiskt vinnarmail via tradera, jag mailar så fort jag fått betalning som bekräftelse och jag mailar igen när jag skickat. Exakt vart brister kommunikationen? De felsta mailar ju inte ens och säger att de betalt!

Samma sak med fraktkostnad, jag lämnar alltid in oportat hos postombudet eller på företagsposten. De väger och portar enligt tabell. Ibland händer det att jag skrivit för låg fraktkostnad och då står jag för det överskridande. Exakt vart gör jag fel eftersom folk inte tycker att fraktkostnaden är ok?

Personligen sätter jag full pott på alla staplar om jag inte är missnöjd med något trots att jag är nöjd med produkten i sig. Men det är ju jag det.

• Asereht

Det jag menar är att när man skickat ut ett vinnarmail kan man ju åtminstone hinta om VILKEN auktion eller vara vinnarmailet syftar på. Att bara skriva sätt in pengarna och avsluta med sitt namn utan att ens nämna alias tycker jag är ganska dumt. Det vore helt klart smidigare om alla gick över till att inneatta sin betalningsinfo i traderas automatiska vinnarmail för då slipper det uppstå förvirring.

I det här fallet var jag tvungen att maila säljaren ifråga för att få reda på vilken auktion det syftas på eftersom jag vann tre igår och bara fått mail från denne än så länge.

• Asereht

När det gäller leveranstid så anser jag fortfarande att om någon skriver att leveranstiden är en vecka och man budar dvs accepterar informationen så är det inte helt rätt att sedan ha klagomål på att leveransen tog en vecka.

Om jag handlar från en webshop med den infon så skulle jag ju aldrig dröma om att klaga då information om detta funnits och jag har valt att handla. Men då det är Tradera så är det fritt fram att klaga på sådant man redan informerats om innan man budade.

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-06 08:44:49 följande:
    Hahaha, då förstår jag hur du menar! Klart man tydligt anger vad köparen vunnit, samt skriver både sitt alias och sitt namn. Puckon!
    I det här fallet komm ett mail där det stod:

Hej! Sätt in pengarna på kontonummer xxx inom 3 dagar. Hälsningar Anna

Jag vann tre auktioner igår varav två har en sljare som heter Anna i förnamn. Jahapp.
  • Asereht

Jag försöker komma fram till om jag ska skaffa ett webhotell till ett av mina domännamn och köra bloggen därifrån eller om jag bara ska skaffa en ompekning dvs få mitt domännamn på bloggen men att själva bloggen ligger kvar hos blogger. *hmmm*

Att bygga bloggen helt själv kräver förstås lite merjobb, jag måste ju sköta backup själv. Det kanske är knöligt/jobbigt.

Försöker också läsa mig till hur man gör men det är otroligt luddigt skrivet. Jag har svårt att förstå hur de menar och vilket håll själva ompekningen fungerar när jag är inne hos min administratör.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11