Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2011-01-19 18:08:07 följande:
    Jag tror att Kavat köpte den tvådelade dressen, den är i ett helt annat material och testades inte. Jag har haft corduraoverallen till Maja och har en helt ny härligt brun som hon ratade som lillebror skall få om något år. Den har varit toppen tycker jag.

Samtidigt är det från år till år hur bra de är, det ser man ju i overalltester även på andra märken, ibland har Lindex bäst och ibland sämst.
    Asereht skrev 2011-01-19 15:53:33 följande:
     Mina är så otroligt slitna.
    Är det behåarna du syftar på nu? Drömmer
    Både och...
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-01-19 19:14:49 följande:
    Nu är ju inte Zasata här för att försvara sig men jag kan säga att jag har läst Katrin Zytomierskas inlägg (enda blogg jag följer) och det är sällan jag håller med henne men i sin blogg skriver hon exempel om en tjockis i receptionen på gymmet eller en person med riktigt illa acne i receptionen på hudkliniken. Där måste jag faktiskt hålla med om att man är ansiktet utåt och att man bör representera produkten eller tjänsten som företaget säljer.
    Att tjockisar inte skulle bli anställda på helt vanliga jobb, dvs drygt 99 av 100 jobb, kan jag däremot inte förstå. Utom möjligen om personen i fråga är så illa överviktig att man är rädd för att vara tvungen att handikappanpassa hela plejset och bygga om toaletterna osv.

För ganska många år sen var det faktiskt en sån diskussion på mitt dåvarande jobb: någon skulle vara mammaledig och chefen gick till AF för att få några lämpliga namn till tjänsten (någorlunda avancerad kontorstjänst). Jag hörde AF-gubben säga till chefen: "och så har vi ju förstås XXX också men han är väldigt tjock" Jag ifrågasatte det till chefen som inte tyckte att det behövdes fler namn utan var nöjd med dem han fick. Två år senare slutade en annan person och då var XXX fortfarande arbetslös och den här gången kom hans namn med. Han imponerade på intervjun och fick lätt jobbet och var den på kontoret som var mest kompetent, chefen inräknad.
    Jag har inte läst det inlägget som det refereras till men jag läste vad Z skrev och hur hon bemötte kommentarerna på FB och ärligt talat så var det inte imponerande. Sakfrågan är en sak och jag kan också till viss del förstå hur man pga sitt utseende kan vara mindre lämplig för en viss tjänst men hur man uttrycker sig och bemöter är en annan och där måste jag säga att jag blev illa berörd.
  • Asereht

Själva inlägget i bloggenI var dumt i sig men svaren på fb gällande inlägget var det som fick mig att verkligen reagera. Jag blir ledsen å alla överviktigas vägnar över det synsätt som visade sig och uppriktigt förvånad då jag inte hade väntat mig det.

• Asereht

Nähä om man skulle sova lite. Imorrn ska jag ringa doktorn. Knölen har blivit större, är alldeles stinn, rödfammig och kliar. Dessutom har det bildats en varbubbla där de stack sist. Det är bara ett tunt tunt lager skinn där så jag är lite rädd att det ska spricka.

Antibiotikan/pct har inte gjort någon synbar verkan. Jag har ätit halva kuren nu så man tycker ju att det borde märkas något. Hittills är det enda som hänt att jag får ont i magen och mår illa.

• Asereht

Okej, nu är det rejäl äckelvarning! Kräks

Knölen sprack imorse! Tur i oturen bara att det inte hände när jag sov för det hade ju varit jättekul att vakna i en pöl med var och blod. Det var liksom inte lite som rann ur den där knölen om man säger så. *rys*

Sprack kanske är fel ord men den där bubblan som bildats där de stack brast och ut vällde det guck. *yuck*

Tog säkert en kvart innan det slutade välla ut, fick stå med papper och luta mig över handfatet. Två ggr var jag tvungen att gå ut från toan och sätta mig med huvudet mellan benen där det var svalare då det kändes som om benen höll på att försvinna. Jag brukar inte svimma och jag klarar blodprov och sprutor bra bara jag inte tittar men att se massa jox välla fram ur halsen sätter gränsen för vad jag klarar av tydligen. Men jag svimmade inte som tur var. Blev lite stressigt med barnen men vi hann. *pust*

Nu sitte jag och väntar på telefontid hos öron, näsa halskliniken för att höra vad de säger om saken. Om jag bara ska äta min medicin och se glad ut eller om de vill titta på eländet.

Det enda positiva är att knölen reducerades nästan helt i storlek. Det negativa är att jag nu har stickningar i det som är kvar av den.

• Asereht
    passau skrev 2011-01-20 07:53:01 följande:
    Ase, fy vad vidrigt!!! Hoppas du får annat pc som tar bort infektionen nu när den nästan är borta ! Kram
    Den pc jag har nu är av typ starkaste sorten. Det är av den typ man ger för svåra infektioner av olika slag. Vet inte omman kan få så mkt starkare än så.  Får se vad läkaren säger. Tror inte det är någon fara eg, de har ju tömt knölen två ggr dels för att ta prover och dels för att underlätta för mig. Har jag tur nu så fylls det inte på med mer var/pus och den försvinner. *positiv*
  • Asereht
    passau skrev 2011-01-20 08:22:07 följande:
    D kan hjälpa med en svagare bara det är rätt sort *är positiv*
    Hoppas att provsvaren ger något den hä gången. Problemet är ju det att de inte lyckas hitta orsaken till infektionen så de får ju prova sig fram. Vissa saker vet man ju direkt vad orsaken är men när det gäller sånt här måste läkaren vara en riktig detektiv. *s*
  • Asereht
    Kavat skrev 2011-01-20 08:26:23 följande:
    Ase, bläk.
    Men när jag pratat knölar med läkre (hade ju även under bröstet, så säger de att de alltid vill tömma för antibiotika inte brukar räcka. Så en självtömning var nog bra gissar jag.Men fy, vad äckligt! Kräks
    Riktigt äckligt! När jag kom upp så sa maken att nu ser det ju ännu värre ut, du måste ringa doktorn idag. Jag kollade mig i spegeln och den där lilla gulaktiga ploppen/bubblan stod ut en hel cm och plötsligt så bara vällde det fram. *ryser*  Hade jag legat kvar i någr aminuter till hade jag haft hela kudden full. *bläääää*
  • Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-01-20 09:04:58 följande:
    Nej fy farao Stakars stakars dig Ase ! Inte så sugen på risgrynsgrötfrukosten
    *ha ha* Själv kommer jag nog inte dricka bailys på väldigt, väldigt länge!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11