Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Har aldrig ens hört talas om att det hänt på PT eller annan vagn heller. För mkt luft i däcket brukar vara orsak om det smäller. Det står ju på däcken hur många bar det ska vara, pumpar man i mer så är risken för smäll stor

Jag fick en luftbubbla en gång. Det märktes mycket tydligt när man körde så det var bara in på närmsta mack, pysa ur hela däcket och pumpa om. Det var uj.

• Asereht

Vi har 20-30 min till förlossningen beroende på trafik och väglag. Men de båda senaste gångerna har vi varit där på under 15 min. Tur det varit natt och typ noll trafik.

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-01-22 12:45:51 följande:
    Haha, att ha barn är en enda stor oro, fy sjutton

Är det någon som har tips på en bra sajt för Maja att spela spel på. Typ lite enklare snällare spel som Bloons eller memory eller nåt.
    Bolibompa har en del spel, det har även Nickelodion. Men den här sidan gillar mina killar. Många småspel och olika figurer att välja på:

www.spela.ws/

Man bheöver inte registrera sig för att spela och går man ner på sidan i menyn välj, så kan man välja olika igurer och bara få upp spel med just den karaktären. Annars är de sorterade efter typ av spel.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2011-01-22 12:52:07 följande:
    Har inte svt några kul barnspel på typ Bolibompasidan? Vet att syrrans ungar brukar spela där iaf. Vendel är inte typen som kan sitt still och spela så vi har aldrig låtit honom göra det.

Jag hoppas att de värsta bulorna och blåmärkena bleknar tills Vemund börjar dagis, annars lär personalen undra.. Drömmer Nåja, de lär väl se hur han försöker ta sig fram som en bulldozer, även där.
    Eller så gör han som minibusen gjorde under inskolningen, vurpar i trappan utanför dagis och skrapar upp  halva ansiktet. Men då var han ju redan på dagis så det var lugnt. Usch så han såg ut stackarn, han hade inte riktigt koll på trappor nedför än och släppte ledstången och bara klev ut innan pappa hann reagera.

Små barn får blåmärken och blessyrer, speciellt när de lär sig stå och gå. Nöffe har massor med snygga blåmärken på benen och en repa i pannan.
  • Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2011-01-22 13:11:23 följande:
    Ase: Stackars minibusen och Nöffe då. Skönt att det inte bara är Vemund. Ibland ser han ju rent misshandlad ut. Han har ju stått på näsan ett antal gånger och just nu har han tre gula blåmärken på kinden och i pannan. Bebisen min..
    Minibusen var extrem! Ha lyckades alltid ramla platt på ansiktet eller slå i huvudet när han ramlade. Han såg ju ständigt misshandlad ut när han var mindra. Obestämd

Man kan ju inte alltid vara till hands och fånga upp heller. Just när de börjar gå så far ju alltid huvudet i golvet eftersom  huvudet är tyngst. Det känns ju sådär men vad göra liksom.
  • Asereht
    Kavat skrev 2011-01-22 13:27:23 följande:
    Vi troddde ju litens tänder var på väg när han var 2 månader, men de stannade precis under och har hållt sig där, men nu tror vi att de är på väg igen. Gnällfisen... Hjärta Han är redan 5.5 månad! Tiden går alldels för fort.

Han har växt ur 68 nu på de flesta kläder.

Min knöl försvann ju nästan, men nu gör den ont igen. Så ont att jag har svårt att gå. Vete katten, men tror inte de skär upp den i "onödan" och den gör inte så ont som sist de skar för då värkte den jämt. Nu gör den bara ont när jag går och ännu mer om jag bär liten.. Vet inte riktigt hur jag ska göra....
    Nöffeliten har fortfarande strl 68 i po.p tights för de är stora i strl. Sen har han en lindextröja i strl 92 men den lär ju vara felmärkt. *s*

Jag ogillar starkt knölar. *blä* Min är knappt hälften så stor som innan självtömmningen men fortfarande där. Långdragen process det här. Nästan så jag hoppas den tömmer igen så jag kan trycka ut det som är kvar så det bara blir svullnad kvar. Men så funkar det nog inte och jag tänker inte försöka med våld. *ont bara vid tanken* Jag ser misshandlad ut på hela halsen.

Du kan väl konsultera läkare och se vad de säger, även om det "bara" gör ont när du går så är det ju besvärande och har den börjat göra ont igen så blir det nog värre med tiden.
  • Asereht

Och jag säger samma sak om träffen jag vill jättegärna träffas men har lite svårt att organisera en träff så långt hemifrån och vad jag förstod så var det ju västkusten som gällde. Jag är portabel. Bara jag vet var och när så jag kan leta boende.

• Asereht

Tycker det ligger elodie denim ute i mängder både på blocket och tradera så jag skulle inte sälja nu.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11