Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Angel: Grattis till vinsten men usch så läskigt med ambulans. Hatar när man inte får kontakt med barnen.. Hände några gånger när Saga var liten. De minuterna är ju de längsta i ens liv.

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det! Eller jo..
  • Ekorrfamiljen

Tack Riski och passau också.

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det! Eller jo..
  • Ekorrfamiljen

Asereht: Ja verkligen! Hoppas du kan få hjälp nu!

• Ekorrfamiljen

Hörrni, vad världen är liten ändå! Drömmer Jag träffade en tjej här på ön när jag flyttade hit sommaren 2002 och vi träffas typ en gång om året på Medeltidsveckan och har sporadisk kontakt däremellan. När jag var uppe i Stockholm senast så träffades vi på båten och pratade lite och nu tänkte jag lägga till henne på Fejjan. När jag klickar in på hennes sida ser jag att vi har två gemensamma vänner - varav den ena är min kusin från Stockholm!! Förvånad De känner alltså varandra sedan tiden då den här tjejen bodde däruppe. *småchockad*

• Ekorrfamiljen

Minskade svullnaden då Asereht? Antar att det blir en ganska "liten" operation ändå, eller? Hoppas allt känns bra. Kram!

Vemund har feber och bara gnäller. Vill inte sova varken i sin säng, i famnen eller på golvet (på ett hopvikt täcke) och han orkar inte sitta uppe själv eller krypa runt heller. Lillbebsen.. I morse hade han 38,8 och det kändes ändå bättre än gårdagens 39,2 så jag hoppas det går åt rätt håll.

• Ekorrfamiljen

Välkommen hem Fröken Småland!

Hoppas allt gick bra passau!

Kramar till dig Asereht och alla tassar vi har här.

Vemunds feber gick över mitt i natten och då var han såklart jättepigg och idag har han vrålat hela dagen för att han inte fått som han velat. Gaaah! Jag försökte ta igen några missade sovtimmar på sängen men såklart ringde både Skatteverket (om en struntsak) hyresvärden (för att dubbelkolla en grej) och så fick jag sms från tandläkaren samtidigt som jag hörde Vemund vråla ute i köket för att inte jag var där. *gäsp* Hoppas han sover inatt istället för det måste jag få göra.

• Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2010-12-11 19:24:17 följande:
    Ekorren: Jag fortsätter här så inte det bara blir tjockisarna som läser

Jobbigt att må illa, hoppas det går över snart. I vilken vecka är Villemo?
    Vi är i vecka 11+0 idag.

Kavat: Hmm, när du säger det så.. Jag äter vete och vissa kvällar är Vemund en katastrof (som inättras också) men andra nätter sover han som en klubbad säl. Hmm, jag blir inte klok på det här. Å andra sidan vräkte han i sig tomat, gurka och majs igår och ... det går rakt igenom om man säger så.

zasata: Fy vad surt om de snott kläder! *hata*

passau: Snyggt jobbat med packningen!

Nu ska jag strax iväg på Tupperware-info. Jag har funderat på att börja sälja antingen plast eller barnkläder, dels för att få lite extra pengar, men också för att komma hemifrån en stund då och då. Det vore rätt skönt att få lite "egen" tid, även om det är att stå och prata för en vara hemma hos andra.
  • Ekorrfamiljen
    Lindadjo skrev 2010-12-12 16:26:25 följande:
    Åh! Grattis!!!! GravidHjärta
    Vad roligt att höra .... och lite avundsjuk blir ju så klart oxå, men jag försöker ignorera det så gott jag kan
    Tack söta du! Jag vet, det känns lite orättvist att jag blir oplanerat gravid när andra får kämpa i månader och år. (Har även andra nära vänner som väldigt gärna vill ha barn, men inte lyckas.) Men jag håller såklart tassarna stenhårt för dig/er och att det tar sig snart!

(För övrigt fick vi försöka 1,5 år innan Vendel behagade bli till, men så var han väl värd att vänta på. )
  • Ekorrfamiljen
    zasata: Ja, nu var jag på deras lilla "sekt-möte" så det blir nog att jag testar att sälja ett tag i alla fall.

Tant P: Snygg lopplåda! Vi kan inte ha sån för vi måste ha 220 cm madrasser. Sänggaveln däremot kan jag tänka mig fast min dröm är den från Malm-serien med förvaring bakom. *kär*

Kavat: Mysigt med fest!! Nu fick Vemund ingen tutte innan han somnade för jag glömde av och åt en macka före maten. Vi ska se om han gnäller lika mycket inatt. Kom nämligen på att vissa nätter har han inte fått tutte innan han somnat och då har han sovit runt 7 timmar i sträck, och andra nätter har han tuttat och sedan vaknat typ en gång i halvtimmen. Nu får jag nog sluta med vete igen och se om det har effekt. Tack så mycket för att du gjorde mig uppmärksam på det! *dubbelförvirrad som sagt*

Lokatt: Om du kikar in får du gärna berätta vad du skickade overallen i och om du skrev avsändare så jag kan efterlysa paketet hos Posten!!
  • Ekorrfamiljen

*gäsp* Fick inte sova inättras, men det var inte Vemunds fel - Kavat: Har jag sagt att jag Hjärta dig?  Nej, jag låg vaken och funderade på tandläkaren och annat som ska ske idag. Kl. 05.55 ringde klockan och då hade jag väl sovit 3 timmat totalt. Obestämd Förra natten var det inte mycket mer än så heller. Gaaah!

7.20 var vi på plats på Vendels förskola efter en massa tjafs om han skulle dit eller ej. Till slut kom vi iväg iaf. Han åt ingen frukost men fick i sig två lussekatter o två pepparkakor efter luciatåget och det är ju bättre än inget, även om jag inte är något fan av socker till frukost.

Idag blir det tandläkaren och då måste jag ha med Vemund så jag hoppas att det inte blir något stort ingrepp och vid 13 ska Tin och jag till BUP för att påbörja en utredning på honom. Har jag otur måste Vemund med dit också för Vipera ska ha grupparbete i skolan. Det kommer att bli liiite enklare när Vemund också får förskoleplats.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11