Lokatt skrev 2010-11-07 22:20:16 följande:
du vet att man kan vara lika allergisk mot hårlösa djur då va? det är inte pälsen i sig man är allergisk mot...
Dock går det att tillvänja sig för många allergiker, fråga min man, vi har tre katter och tre hundar
mexikanska nakna är coola, vilken av storlekstypen tänker du dig? Dock är tempramentet kanske inte så kul om man är nybörjare..
Ja, men jag är ju inte extremt allergisk. Och nybörjare är jag inte heller

Fast vi har ju haft lite lättare raser innan då förståss. När jag var yngre och bodde hemma så hade jag en Bichon Frisé och sedan hade vi en Coton de tuleaur. Så jag har iallafall en hum om hunduppfostran.
Och de 2 raserna tålde jag bra. Jag klarar inte av att bli slickad i ansiktet av de, då blir jag prickig. Men jag fick inte tungt att andas eller nånting sånt av de. Klarar faktiskt mina föräldrars Fox ganska bra oxå, så länge den är relativt nybadad

Det är alltså mest kvalstrena i pälsen jag inte tål gissar jag, nybadade hundar går alltid mycket bättre.
Det kommer ju inte bli någon hund nu ändå, vi jobbar allt för mycket. Men drömma går ju. Och hade det blivit en Xolo så hade det blivit standard storleken. Den stora alltså

Tycker det är lite coolt med urhundar... de får mig att tänka på de där mumienfilmerna

hehehe