Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Idag är första gången på en vecka som jag har under 38 graders feber. Känner mig riktigt pigg om man jämför med tidigare i veckan. När man inte ens orkar sticka är man jäkligt dassig!

Idag blir det dessutom ett rent nöje att fläsknotera. Trots att jag är medveten om att jag förmodligen får lite tristare siffror när jag börjar äta ordentligt igen. Men man måste ju få gotta sig lite iaf.

Angel, det var inget illa ment när jag skrev att du skulle gå lös. Utan mer "ge dem vad de tål". Jag tror inte du är någon galet rabiat person utan snarare en sådan som min syster som är duktig på att argumentera och gillar när det hettar till lite. Speciellt när det gäller en hjärtefråga som allergi. Go girl!

Själv är jag jordens mespropp det är rent sorgligt! Jag har en mor, syster och en far (hade) som alla är/var otroliga på att debattera/ diskutera och som utan problem tog tag i vad det än månde vara med hörntänderna väl vässade. Jag vet verkligen inte varför jag inte fick något av detta. Det hade verkligen inte skadat.

• Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2010-10-23 16:18:38 följande:
    Tanten: Japp!

För er som inte läser min blogg. Måste dela med mig en bild av Vemund Varg:

Grrrrrrr!!!
    *he he* Grym bild på vargen! Hjärta

Jag har en och en halv vante klar. Det har inte blivit så många varv stickade den här veckan tyvärr men nu börjar jag piggna till.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

Jag latar mig på soffan. Orkar fortfarande inte så mkt. Maken däremot fick värsta riktighet igår och håller för fullt på att göra om lilla rummet däruppe som nu blir pojkarnas gemensamma sovrum.

Han drog ut alla möbler och städade ur igår sen pep han in till stan och köpte färg. Sen jobbade han på hela wm och kvällen och nu är det nymålat och fint därinne. Det blev inte färgmässigt som jag tänkt mig men det blir fint och fräscht.

Nu fixar han nytt element där och snart är det dags att flytta in saker igen. Sen får jag sy snygga gardiner dit in.

• Asereht

Nif, skönt att du mårbättre. Det är ingen hit att vara själv när kroppen slås ut, been there. *ryser*

Ekorren, vantarna är klara nu. jag hoppas nu verkligen de passar också. Det är inte helt lätt när man inte kan prova under arbetets gång men med måtten jag fick så borde det funka.
    De är ganska stretchiga och har långa skaft. Nu ska jag bara dit med senilsnöret så är de redo för lådan.

• Asereht

Krya på er till alla som känner sig risiga på ett eller annat sätt.

Jag är själv inte frisk än och har absolut noll ork. Hjärnan har piggnat till mer än kroppen vilket gör att man tror att man ska orka saker. Det visar sig rätt snart att man tagit sig vatten över huvudet. *suck*

Jag har ett ilandsproblem som jag sitter och fundrar på just nu. Vi ska på en slottsweekend med julbord i början dec. Tänkte först att jag skulle lyxa till det lite och ha klänning men så kom jag ihåg ammningen. Vad sjutton hittar man på som är lite uppklätt men ändå ammningsvänligt?

Jag har bestämt mig för att klippa kort. Jag är så less på rismattan och allt hår jag tappar. Nu ska jag bara hitta en frisyr som jag kan visa frissan. Synd att man inte kan få se innan hur man kommer se ut i frisyren man funderar på.

• Asereht

Det svåra är att jag ju intevet hur välplanerat stället är med toaletter tex. För jag vill nog helst slippa slänga fram jättetutten till allmän beskådan. Förra stället vi var på fick man springa tre trappor upp eller ned till toaletten. Gamla slott är inte så välplanerade.

Jag får fundera lite men det lutar nog åt tunika och linne under. Jag vill helst slippa springa undan för ammning. Hur mkt amning det blir beror på nöffe. Vi ger inte flaska, förutom med vatten då.

Får bege mig ut på stan och hitta nåt fint, helst lila.

• Asereht

Lindadjo, självklart är det jobbigt när det är ens barn det gäller men man får se det som så att en utredning gör man för att hjälpa barnet på vägen. För att hitta rätt verktyg att jobba med helt enkelt.

Vi hade också utvecklingssamtal igår. Visserligen inga direkta problem förutom att vår storbuse är lite lat och gärna slarvar sig igenom saker och ting för att han tycker det blir jobbigt. Speciellt när man ska göra läxor och skriva berättelser, det blir väldigt korta berättelser som tar lååååång tid att skriva. *suck* Han har ju så mkt fantasi, han orkar bara inte skriva.

• Asereht

Första gången på hela veckan jag sitter vid datorn tror jag. *s*

Idag fick jag en på minnelse på en faktura från Tradera. Det märkliga är bara att förfallodatum har inte varit än!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11