Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Lindadjo skrev 2010-05-31 15:50:26 följande:
    Glömde ju säga att den var fin oxå
    Tack, men det behövs verkligen inte. Sydde bara en kanal och resten hänger och slänger men det fyller ju sin funktion. Skall köpa något läckert vaxdukstyg och sy ett riktigt någon dag framöver Borde egentligen göra nyttiga saker istället, som att lägga ut auktioner t ex *drar ut på*

Missade ni ÄL? *muttrar om amatörer* Fast ibland kan det ta sig ändå sörru, de där små rackarna kan leva i flera dagar så om ni kramades extra länge innan helgen så borde det finnas en liten chans.
  • Fröken Småland
    Lindadjo skrev 2010-05-31 17:51:03 följande:
    Ja, det var ju inte planerat att jag skulle åka på feber och bli supersjuk Men visst finns det chans ändå. Min plan är ju att INTE pricka in ägglossningen, för jag har fått för mig att det är större chans att det blir en liten flicka om man låter de små rackarna vänta lite .Det är säkert bara humbugg, men värt att testa ändå .
    Nej, men det skall nog stämma. Flickspermierna är lite söliga men lever länge så om man är lite tidig av sig så är det mer sannolikt att det blir en flicka medan om man prickar precis så blir det en snabb pojkspermie som vinner. Med vissa avvikelser såklart och framför allt är det svårt att veta precis när ägget är i rätt position.
  • Fröken Småland

Vet ni vad geocaching är? Det är Maja ute på med sin far just nu, de hittade en skatt i närheten och tog med sig en egen och drog

• Fröken Småland
    Pruseluskan skrev 2010-05-31 19:12:42 följande:
    va?

Geocaching betyder ungefär skattjakt med gps och när man hittat skatten (vars kordinater man fått) så skall man skriva dit sitt namn på listan och lägga dit något annat. Kul för barn (och danskar tydligen )
  • Fröken Småland

Du är ju en skitsnygg Shetlandsponny ju!

Allvarligt talat tycker jag inte alls att luggen är så farligt kort. En vecka eller så, sen blir det perfekt.

• Fröken Småland
    Pruseluskan skrev 2010-05-31 19:24:00 följande:
    det skulle K också tycka va super skoj. Vart har dansken och kiddo hittat denna "lek"?
    Kolla på geocaching.com , de har laddat ned appen till iPhonen
    Kavat skrev 2010-05-31 20:32:51 följande:
    Har varit ute och sagt godnatt till mina 3 äventyrare. De tältar på gräsmattan i natt. Eller tja, vi får väl se hur länge de är kvar därute. Vid tre börjar fåglarna kvittra något så kopiöst (bor ju granne med skogen) så jag vaknar inne i huset... Nu var det varmt ute, men frågan är hur det blir i natt? Jaja, de har varma sovsäckar och tyckte det var hur spännande som helst. Själv är jag glad att jag får sova i min sköna säng!
    Men! Vad mysigt!
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2010-05-31 20:37:33 följande:
    Apropå klippa sig. Hur mycket kostar det att klippa sig hos en frisör? Jag var inne idag på kungsmässan och frågade, de tog strax över 500:- för att klippa håret rakt av... Alltså ingen "frisyr" utan bara klippa rakt av strax nedanför axelhöjd! Är inte det dyrt? Jag har inte klippt mig hos frisören på många år, men tänkte det var dags nu. Men vete katten, kanske mamma får klippa mig ändå. *snål*
    500 spänn????? *får dåndimpen*

Jag klipper mig några gånger per år och oftast tillsammans med minst ett barn men jag tror jag pröjsar runt 250 kr. Fast naturligtvis priserna lägre här på landsbygden. På lördag skall jag till en kompis och så skall vi permanenta varandra *fniss* Tänk att åttiotalet skulle slå tillbaka med full kraft

Imorgon sticker jag för övrigt till Mölndal och hämtar min vagn men hinner inte hälsa på någon av er tyvärr, då jag måste tillbaka till barnen. Hoppas verkligen jag hinner in i Ullared för att köpa permanentvätska och spolar.
  • Fröken Småland
    passau skrev 2010-05-31 20:50:27 följande:
    Fr S- pratade just med U om klädseln, hon skulle kolla med maken om dom skulle spara den eller sälja den...återkommer...
    Tack Fast frågan är hur möglig den är... Men det går ju alltid att slakta och använda den som mönster även om det skulle vara synd på en sån snygging. Jag har en liten idé om att köpa denimtyg och sy en sittdel i det, tror att det kunde bli fint om färgen är rätt Egentligen är jag inte mycket för denim men det är så tacksamt eftersom det dels tål slitage och dels t o m är snyggt med slitage. Och så är det lättmatchat. Måste nog sticka till Furulunds endera dagen
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11