Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Jag var hos revisorn idag och gjorde min deklaration. Jag sålde lite skog förra året och har förskottsbetalat skatt för det men man är alltid orolig att det inte skall räcka så att man får restskatt. Men sen är det alltid lite annat som man har som fördel, såsom avskrivningar t ex, så det brukar kunna bli en överraskning när man deklarerar. I år blev det som jag trodde (och hoppades!) ett överskott så till jul så blir det en extra slant men det lär jag ju behöva när jag är mitt i studierna.

Revisorn kollade lite konstigt på mig när jag kom dit med alien-ögon och spritångor efter att ha spritat händerna

Jag var hos läkare idag och han bekräftade min bedömning; nämligen att jag är överkänslig mot något i medicinen så han skrev ut andra droppar som jag tycker har hjälpt jättebra redan. Visst, snygg är jag inte men what the heck

• Fröken Småland
    Lindadjo skrev 2010-05-31 21:06:42 följande:
    mmmmmm....gillar denim..... *drömmer*
    Asereht skrev 2010-05-31 21:10:00 följande:
    Jag med! Gillar verkligen denim. Ser fram emot sittdel.
    Ni kan får ärva vagnen om ett år när lilleman definitivt aldrig åker vagn *snyft*

• Fröken Småland
    passau skrev 2010-05-31 21:23:01 följande:
    Fr S, jag vill med shoppa roliga saker snart kommer jag å våldgästar bara för att få följa med. *så d så!*
    Haha, här finns inget roligt att shoppa men du kan ju möta upp i Ullared? {#lang_emotions_dreamer}
  • Fröken Småland

Nu när jag skall sy en alldeles egen klädsel *hjälp* så måste jag ju lära mig hur man sätter dit tryckknappar. Var hittar jag sånt tro? Furulunds? Eller finns det någonstans på nätet?

• Fröken Småland
    Lindadjo skrev 2010-05-31 21:42:17 följande:
    Jag köpte mina på en båtaffär här i stan. De var rostfria, och det tyckte jag lät bra. Det är busenkelt med tryck-knappar. Men du behöver en håltagare och en stor hammare
    Låter lovande! Jag minns faktiskt att du hittade dem där, de var till vindskyddet till P&T va? Såna där knappar verkar vara universala eller? Alltid något
  • Fröken Småland
    passau skrev 2010-05-31 21:43:56 följande:
    jag är grym på knappar... haha...va i ured igår...men Osby, Älmhult lite glasbruk Nu SKA jag gå å sova så inte kl blir så mkt igen...skriver jag mer här i kväll så skäll på mig!GO`NATT!!!
    Det skall jag också. Snark.
  • Fröken Småland

Oj, tur att jag inte har blivit bilstolsfreak (även om jag är blandmissbrukare och har läggning för alla sorters missbruk). Jag skall berätta om dagens begivenheter senare när monstren har slocknat. Om inte jag slocknar med dem

• Fröken Småland

Passau:

Ja du, jag har ingen lösning på det problemet tyvärr. Många Bugaboo och i synnerhet Gecko har haft lite lutning framåt och i Bugabootråden har en del löst det med en liten kudde men det är ju inte riktigt meningen... Om det hade hänt mig så hade jag nog provat att fästa liggdelskardborrarna lite lägre ned på ramen om du förstår vad jag menar. Normalt sett så sätter man dem så att tygkanten hamnar i höjd med ramens övre kant men kanske man kan sänka dem där bak då? Så att hela tyget lutar nedåt bakåt och jämnar ut det som ramen lutar nedåt framåt. Du kan ju tipsa om Bugabootråden och be köparna fråga där för då lär de få samma svar som jag givit; dvs att Bugaboo har haft en del problem med det där och att inte just din vagn är sämre än andra.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11