Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-12-16 07:51:07 följande:
    Tänker spontant på Bonti och Barnbutiken men jag är inte säker. Jag börjar tappa greppet gällande sthlmsbutikerna då jag är där så sällan.

Annars surfar man in på Elodie/Buppa och kollar åf.

Själv har jag lyckats samla på mig två Elodie och en Buppa. Sen har jag lammskinnsåkpåsen , lodgern, mönstrade briofleecen och buggapåsen så vi borde klara oss rätt bra eller....

Ucsh vad skadad jag känner mig när man listar dem så där. *rodnar*

Jag måste göra mig av med minst en till men vilken? Jag har redan sålt den bruna mönstrade briofleecen. Den röda vill jag ha kvar. Fast jag har ju gärna kvar alla men man använder ju knappast allt det där.
    va har du för elodieisar? och visst har du den fin fina röd turkosa buppan? Jag gillar den nya vita med svarta blommor
  • Tant Pruselius
    sarahl skrev 2010-12-16 08:31:01 följande:
    hej flickor. vilken julstress! men snart är alla klappar klara men här hemma är allt upp o ner. på lördag ska vi på bröllop. på söndag blir det julröj här hemma, o ut o hugga julgran.imorgonkväll ska vi baka pepparkakshus.

på julafton skall jag o en granne byta tjänster. alltså vara tomtar hos varann, jag har inga kläder o ingent skägg, har ni nå tips! vill vara en fin tomte....
    har du sett mitt inbox?*tjatar*
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-12-16 08:42:11 följande:
    Julstress, vad är det? Har förträngt jul. Vi har fortfarande inget vatten. Hur lätt är det att städa och skura golv, laga mat, fixa tvätt och disk då. *suck*

Vi ska ha jul hemma. Min mor, syster och mina syskonvagn kommer hit. Systerdottern bokade tom om när hon hörde att alla skulle hit. Hon brukar vilja vara hos sin pappa/farmor annars. Det är bra betyg från en tonåring.

Vi har inte köpt en enda julklapp än. Det ska vi ta itu med i helgen då vi kan lämpa barnen (de större) hos min mor. Så det blir Sthlm och julklappsjakt sista helgen innan jul. Gissa om vi inte kommer vara de enda. *ryser*

Lite har jag iofs beställt också. Hoppas nu leverantörerna håller vad de lovar och att posten inte strular.

Tomteriet får maken sköta. Om det kommer tomte eller om det bara står en säck utanför dörren får vi se.

Som sagt, jag ignorerar att det bara är en dryg vecka till julafton och tar en dag i taget. Det är så mkt nu med min hals, vattenproblemet, sjuka barn osv.
    syskonvagn ? man märker ju vart du har dina tankar..hehe...

fy, jag förstår att det är mkt nu för er.... du är cool som tusan och gör det enda riktiga och tar en sak i taget *hejar på*
  • Tant Pruselius
    sarahl skrev 2010-12-16 09:45:04 följande:
    Har nu kollat tyvärr verkar den klädseln vara till en freeway. Det står inget på klädseln men när man googlar så skiljer sig klädseln vad jag kan se på lilla hålet där spännremmen till bältet går. o min överensstämmer med freeways. klädseln är helt ny o grå/svart
    typiskt!
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-12-16 09:49:54 följande:
    Dagens tappade haka måste ha varit i den lokala Expertbutiken på en liten ort i Danmark. Häromdagen gick min svärfar (82 år i februari) in med sin rollator och köpte en iPad med internetabonnemang.

Toppa det!
    heja svärpappa! Är det möjligen till sonen eller sonhustrun iklappen?
    Nifelheim skrev 2010-12-16 09:55:14 följande:

Jag har för mig att det funkar ändå även om passformen inte är super.
    Det enda som skiljer är knapphålsstorleken nedtill (där barnet har fötterna).
    På Freeway satt det en knapp, så hålet i klädseln är trekantigt och lite större.
    På Hiway sticker man ju in fingret i klädseln för att trycka ner en metallplatta istället, och hålet i klädseln är då avlångt och mindre. (som ett stort knapphål).
    du kan då allt du *hånglar upp*
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-12-16 10:16:56 följande:
    Tyvärr måste jag göra er besvikna, det är ajfånens stavningskontroll som varit framme igen. Syskonbarn vill den ha till syskonvagn. Inga sådana tankar alls faktiskt. Jag är nöjd.

Prus - Jag har den röd/turkosa Buppan. Jag tycker också den är ursnygg. Sedan har jag den nya randiga Elodien plus en ny denim (inkl väska) då den var så billig med campadrerabatten. *blush*

Min dotter har fått en iMac (tror jag den heter, macintosh laptop) av sin biolog (vi kallar hennes far så) i julklapp/födelsedagspresent. Svårt att toppa den. Ja, ja jag får trösta mig med att jag funnits till hands hela hennes liv medan han bara varit tillgänglig sporadiskt under något år.

Av oss får hon fickpengar till sin resa. Hon åker nämligen till Spanien på nyårsafton på två veckors semester tillsammans med sin sambo och hans familj, de bjuder! Jag är så avis!
    om du får för dig att släppa på denim så kan du ju hojta
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-12-16 10:34:06 följande:
    Nope, den är till honom själv. Han skall spela schack på den
    *kär i frk s sväris* heja han!
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-12-16 15:38:58 följande:
    Ni som har lite smak och åsikter. Vilken åkpåse tar jag i froggen i helgen då vi ska in till Sthlm och julshoppa? Bas och varukorg är frogdenim, sufflett och topp är röd just nu. Den röda briofleecen sitter i, den är ju underbart söt men den kanske blir för kall? Tänkte köra täckjacka på nöffegrisen då det blir mkt in och ut i butiker. Ilandsproblem är ju så mkt trevligare än andra problem.

Förresten ska jag nog klä om happyn också ifall vi skulle få för oss att ta den. Royal blue kanske? Tror den funkar fint med randiga Elodien.
    buppan då? Fast just den röda briofleccen är ju såå grymt snygg till bumperskyddet också....*dreglar*

Nif - prata med förskolechefen/rektorn, så där får det verkligen inte gå till!!!!
  • Tant Pruselius
    Riskiflickan skrev 2010-12-17 08:50:34 följande:
    Suck -10 å tåget var sent så jag missade bussen. Sitter på nästa buss å hackar tänder å hoppas att jag får krypa ner under täcket å sova efter jobbnatten!
    long time no see, hur mår du?
  • Tant Pruselius
    Riskiflickan skrev 2010-12-17 09:22:23 följande:
    Det är bra med mig :) många sjuka på jobbet så jag jobbar en del extra nu denna perioden. Själv då?
    jo då många sjuka här på jobbet också, dock är alla  barnen friska och glada. Julhysterin har börjat nå även mig och nu är det lite mkt att göra fram till fredagen... men men vi ska nog överleva även denna jul
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11