Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Jag är halvdöd. 40 graders feber när jag lade mig. Har tagit Alvedon regelbundet hela natten och imorse var tempen nere på 38,5. Men nu verkar den vara på väg upp igen, jag fryser nämligen.

Maken skulle ta något jobb inatt så skulle han som kompensation få ledigt hela dagen imorrn. Det vore ju inte så tokigt.

Får inte i mig någon fast föda. Igår lyckades jag tvinga i mig lite grekisk yoghurt och en skiva mozzarella. Jag hade seriösa problem att svälja mozzarellan så det blev inte mer. Livnär mig på varm mjölk med vispgrädde och kanel. Jag antar att jag kan vänta mig en fet viktuppgång när jag kan börja äta igen. *snyft* Så trist då det gått så bra hittills. Men men, man kan ju inte styra över sjukorna.

Pruss - liggdelen på buggan sitter lågt vilket gör att det knappt är någon luft mellan den och Varukorgen. Men Varukorgen är ju mjuk så drar man ut spännbanden så tycker jag inte att det är så farligt. Men jag har mest haft mjuka saker i den som varit lätta att dra fram. Vet att en del helt enkelt klickar av liggdelen när de packar Varukorgen men det har jag aldrig gjort.

Ang. magsjukor så har det bara varit en eller två som spridit sig på avdelningen på mina grabbars dagis. Det fördelat på de tre år de gick där. Spritning infördes först vid svininfluensa hypen.

• Asereht

Frk S - *ha ha* Han har humor den gossen!

Pruss - det är bara att hojta när du känner dig redo. Vi kanske kan ha en buggaträff du, jag och Nif framöver.

• Asereht

Maken ringde nyss och sa att han styrt om lite jobb och jobbar ett par timmar inatt så att han kan vara hemma resten av dagen och imorrn. Han borde vara hemma strax. Blir skönt att slippa markservicen och bara vila.

• Asereht

Jag har just haft min märkligaste blocketupplevelser EVER!

Då trodde jag ändå att jag varit med tillräckligt länge för att ha sett/hört det mesta!

Fick just ett mail från Internetgirot om att jag skulle bekräfta försäljning!

Jag fattar nada, det enda mail jag fått angående annonsen ifråga var ett där det stod "ring mig efter klockan 15 tack!". Eh, nej tänkte jag och slängde eftersom jag av ren princip aldrig svara på sådana befallningar eller på mail utan undertecknad avsändare. Lite hyfs får man f*n ha!

Så någon har alltså lagt in en internetgiorförsäljning (köp) på min vara utan att ens ha pratat med mig om saken. Gör man så? Jag tycker att det är skitskumt! Jag menar, hur vet man ens att varan finns kvar?

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

Jag vet ju hur internetgirot funkar. Har använt det vid ett par tillfällen. Men jag har aldrig varit med om att någon lagt in en affär om en vara jag säljer utan att ens ha pratat med mig. Nog för att jag också gärna är anonym men det var lite för anonymt för min del.

• Asereht

Här är läget oförändrat. Jag mår så otroligt dåligt. Sen har vänstra sidan av min hals svullnat upp. Det gör bara ont från utsidan om man säger så men svullnaden gör det svårt för mig att äta då halsen känns trång. Jag har inte ont i själva halsen däremot. Febern pendlar upp och ned.

Prus och Nif ni får dessvärre vänta lite till.

• Asereht

Brukar man inte få halsböld på insidan? *nollkoll*

Jag fick iaf order av mamsen att ringa Vc om det inte blir bättre de närmaste dagarna. Får väl göra det, så här kan man ju inte ha det. Jag orkar knappt gå och jag får inte i mig mat öht. Fyra skedar youghurt sen tog det stopp. Jag är också torr som ett sandpapper i hela munnen och halsen så jag sippar vatten hela tiden.

Jag lär gå upp massivt när jag kan äta igen. Jag vet ju att man inte kan råda över sjukdom men det känns så surt när jag varit så duktig.

Men idag är jag iaf inte ensam. Maken är hemma och nu ska han och grabbsen åka och handla. Jag och Nöffe ska ta en middagslur i sängen, han sover redan så jag ska göra honom sällskap nu.

• Asereht

Vi har en Hoover med rejäl trumma som slukar massor med tvätt. Vilket var ett krav från min sida då vag vill slippa köra flera maskiner om dagen (av flera skäl) Vår Elektrolux brakade ihop och då hittade vi denna för ett budgetvänligt pris på Media Markt.

Vi har haft den i 1,5 år nu och den går som en klocka. Lätt att förstå sig på och många valmöjligheter som vattenspar, halv maskin osv osv.

Vi är skitnöjda. Nu behöver vi byta tumlare snart. Också en Elektrolux då vi köpte maskinerna i paket då vi flyttade hit. Det började med att den plötsligt helt slutade svara på avkänningsprogeammen och sen har det gått utför. Numer funkar endast manuell halvtimmestork så här måste man delta aktivt i torkandet. det är lite annat skit också så det är bara att konstatera att även den gjort sitt.

Nu SKA jag sova!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11