Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

Hur funkar ett torrschampoo?

Idag fick jag tillbaka gamla pärlan! Helt oförberedd var jag, men kompisen som lånade vagnen, hennes mamma skulle hit till stan så hon tog med den, och ringde en kvart innan att hon kommer med den. Jag som inte ens är gravid än, men nu har jag en vagn

Superfin Brio liggvagn från 1969

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2010-10-09 16:52:33 följande:
    Lindajo- vilken skönhet!!!
    Jaaa... visst är den. Blank, fin, helt oskadad Brio från 1969 Lika gamalt som vårat hus!

OM jag någonsin får ett till barn så ska jag ha den vagnen och en bugaboo. Redan bestämt mig
    Fast sambon tycker vi ska sälja vagnen NU. Och så är han inte så sugen på fler barn just nu heller, båda pojkarna är inne i någon sorts uppkäftig och våldsbenägen trotsålder. Skrik och gap och elaka ord. Jag fick ju höra av äldsta pojken: "Du är en dålig mamma, du tar inte hand om mig!" Och tar hand om, är för honom att skämma bort honom med leksaker. Bara för att jag vägrar köpa en massa leksaker åt honom hela tiden. Och dumma mamma har jag ju varit jättelänge nu.
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Ekorrfamiljen skrev 2010-10-09 18:06:41 följande:
    Lindadjo: Åååh, vilken fiiin vagn!

Fasen, jag får krupp på Vendel idag. När han inte har haft sjuka vredesutbrott har han antingen traschat alla Vemunds saker eller gjort saker så han riskerar att skada sig själv eller lillebrorsan. Medicinen fungerade ju sådär, eftersom det var autismen som gav värsta utbrottet i morse, men nu har den gått ur och han är som en hjärndöd förstörelsemaskin typ. Skrikandes Nu satt han och slog Vemund i huvudet, visserligen med en tom hushållsrulle, men ändå. Ge mig styrka!
    Usch, och så klagar jag på mina normalt jobbiga barn
    Fast jag stör mig inte lika mycket på mina barn som min sambo gör, det är just det, att han inte är sugen på en till längre som stör mig mest. Vill ju så gääääärna...
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Hoppsan! Hur dålig är man om man glömmer sin förlovningsdag? Tur att inte sambon heller kom ihåg den Den var visst i tisdags, 5 oktober.

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2010-10-09 18:41:44 följande:
    men han är ju säker sugen på lite rajraj mellan lakanen
    Det är han alltid
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-10-10 11:07:07 följande:
    .

Angående dopbiten så är inget av mina barn döpta och vi har gift oss borgerligt. Visst skulle jag kunnat tänka mig ett kyrkbröllop men då är det enbart för att det är vackert om man har tillgång till en gammal fin kyrka. Inget trosmässigt alltså. Därav var det inte viktigt för oss eftersom tron inte hörde till.

Jag har däremot alltid älskat gamla kyrkor och nog blir man full av andakt när man går in i en sådan. Men för min del handlar det om vördnad inför historien snarare än tro.
    Kan typ kopiera Aserehts text vad gäller dop. Vi är inte troende, därför har vi inte döpt våra barn. Och kommer vi gifta oss så blir det antagligen borgeligt. Gillar så klart kyrkbröllop oxå, men att jag skulle gå ner för gången klädd i oskuldens vitt och svära troskap inför gud, det ser jag inte riktigt framför mig. Jag är varken oskuld eller troende, så därför blir det borgeligt, OM det överhuvudtaget blir alls!?!? Vem vet?

Och firar vi jul själva här hemma så blir det Svensk kombinerad med Engelsk jul. Alltså svensk julmat, och julklappar den 24:e, fast tomten har varit här på natten och satt alla klappar under granen, så pojkarna kan öppna så fort de vaknar på morgonen
    Funkar fint det med.
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Oj, vad hände??? Jag har länge funderat över en tatuering som jag varit sugen på, och i somras öppnade det en ny tatuerare här i stan, och alla pratar så gott om honom, så jag blev lite sugen att bara höra om han kan bolla mina idéer lite. Skickade ett litet mail, och han ville att jag skulle komma förbi, och nu har jag visst bokat tid för en tatuering!! Det var ju inte riktigt det jag tänkte! Vad fort det gick Om 2 veckor bara. Hjälp....

passau skrev 2010-10-12 13:38:06 följande:
    Här är det mobbing på hög nivå... Alla utom jag är på nya kontoret dom har inte ens sagt att jag ska komma å kolla... Alla andra blev bjudna på pizza, ingen bände d när jag gick på lunch...
    Nää?!!?! Fy faaan! Det måste väl finnas någon man kan kontakta vad gäller sånt, även om man inte är med i facket? Så djävligt, fy vad hemskt. Jag kan bara tänka mig hur jag skulle känna om jag blev behandlad så Tråkigt, vuxna människor som är så töntiga!
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2010-10-12 19:13:41 följande:
    Omimorgon är det då dags för rul, och jag är super nervös och lite stressad över det hela. När vi väntade tuva var det bara super kul med ul, nu tänker jag bara på allt som kan gå fel..... Men jag får försöka se det som ett härligt "möte" tills motsattsen bevisas (förhoppingsvis inte!!!) Håll tummarna vid halv fyra!
    Jag ska hålla tummarna! Och jag håller med dig, jag var oxå mycket mer nervös med andra barnet.
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Håller med alla andra Lokatt. Flytta inte till sämre ställe och läge bara för ett rum till. Barnen vet ju inte annat, de är klart de kan dela rum   Så länge de är små så är det som fröken småland säger, bättre syskonsamanhållning. Gissar det blir lite jobbigare sen när de blir tonåringar, men då har ni ju säkert hittat något ställe som passar, och då kanske du inte pluggar längre, så ni kan köpa hus

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Ja, tvätt är tydligen allas problem, utom anala fröken småland då
    Vi har oxå tre tvättkorgar som samtliga är överfyllda, jag kan inte tvätta varje dag, för jag har ingenstans att hänga upp den. Det blir max 1 maskin varannan dag, om det ska hinna torka mellan varven. Så här svämmar det över. Förstår inte hur 4 personer kan byta kläder så ofta?!? Ändå försöker jag se till att barnen har kläderna 2 dagar i rad (om de inte är smutsiga).
    Jaja, det är väl bara att leva med det helt enkelt.

Nu ska jag göra pumpa marmelad Det har jag aldrig gjort förr, men fick en utmaning av mamman till min arbetskompis. Hon kom förbi med en stooor pumpa, en bit ingefära och en syltburk. Och jag tackar inte nej till att testa nånting nytt.
    Återkommer med resultat hur sylten smakade.

2010 ska bli ett bra år!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11