Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Instämmer helt om Fröken Smålands inlägg gällande pojkar och hushållsarbete! (8390, kan inte citera!)

Sarah: Vi hade nog en sån säng förut, visst är det en Sniglar från IKEA? Vad är det du inte får ihop?

Här visas inga bilder från Familjen Stök och Kaos.  När vi flyttat och slängt hälften och passat in resten där det ska vara, dååå.. kanske! Fasen vad här ser ut nu. Jag mår faktiskt både fysiskt och psykiskt dåligt av stök och just nu har vi 1,5 bohags möbler och pryttlar överallt. Orkar inte se skiten, än mindre ta tag i det. Både maken och jag gillar vitt och avskalat, men tyvärr lever vi inte som vi lär om man säger så. Feng shui skulle inte skada här hemma.

Lokatt: Har du postat Vemunds overall? (Hoppas du fick pengarna, förde över dem den 31/10) för nu BEHÖVS den och den har inte kommit hit än iaf.

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det!
  • Ekorrfamiljen

Kavat: Krya på er!!!

Fröken S: Åh, vilken snygg skaljacka med lurv! En sån ska Vendel få nästa gång vi ska till Ge-Kås, om den finns kvar. Längtar tills vi får ihop pengar till en sån resa. Att flytta härifrån till det huset vi ville ha hade ju varit ett första steg.. Duktig du är med pluggandet förresten! Jag är sååå sugen på att läsa nåt också, men vet inte vad och vet inte om jag har råd heller.

• Ekorrfamiljen
    Kavat: Vi har avvaktat efter att vi drog tillbaka vårt bud. Nu har maken pratat med Värmdö Kommun som lovat att de inte ska buda. De vill isf hyra av Hassela. Så, maken pratade med Hassela och DE lovade också att de inte skulle buda.. Huset ligger kvar, utan bud, så vi är såklart sugna på att lägga ett nytt (lite lägre pga alla fel och brister som framkommit) bud men frågan är om säljaren egentligen vill sälja. Vi hade ju lagt begärt utrop i nästan en månad, utan att få köpa ändå.
  • Ekorrfamiljen

Asereht: Kostar de inte runt 600:- - 700:- har jag för mig. Vet inget om storleken, men deras jackor känns väldigt stora till båda mina småttingar. Vemund har en i 86, men den försvinner han i, även om han har 86 i andra kläder och Vendel har en i 110 och den känns stor fast han kan ha 110/116 i andra plagg. Inte mycket hjälp, men,.

• Ekorrfamiljen

Kul med både Ullared och att det verkar ordna sig med lägenhet för dig Nemia! Lite avis. Vill också shoppa loss, speciellt nu när jag sett vilka fina fynd Fröken Småland gjort.

Var hittar man åkpåsar på Stadium? Aldrig sett. Eller vänta nu, jag behöver ingen ju. Vi hade vår söta Buppa-åkpåse till Stockholm, den matchar Sing;en perfekt!! Varm och lååång är den också. *gillar*

Nu måste jag leta rätt på en tröja för attans vad kallt vi har det just nu.

• Ekorrfamiljen
    sarahl skrev 2010-11-17 16:43:46 följande:
    kag behöver verkligen en åkpåse, är det någon som kan köpa på stadium o skicka tro?
    Har vi inte Stadium här? Eller var det det som la ner när Esprit kom?
  • Ekorrfamiljen

Tant Pruselius: Guuud vad fint ni har det hemma! Älskar också gamla växasängar. Väggmålningen i T(?)s rum var ju underbar. Något liknande vill jag ha i Vemunds rum sen.

zasata: Du är visst smal, du har bara en skev självbild. Snygg är du också, oavsett vad de säger på ditt jobb. (Hade blivit pruttsur om någon kommenterat min frisyr/sminkning i negativa ordalag på mitt jobb. )

• Ekorrfamiljen

Öka Fröken S!! Fasen vad jag blir sugen på att plugga när du och Nif är så duktiga.

Även jag minns MC Hammer! *gammal*

Håller med om att lite skeva tänder, små ärr eller andra "skönhetsfel"oftast ger karaktär och gör människan väldigt intressant utseendemässigt. "Det Perfekta" tilltalar mig inte!

• Ekorrfamiljen
    Sarah: Japp! Har bara inte suttit vid datorn idag.

Lokatt: Ingen overall idag heller. Börjar misströsta om att få tillbaka den. *snyft*

Vi sover i makens gamla resårsängar från 1988 typ. Bra kvalitet, men det finns gränser. När vi flyttar blir det absolut nya sängar från IKEA (de enda som har resårbottnar långa nog) och gärna med en extra lyxig bäddmadrass. Annars har jag mina två 80 cm breda resårbottnar, men dem får sorkarna när vi flyttar (whenever that is!)
  • Ekorrfamiljen

*håller tassarna stenhårt Asereht*

Sarah: Pengar överförda.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11