Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

Pruselius! Gud så söt hon är!!!
    Vi gör som kavat. På vintern åker alla kortbyxor, linnen och de flesta t-shirtarna bort. Så det bara finns långärmat och långbyxor att välja bland. Enklast så Mina är oxå väldigt bestämda om vad de ska ha på sig. Jag får gärna komma med förslag, men godkännandet ska de göra. Och det måste de ju få göra

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo
    Nifelheim skrev 2011-02-10 20:23:05 följande:
    Hon är ju jättesöt i sin outfit Pruss
    Här har vi ju inte kjolbekymmer, men Elric skulle gärna gå i kortärmat året om. Jag har helt enkelt rensat bort allt som inte passa säsongsmässigt och så får han välja själv av det som finns kvar. Hittills inga hemska matchningar, men det kan ju bero på att han bara har byxor i neutrala färger

Lättare med en gosse ibland 
    Ibland väljer de hemska matchningar, men då brukar jag bara säga att det ju inte alls passar ihop, och då byter de kläder. De vill ju själv vara fina och matchande....
    Daniel har lärt sig att meandi-matcha. Alltså kolla på halslinningens färg och välja byxor i samma färg. That´s mums boy!
  • Lindadjo
    Riskiflickan skrev 2011-02-11 10:26:26 följande:
    Göteburgare är såååå gott falukorvsskivor i bröd (som hamburgare typ) gavs alltid i bamba här när man gick i skolan *drömmer*.......

Jaja, inget bröd för mig, jag äter ju sedan lång tid tillbaka enl LCHF, vilket jag ju sett fått fler anhängare i tråden
    Jag kan ju säga att de stora korvskivorna, hette parisare där uppe där jag kommer ifrån. Och bamba har jag aldrig hört talas om
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-02-11 18:24:46 följande:
    Från Paris? Drömmer

HUR GICK DET IDAG KVINNA??????
    Japp, jag kommer ju där uppifrån, från Paris

Jaaaa... hur gick det idag? Det blev ju bara ett NUPP-test än så länge, blodtestresultatet får jag ju vänta på.
    Nackspalten såg jättebra ut, och bebisen var helt perfekt sa hon Och vi kunde inte annat än att hålla med. Det var inget att anmärka på.
    Daniel hade ju feber igår, så han fick följa med på ultraljudet. Gissa om han är glad nu, vi har ju inte berättat till pojkarna tidigare, utan vi sa till honom nu imorse att vi skulle dit och se om det fanns en bebis i mammas mage, och det gjorde det ju. Han är så eld och lågor, jätteglad. Och när vi hämtade lillebror på dagis så berättade han det direkt, och lillebror sken upp som en sol, och sa : "Jaaaa!!! ska vi få en liten bebis?"
    Så roligt att äntligen få berätta det för barnen. Och så roligt att de blev så glada

Jag är i vecka 12 nu oxå tydligen, någon exakt dag fick jag dock inte. Men 12 duger bra så länge, så slipper jag säga att jag är nånstans mellan 11 och 13 om någon frågar

Och här har vi lilla skrutten, handen på örat eller kinden och armbågen uppåt.

• Lindadjo

Tack, men jag vågar inte ropa hej förrän slutresultatet kommit. En tjej i en bebistråd fick nämligen tipp-topp på Nupp, men när blodprovet kom var det helt plötsligt högrisk Så hon ska ta fostervattensprov.

Usch, jag hoppas ju verkligen att jag ska få bra resultat på mitt blodprov!

• Lindadjo
    Kavat skrev 2011-02-11 19:51:15 följande:
    Kolla vilken lite skön krabat! Härligt att allt såg bra ut!

Och när jag läser om era test hit och dit och all oro runt det inser jag att vi gjorde rätt som inte testade denna gång. Jag hade dött av oro, helt i onödan.. Så försök njuta nu! Hjärta
    Fast jag är inte orolig direkt. Jag tyckte det var roligt att få se den lilla, och få veta ungefär vilken vecka jag är i
    Bara för att inte ropar hej än, betyder det inte att går runt och är orolig. Jag är ju nästan aldrig rolig jag, jag är dålig på sånt

Jag behöver inte ens försöka njuta.
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-02-12 16:16:19 följande:
    Lindadjo skrev 2011-02-12 16:10:01 följande:
    Fast jag är inte orolig direkt. Jag tyckte det var roligt att få se den lilla, och få veta ungefär vilken vecka jag är i
    Bara för att inte ropar hej än, betyder det inte att går runt och är orolig. Jag är ju nästan aldrig rolig jag, jag är dålig på sånt

Jag behöver inte ens försöka njuta.
    tror visst du är rolig
    Nej, jag är nästan aldrig rolig hehe...

Jag tycker ju då personligen att den gröna är jättefin! Men jag brukar låta pojkarna bestämma vilka kläder de vill ha. Enklast så, eftersom de är så bestämda. Och då får de ju sånt som de gillar

Jag ska ha meandi-träff i morgon. Skulle behöva städa, men jag har jobbat idag, och är helt knäckt Usch, vad mycket folk det är på systembolaget här i strömstad, det är ju bara helt sjuuuuuukt! Började tom känna av mina fogar idag, bara därför. Konka och slita för nästan ingen lön alls. Blä!
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-02-12 16:20:10 följande:
    Idag kör vi lite sommarnostalgi party här hemma med mamma och systrar -
    blir klyftpotatis i ugn med morötter och paprika (det äter vi i stortsätt varje dag i 2v tid på öland)
    köttfärsbiffar/spätt med soltorkadetomater, fetaost, basilika och sambal (brukar grillas men körs i ugn i kväll. För "ballen" är helt insnöad så vi skippar grillningen)
    stekt (brukar ju oxå grillas självklart) halloumi med honung och pinjenötter
    tzatziki
    tomatsalsa

och marängswiss till efterätt
    så ska vi kolla på sommarbilder, och lite slager. Jag röstade dock för att vi skulle kolla på Tre kronor (inne på säsong 5 nu ) men det röstades ner....
    Åh gud så gott det lät!!! *dreggel*
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2011-02-12 16:33:38 följande:
    Låter supergott. Tre Kronor däremot....*fniss*

Jag har just kollat klart på första säsongen av Heroes och älskar den! Men det förstod ju Lindadjo redan för länge sen att jag skulle göra. Dock kunde vi inte se den hon så snällt skickade upp för att vi skulle få titta då vår dvd bara vägrade spela skivorna. Nu äntligen köpte jag säsong ett och jag har suttitt bänkad i tre kvällar i följd nu. Säsong två måste köpas direkt!

Vi ska käka oliv och vitlöksspäckad köttfärslimpa inlindad i bacon med gräddsås idag. Kolhydratsfolket äter potatis till och jag nöjer mig med kokt broccoli.

I will tell and show när biet har landat.
    Jepp, I knew it! Några säsonger är bra... sen spårar det ur, precis som allt annat
  • Lindadjo

Fick just ett textmedelande från min meandi-säljare. Hon har ingen röst men vi avvaktar till morgonen för att se om träffen blir inställd eller inte... men det ser ju inte allt för hoppfullt ut. Hon kan tydligen inte ens viska nånting längre.
    Fast just nu känns det ganska skönt att slippa städa inför träffen

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11