Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Ang bugaboodynan, vad är färgen mix för något? Det finns med i listan på Kidz men jag kan inte hitta någon info om vad mix innebär. *förvirrad*

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht

Gomiddag! Idag är det rena sommarvärmen här! 22 grader inne och 22 grader ute! {#lang_emotions_sunny} Fast det är ganska kvalmigt och det brukar innebära huvudvärk för min del så jag får vara extra noga med vätska och ha alvedon i beredskap.

A har så smått börjat grabba tag i saker och ting även om han än så länge inte riktigt kan styra det hela. Så han får öva med snutten från Lodger. Då slipper han iaf att göra sig illa när det blir lite häftiga rörelser.

Lillgrisen med lodgersnutten i högsta hugg. 2010-05-12

Sen måste jag säga att jag fullkomligt älskar den här barbautstyrseln! Barbapappa måste ju vara den absolut bästa motsägelsen till att rosa skulle vara en tjejfärg.
    När minibusen såg lillebror i denna outfit sa han "vad fin han är, han ser ut som en liten griiis".

Barbapappa rockar! Man blir trött av att vara cool. 8)

Bilderna ska vara klickbara om allt fungerar som det ska, då får man se hela lilla A.

• Asereht

Och så har man gjort sig ovän med folk som anser att det är okej att ta ett glas vin till maten trots amning. Jag hade inte ens en åsikt om deras val men tydligen får man inte skriva att man inte har något problem att avstå för då klankar man ned på dem som vill och menar på att de har problem...*fatta nada*

Men jag kunde inte låta bli att ge respons så nu blir personen nog ännu mindre glad.
    Kunde inte låta blir att vara lite dryg tillbaka, hormoner är farliga grejor. {#lang_emotions_djavulsk}

Varför känner man sig påhoppad om man känner sig bekväm och trygg med sina val?

Jag känner mig inte det minsta trängd eller påhoppad av dem som vill ta ett glas vin till maten trots amning. Däremot gör jag det inte själv.

• Asereht
    fabi skrev 2010-05-16 08:02:37 följande:
    Jag menar kanske inte bar för att den var rosa,, vett inte var för jag tyckte den skulle var tjejig,,, kan tilläga att jag köper kläder till mina killar i "tjejavdelning" och min 4-åring har lilla och rosa hallo kitty vantar,,, men jag skulle åt andra sidan inte klä killarna i tröjor med volanger,, eller puffarmar...  inte för att jag tycker att det fel,,alla klär sina barn som de vill,, åt andra sidan vägrar jag klä mina ungar i kläder med flammor, och annat trams men det är en lite trauma från barndomen,,min mamma hade ingen koll så vi fick ha alla möjliga konstiga kläder... 
    Skulel heller inte ta på mina grabbs puffärmar och volanger då jag tycker det är mindre snyggt. Men skulle de verkligen vilja ha nåt sånt så får man väl tänka över saken då. *S*

Ofta tycker jag faktiskt det är mer snitt/form på plagget som gör det feminint. Inte själva färgen. Barbapappasetet är ju vanlig mysdress. Hade den funnits i större storlekar så hade både mellan och minibus velat ha. Mellanbus som är 6 år nyss är kär i barbapappamössan (den rosa) så får jag tag i en sån blir han hur glad som helst. Tyvärr hade de inga kvar på Åhléns sist jag var där. Det var ju höstsäsongens tyvärr. Han kommer helt klart se ut som en tjej med sin turkosa jacka, rosa mössa och sina halvmeters ögonfransar på jätteögon (avis) men han tycker inte det och vi vet ju att han är grabb.

Men visst är det så att tänk man har med sig sitter. Det är inte alltid bara att skaka av sig.
  • Asereht
    Nifelheim skrev 2010-05-15 20:45:30 följande:
    Ååh. Det borde vara lag på att alla ensamstående föräldrar skulle få minst ett ensamdygn i månaden. (okej, några ensamtimmar i månaden skulle räcka)
    Håller med dig! Lite andrum är guld värt när man är 100% ansvarig för allt 24 timmar om dygnet.

Jag hade sån tur när jag var ensam med dottern (från 8:e mån till hon var 8 år). Mina föräldrarställde upp jämt och varvade så jag hade alltid en fri helg per månad. Så här i efterhand inser jag hur otroligt mkt support jag faktiskt hade och vad värdefullt det var/är.
  • Asereht

Igår såg vi Marley och jag. Den var helt ok men boken var så mycket bättre och tyvärr fokuserar filmen inte så mkt på hunden som boken. Det blev för mkt som skulle in på för lite tid. En hel del härliga dråpligheter hade man dessvärre också hoppat över. Men visst var det trevlig underhållning för stunden men jag är glad att vi inte betalade för att se den.

Boken däremot var kul. Speciellt om man levt med en eller annan speciell hund.

• Asereht
    Lokatt skrev 2010-05-16 12:20:15 följande:
    diss på att nästan allt hade puffärm eller volang.
    Mmmm, less is more är något som man borde tillämpa mer.
  • Asereht

WOW! Nån gillar VERKLIGEN Bamse!

www.tradera.com/Bamse-vanner-Vagnleksak-Barnvagnsmobil-auktion_340818_112294516

Synd att jag inte har kvar den jag köpte på T för 30 pix. Den klippte vi isär så att minibusen kunde leka med figurerna som han gillade. *s*

Vi är lite extra bamsevänliga i den här familjen eftersom pappan spelade i ett rockband med namnet Dunderhonung (med tillåtelse från bamses upphovsmakare att kalla sig så) och har en dunderhonungsburk tatuerad på överarmen.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11