Ekorrfamiljen skrev 2011-02-08 17:39:53 följande:
De kollar även rubella (röda hund) och HIV förutom blodgruppen. Jag har tagit det där blodgrupperingstestet ett antal gånger och, tro det eller ej, jag har haft samma blodgrupp varje gång!

Förra gången, när jag väntade Vemund, tänkte jag att jag skulle slippa eftersom jag nyligen varit inlagd på sjukhuset och de då tog alla prover, men de hade bara skrivit ett av mina två efternamn, så det gilldes inte, trots att personnumret och allt stämde!

*suck*
Jag tror att det är valfritt med all mödravård, men vissa saker är de ju mer angelägna om att man gör än andra.

Röda hund skulle de inte ta tydligen, för jag är vaccinerad mot de.
Äh, jag ska nog få till att åka dit nån dag.
Fröken småland. Det är inte prover inför kub. Det gör de inte här, eftersom vi dessutom måste åka till Trollhättan för att göra provet så tar de proverna där, och så får vi vääääääänta på det riktiga slutresultatet. Kommer bli jobbigt att vänta om det blir dåliga resultat av Nupp *rädd*
Men som jag sa, jag känner på mig att allt är bra, så jag ska bara se det här som ett vanligt ultraljud, och framförallt att få veta vilken jäkla vecka jag är i egentligen. Börjar bli jobbigt nu, när de få som vet att jag är gravid frågar vilken vecka jag är i

"tja.. nånstans mellan vecka 11 och 13"

hahaha