Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Nifelheim skrev 2010-05-11 06:50:52 följande:
    Det är mycket möjligt att den är som UJ (jag har aldrig haft ngn sån), men jag tyckte att den var kort i ryggen. Jag hade RB förra sommaren/hösten, då var E alltså 2,5 år och han satt jättebra så länge han satt upp, men när man fällde den vart det trångt för huvudet.
    Jag tycker nog att RB och UJ är precis lika. P&T däremot ahr ju lång rygg och är på det sättet mkt rymligare för långa/större barn. EW är trevlig annars men jag vet inte om den är längre i ryggen än RB och UJ. Den är iaf lite kortare än P&T men den är ju lång som sagt.

Timmyn är väl också rätt kort i ryggen har jag för mig. Men det var länge sedan jag kollade upp sånt. Min yngste har ju varit rätt kort i rocken också så vi har aldrig haft problem med sånt. Han är ju typ en meter lång nu och han är 4 1/2. Han sitter fortfarande jättebra i sittyn. *s*
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-05-11 07:20:02 följande:
    Pruseluskan: Jag personligen är av den bestämda åsikten att barn inte skall väckas utan sova klart, det är enligt min åsikt ren tortyr att slita upp en liten sovis bara för att de skall somna tidigare på kvällen. Gissningsvis så har Tuva redan hamnat där många barn är runt 2,5-3,5; dvs de är för pigga för att sova middag men för trötta för att inte sova middag . Det är en ganska jobbig tid med två lägen; antingen en supertrött och arg unge från tidig eftermiddag och tills det är dags att sova. Eller så är de vakna till kl nio och det är enligt min mening det alternativ som är absolut bäst. Jag har aldrig haft något emot att barnen är uppe på kvällarna bara de är glada men det förutsätter att de inte skall upp kl sex nästa morgon för då orkar de inte. Så min lösning har faktiskt varit att sova middag varannan dag ungefär och det har funkat ganska hyggligt. I Tuvas fall kanske det rentav går att hoppa över varje dag på veckorna och kanske sova middag på helgen, du får nästan prova dig fram. Min Maja har alltid varit sån att hon inte velat sova särskilt mycket. Gissa om jag var avundsjuk på alla andra med 8-månaders som sov flera timmar om dagen. Min skitunge sov kanske 45 minuter på hela dagen och sen var det full fart resten av dagen. Jag kan väl nämna att gå och duscha kändes som att man varit på spa en hel helg . Sen hon föddes så har vi vaknat kl sex varje dag. Och då menar jag varje dag. Men vi lägger oss tidigt så det är helt OK även om det känns segt på nyårsdagen t ex.
    Håller med du.

Mina barn har varit väldigt olika gällande sovandet både dag och natt men är nu efter ett par år på dagis och ungefär samma kvällsrutiner varje dag hyfsat synkade. Men periodvis har det varit struligt. Det gäller att lära sig mönstren. Jag blir trött bara jag tänker tillbaka på dottern, hon var en riktig strulmaja som slutade sova dagtid väldigt tidigt.
  • Asereht

Åh vad trött jag blir på Tradera. dessa korkade regler. Alla mina tygblöjeauktioner borta och det var bud på alla utom en! *arg*

Varför får man inte sälja begagnade tygblöjor, jag fattar faktiskt inte. Samam gäller ju bad och underkläder. Vad spelar det för roll liksom så länge det är helt och rent? Det är väl upp till köparen eller? Det säljs ju så mkt annan skit! {#lang_emotions_death}

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-05-11 11:44:27 följande:
    Jag håller med. Fast en gång såg jag en begagnad menskopp och där går nog min gräns. Undrar om den blev såld?
    Fast jag tycker nog att det är upp till köparen oavsett. Jag skulle inte köpa den men jag skiter liksom i om någon säljer den. *s*

Men när det gäller tygblöjor och barnunderkläder tycker jag att det är lite överdrivet. Det är inte ok att sälja rena såna grejor men du kan helt fritt sälja sunkiga, fläckiga och trasiga kläder av annan art.

Tom långbyxor, strumpbyxor och leggings kan ju ligga dassigt till. Vem vet om säljaren öht använt underkläder?
  • Asereht

Jag har en knapptång för plastknappar och en massa knappar. Typ modellen man använder till tygblöjor, tygbindor och liknande. Funkar säkert på bodys eller liknande om man syr sånt med.

Köpte den en gång genom ett coopköp på Sb i tron att jag skulle böjra sy egna tygblöjor/bindor. Så har dock inte blivit fallet och jag tänkte att jag skulle rensa ut lite sånt som bara ligger och tar plats. Tänkte lägga ut den på T men under vilken kategori?

Hobbymaterial eller sömnad och stickning? Båda har underkategorier som passar. Totalt förvirrande!

• Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-05-12 09:14:09 följande:
    tror att jag just gjort en RB-säljare riktigt förnärmad när jag svarade på hennes att hon ville ha 3500 för en vagn som är 5år gammal med att det ungefär var 2000mer än vad jag är villig att ge.... hehe.... Tror att hon hellre ger bort den till någon annan än låter mig köpa den nu... Men seriöst, jag skiter i att den är i bra skick betalar inte så mycket för något som är 5år+ betalade ju 500mindre för min nya bee med extra suffla. så det så.
    De såldes ut i början av -05 för 3595:- I know eftersom jag köpte en av dem.

De slutade produceras 2004. Ett fåtal ex kan vara köpta senare då jag vet att Bonti i Malmö (?) öppnade i samma veva och de hade ex kvar längre än Bonti i sthlm tex och det var i princip bara hos dem man fick tag på dem.

Den sista jag köpte gav jag runt 1500 för inkl frakt med bussgods har jag för mig. De har ju några år på nacken numer och de flesta av dem är inte i nyskick utan ahr varit ute ett par vändor. Det är nog ytterst få som säljs av originalköparen i dagsläget.
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-05-12 09:37:23 följande:
    fast jag tycker att hennes ben blir så hängande när hon ska sova i den på tex stranden, fast nu kanske det inte blir så mkt sova om dagarna Och sedan vill jag inte sabba den med ladgårdsbesök (dagligen, vi hyr stuga av bonden) och på sandstränder.... jag får ofta höra att jag är mer rädd om vagnen än om ungen
    *ha ha* Det brukar min man säga till mig när jag skäller på honom för att han är oförsiktig om vagnen vid i och urlastning i bilen osv. {#lang_emotions_dreamer}  Det är BARA en vagn säger han! {#lang_emotions_surprised} {#lang_emotions_kiss}
  • Asereht
    Pruss! I buggatråden ligger det just nu bilder på stora barn i bugga.

Det ser inte allt för illa ut, har sett värre. Min fyraårige minibuse satt bra i froggen förresten när jag fick hem den. Då var han runt 96-98 cm lång. Men jag har liggdel på nu så jag orkar inte svira om och kolla hur han sitter nu när han är 1 m. Annars är ju camen lite längre i själva ramen men jag vet inte om det innebär att det finns bättre med plats under suffletten.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11