Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Pruseluskan skrev 2010-09-08 19:44:13 följande:
    Kavat- jag hoppas hoppas att det finna en liten uns av saning i det. Tack för all pepp! Frk S- jag har sjukskrivit mig tors fredag..... Och sedan faller ju helgen in på det... Men enligt dem på fostermedecin så är det bara den dagen som testet utförs på som man ska vila och ta det lungt.... Asse- hur var det när du gjorde fvp? Hur länge dröjde svaret?
    Hur var det nu, 4-5 dgr har jag för mig att de sa men sen hade det lite med arbetsbelastning att göra. Man ska inte behöva vänta mer än en vecka iaf.

Det som sades vid provet var att om något var fel så skulle de ringa, annars kommer svaret per post. Så telefonsignaler blir rätt ångestladdade under väntan. Nu vet jag inte om det är lika överallt men här var det så.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.se
  • Asereht
    mamma på vift skrev 2010-09-08 21:31:28 följande:
    Ojojoj måste bara få dela med mig för jag är glad och jag vet att om några förstår min glädje så är det ni
    Budade hem en Molo regnbågsoverall i st.92 till lillgroda nyss!!! Är så glad att jag vann den, har suktat efter en sådan länge men inte riktigt vågat slå till, men nu gjorde jag det Han kommer bli så fin i den i vinter
    Fast det var ju till storebror jag skulle leta vinterkläder men såg denna och kunde inte låta bli. Lutar åt att vi köper en Gneis vinterjacka till storebror och ett par matchande täckbyxor eller kanske en overall från Didriksson... det är svårt med vinterkläder när barnen blir större och växer ur storlekarna upp till 128. Efter det är utbudet ganska begränsat

Pruseluskan: jag håller tummar och tår för er i morgon. Lycka till!
    Jag är aviiiiiis! Skulle så otroligt gärna ha en regnbågsoverall till nöffeliten till nästa vinter men jag är för snål (eller så har jag för många barn att klä inför vintern ). Även de begagnade blir för dyra för mig. Såg en häromdagen som var uppe i 1100 och då var ändå inte budgivningen över.

Nä, vi får fortsätta köra bättre budget dvs Didrikson set och Mikk-lineoveraller.
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2010-09-08 22:32:16 följande:
    Hur gick det med färgningen? Jag började skratta lite, för jag kom att tänka på en kollega som färgade håret förra veckan, han skulle färga det svart. Medans färgen verkade så tyckte han att det såg konstigt ut, mot det blå hållet. Men det kan ju se lite märkligt ut i det stadiet. Men när han sköljt ur håret så var det knallblått. Fel färg i lådan . Han gick tillbaka till affären han köpt färgen på, drog av sig mössan och fick en ny låda med färg.
    Jag skrattade gott när han berättade det
    *garvar glatt* Sjävl har jag blivit totalt brandgul i hela skallen. Samma orangegula färg som på moderatreklamen här på fl (den runda tillsammanspluppen). *ryser* Första, enda och sista gången jag blekt mitt hår. Blondin är uppenbarligen inte för mig. *ha ha*
    Lindadjo skrev 2010-09-08 22:40:25 följande:
    Åh, vad jag längtar till 28 september, så ska jag klippa håret och göra slingor. Jag har inte klippt mig sen oktober! Så det är nästan ett år sedan sist
    Ska klippa gratis hos en dotter till en kollega som utbildar sig till frisör, hon har praktikplats på tisdagar. Slingorna får jag däremot betala 100 kr för hon ska enligt alla vara väldigt duktig och noga, så jag är inte orolig. Dessutom kan det omöjligt bli värre än vad det är nu

Prus! Jag håller tummarna för dig i morgon, hoppas att allt går bra och att ni inte behöver vänta så länge på resultatet! Kram {#emotions_dlg.flower}
    Jag har ju jobbat på praktiskt gymnasium och jag kan säga att frisörelever är bland det mest grundliga och noggranna frisörer man kan hitta. För det första får de inte klippa folk förren instruktörerna tycker att de är redo och sen står de under ständig bevakning när de klipper. När de väl är utsläppta kan de ju slappa lite.

Jag måste boka en klipptid snart. Jag blir galen på mitt hår! Jag ska inte ha långt har jag kommit fram till. Jag fäller så grymt med hår så det ligger drivor överrallt. Så äckligt i sängen tex. *ryser* Sen längtar jag efter min halvkortklippta frisys rom jag tycker att jag passar rätt bra i. Ska bara komma överrens med maken så jag har uppbackning.
    Pruseluskan skrev 2010-09-09 06:55:12 följande:
    Asse- det är tyvärr samma tillväga gångssätt på leveransen på beskedet även här. Men jag ska se om jag inte kanske kan få ett samtal oavsett, annars kommer min telefonfobi byggas på med 1000%.....
    Förstår dig. Jag vågade inte svara i telefon alls under den veckan. Telesvararen fick ta allt. Så att jag kunde förbereda mig. Håller tummar och tår för dig idag! Hjärta
    Fröken Småland skrev 2010-09-09 07:50:01 följande:
    Vift igen: du såg att Didriksons overall fick bäst i test va? Såg i någon webbutik att deras var slut och att Didrikson har svårt att leverera fler
    Ja det brukar bli lite rusning när de får bra i test. Men de flesta sportaffärer tar in Didrikson så är man uta och kollar nu borde man kunna hitta str eftersom de just kommit.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-09 08:06:00 följande:
    Shit, jag insåg just att jag har 123 FL-dagar kvar på Maja varav 33 är S-dagar. De får ju bara tas ut t o m juni nästa år och bara när hon inte är i skolan. Så när? Jag funderar på om min man kan ta ut dem under helgen även om han jobbar under veckorna, vad tror ni om det? Jag får inte tjäna så mycket för då förlorar jag motsvarande i studiebidrag.
    Men visst står det någonstans att man kan ta ut för att vara med i skolan? Det kanske kunde vara något. Fast kanske inte 123 dgr...varje lov och studiedag är ju given.
  • Asereht

Ilandsproblem, vi har beställt en grön fix-jacka och så tänkte jag köpa didriksonbyxor till. Men nu sitter jag här och funderar på om det ska vara svarta eller grå. Tänkte jag skulle beställa nu så jag har det gjort.

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-09 08:34:39 följande:
    Svart är snyggast och mest praktiskt men grått blir snyggast mot den gröna jackan, det blir inte riktigt lika hårt. Nu blev det lättare va? Drömmer
    Jag tror också grå blir snyggast men å andra sidan har han haft grå tre år i rad nu då det varit grå i seten så man kanske skulle ta och variera lite.
    Pruseluskan skrev 2010-09-09 08:30:58 följande:
    Och nu kom tårarna och klumpen.....
    Man behöver lätta på trycket. *kram*
  • Asereht
    mamma på vift skrev 2010-09-09 08:41:18 följande:
    Den jag budade på slutade på 700 kr sen 32 kr i frakt med Schenker. Tyckte att det var lite i dyraste laget men de nadra jag sett har gått för betydligt mycket mer, så när det var 1 minut kvar slog jag till. Nu hoppas jag bara att den är så fin i verkligheten som den är på bilderna
    Jag kör snikvarianten, jag köpte ett regnbågsrandigt regnset (jacka och byxa) på rea för 249:-. Det kändes överkomligt. Det är dessutom sånt där nylonigt material så man kan använda jackan som vindjacka.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-09 09:14:20 följande:
    Billigt!
    Ja och enorm tur för det var sista.
  • Asereht

Jag har också varit så där fånigt rädd om fina kläder jag köpt men så började jag skämmas över beteendet. Varför köpa kläder som jag inte vågar låta barnen använda liksom. Visst är det kul att ta fram nedärvda grejor och hitta saker som aldrig är använda men samtidigt är det ju bara dumt. Så nu använder vi allt, ingen pardon!

Vi har inte haft ett enda didriksonplagg som gått sönder (än). Där tredje eller fjärde vintern vi använder didrikson nu. Både mini och mellan har haft nedärvda set och de håller fortfarande.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11