K*B*N, pratar del 11
Usch, jag blir så ARG! Gå in på Lindex och kolla på pojkavdelningen. Strl 86-128, underbara färger och kul tryck. Kläder man blir glad av. Kolla sedan strl 130 och uppåt så är det i princip bara svart, grått, hårdrockstryck och dödskallar! Min 8 åring drar strl 130/140. Han vill också ha regnbågsfärger och mupparna. Han vill ha de fina motorcykeltrycket och dom fina retroinspirerade djurtrycken men har man passerat strl 130 ska man tydligen inte ha glada och färgstarka kläder. Fy vad ledsamt!
Vi har jätteproblem just nu att hitta glada kläder åt honom. Hur ska man förklara det eg? "stora killar som du ska inte ha glada färger, du ska vara cool = hårdrockare" eller? Storbus fullkomligt älskade den fina randiga färgglada tröjan med stjärna på.
Vinterkläder ska vi inte tala om sen. Vi har hittat en jacka. Nu får vi jaga separata byxor för byxorna i samma märke fanns bara upp till strl 134. Iaf på webben. Är det någon som vet om fixtermobyxorna finns i strl 140 i butik? I onlineshoppen är de bara listade i strl upp till 134 och då är risken stor att de växes ur innan vinterns slut. Försöker jaga didrikssonbyxor sålänge men det är inte helt lätt. Overall ska vi inte tala om, det finns ju inte! *sliter mitt hår*