Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Ekorrfamiljen skrev 2010-09-08 13:18:56 följande:
    Asereht: Vilken läskig karl! Och själv hade jag aldrig i livet vågat låta mina barn gå så pass lång väg själva. Å andra sidan har de ju diagnos också så..

På tal om diagnos då. Vi var med Vendel till hörseltanten idag.. Han gallskrek hela vägen i bilen för att han inte fick köra! Sen fortsatte han skrika genom hela vårdcentralsbyggnaden för att han inte fick stanna i bilen och väl hos tanten skrek han och vrålade och grät om vartannat för att han ville till bilen. Vi som pratat flera dagar om kontrollen och vad som skulle göras och han var jätteduktig.. ända tils han satte sig i bilen som sagt. Han betedde sig riktigt autistiskt och slog omkring sig, rev sig i ansiktet och bara vrålade! Detta trots medicin. Snart får vi söva honom och göra en hörselscreening istället. Han fick iaf en glass efteråt för att jag hade lovat, men när han kom till dagis var allt fel ändå och han skulle inte ha skorna på hyllan och inte ta av sig jacka och bla bla bla.. Tack och lov för gullig, pedagogisk personal.
    Saken är ju att det inte är långt alls om de går skogsvägen + att de öht inte kommer i kontakt med trafik. Det är bara om man måste gå ute på vägen det blir långt eftersom vägen går utanför och i en lång kurva. Går de bara skogsvägen tar det ungefär tre-fyra min att gå hem. Kunde ta två min men då måste de gena över två pensionärers tomter och det tror jag inte går hem där heller.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.se
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-08 13:52:15 följande:
    "Värsta pinglan" *rodnar klädsamt* Har gått upp lite i vikt sen vi sågs sist men smällfet är jag så klart inte. Men när kläderna inte passar så är det inte så roligt

Asereht: Vad härligt att det löste sig! Såna där saker kan blir hur stora som helst om man inte agerar rätt och snabbt, skönt att han fixade det så bra trots sina hälsoproblem. Blir det bra med avlämning nu tror du?

Lokatt: en sån där arm skall jag också önska mig i romantisk present Drömmer
    Jag har just pratat med taximannen också och nu äar alla överrens om hur vi ska göra i fortsättningen. Det blir nog bra, det blir lite annorlunda och några meter längre men det kommer att funka. Det blir iaf lika för alla då även xx och hennes syskon kommer att få gå av där i fortsättningen. Och det var ju pga hennes brors behov som de stannade vid deras tomt från början. Ja, ja vi ska inte försöka reda upp det smarta i det hela men vi är iaf överrens.

Men hade det varit jag så hade ungarna fått gena över vår tomt. Inget jag hade stört mig på och jag lovar att deras föräldrar hade varit glada över den lilla extra kollen det medfört.
  • Asereht
    sarahl skrev 2010-09-08 14:01:58 följande:
    Någon som vet vart man kan bo billigt 2 nätter i sthlm? inte formel 1 dock. Den 24 september åker vi till sthlm o mannens skall bli okapabell att göra barn....

Jobbigt men skönt beslut då vi slipper oroa oss och att jag slipper ta hormoner.

Dessutom efterlyser jasg sdana härligt rutiga "gubbiga" byxor till pojken i strl 104. Någon som sett det någonstans?
    Scandic brukar ha överkomliga priser, man får rabatt om man har ica kort.

Kostar det att få det gjort och vad isf? Min käre man är lite moträvig när det kommer till att "snipp snipp" men frågan är om han hellre vill leva i avhållsamhet om det går att ordna utan att vi går i konkurs. Drömmer
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-08 14:14:20 följande:
    Gud så tramsigt att de inte får gena över tomten. Men de kanske inte heller har pessar? *fnissar åt den långsökta återkopplingen*
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-08 14:54:01 följande:
    Dessutom har de snott min bild {#emotions_dlg.djavulsk}
    Kan du inte maila på annonsen och fråga varför de har en bild på ditt vardagsrum i sin annons? {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-08 14:59:28 följande:
    På tal om gammal; idag såg jag en gammal bekant på Konsum när jag var där och handlade. Jag sneglade lite bakom hyllorna och kunde konstatera att killen som är några få år äldre än jag hade blivit en tjock och tunnhårig liten gubbe
    Sånt är så läskigt! Spöke  Jag konstaterade detsamma om makens kollegor/chefer på senaste sammankomsten. Två av dem har blivit i princip helt grå sedan jag såg dem sist (runt 6 mån sedan). Folk som vi är jämngamla med...Tyst
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-08 15:06:25 följande:
    TUR att det inte händer oss! Skål
    Menar det! Skål

(tänker verkligen inte gå på några klassåterträffar...)
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-08 15:08:01 följande:
    Faktum är att jag tror att det är just min liggdel som är till salu så det är inte mycket att gnälla över Det var för övrigt Nif som gjorde mig uppmärksam på att det var min bild sist den var ute på Blocket. Det gör mig inget men lite förvånad blir man allt.
    Jag har fått min blå liggdel från nif så min är det inte även om jag också försöker sälja av.
  • Asereht
    sarahl skrev 2010-09-08 15:35:54 följande:
    Asereht- PGA att vi bor på gotland och här gör man inte manliga stereliseringar så får vi göra på privatklinik och betala själva 5000 pix kostar det. Vi åker till Sophiahemmet.

Ring eran VC o fråga, de gör säkert det på vissa orter!
    Jodå, de gör här men det var priset som var kruxet. man har helt tagit bort subventionen på priset och då kostar det.

Har du sett mitt ib? Huvudmått och när (ålder) du vill att mössan ska passa minstingen?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11