Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Jag menade bara huvudgaveln Malm. Jag vet inte om det finns någon sängram som passar till de madrasser vi behöver, men det gör inget, en snygg huvudgavel är det viktigaste!

Glad Lucia!

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det! Eller jo..
  • Ekorrfamiljen
    Tant Pruselius skrev 2010-12-13 10:14:28 följande:
    ja den man drar ut som hyllor på baksidan av?! den är supersnygg! Vi behöver som sagt mkt förvaring för jag vill inte släppa vår älskade lägenhet för att vi kommer tycka den är trång....
    Jo, den menar jag. Den är så fiiin! Jag har varit kär i den ända sedan jag såg den första gången. Hjärta Helst i björk, men ek får duga om maken ska ha något att säga till om också.
    Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det! Eller jo..
  • Ekorrfamiljen
    Kavat: Läkaren vill ju att vi provocerar en hel månad för att kunna göra ett adekvat test med rättvisande resultat, men om de reaktioner vi har sett beror på gluten så kommer Vemund att bli uttorkad redan efter en vecka!! Inte en chans att vi vill honom så illa under en hel månads tid! Då får han hellre vara odiagnosticerad och så ger vi glutenfritt på eget bevåg.

Det gick bra hos tandläkaren. Han fixade en fyllning (provisorisk) som släppt och gav mig ett kostnadsförslag för att fixa de tänder som är värst däran. En nätt summa på dryga 11 000:- men jag får rabatt på 3500:- så i slutändan landar det runt 8 000:- För att han ens ska påbörja behandlingen måste jag dock betala minst hälften i förskott, senast 12 januari. Jomenvisst, då har man ju sååå mycket pengar. Det är ju den ersättning jag får nu i december (10 dagar fp med lägstanivå) och då har jag inte ens börjat köpa juklappar eller bokat resa till syrran än.
  • Ekorrfamiljen

Nej, ost verkar inte ge några reaktioner mer, så det var säkert något annat. Överbelastning i systemet kanske? Det finns ju som du säger smulor överallt när vi andra inte tänker på var vi gör mackorna till frukost. Jag har fuskat med en lussebulle i morse (glömde eg.) men sen har jag försökt tänka mig för hela dagen. Det blev en glutenfri hamburgare på mcd till lunch, jag hoppas det inte ger reaktion. Nu ska vi se om Vemund kan sova lika gott inatt.

• Ekorrfamiljen

Hmm, så bra var den fyllningen. Åt lax till kvällsmat och kände något hårt som inte skulle vara där.. fyllningen! Obestämd

• Ekorrfamiljen

Asereht: Nämen usch så jobbigt och tråkigt. Hoppas verkligen det löser sig snarast! Kram!

• Ekorrfamiljen
    passau skrev 2010-12-15 07:41:03 följande:
    Japp då drar vi om ett par timmar ha en härlig jul och nyår! Kram!
    Detsamma! Ha det så härligt!

Fröken Småland: Hihi! När Tin och jag var på BUP tyckte psykologen att jag såg för ung ut för att ha en 16-åring.. Drömmer
  • Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2010-12-16 09:49:54 följande:
    Dagens tappade haka måste ha varit i den lokala Expertbutiken på en liten ort i Danmark. Häromdagen gick min svärfar (82 år i februari) in med sin rollator och köpte en iPad med internetabonnemang.

Toppa det!
    Haha, så coolt!

Här fick jag en julklapp av min far (eller ja, till barnen då) för första gången på flera år. *smått chockerad* Det blev pengar till de stora, kläder till Vemund och så önskar sig Vendel en orm från Hobbex.

Har bara köpt Sagas julklapp än så länge. Idag ska maken och jag dra på sta'n så snart brandskyddet varit här och inspekterat skorsten mm, och då blir det väl inköp till syskonbarnen åtminstone. Jag måste boka resan med (nyss) så håll tummarna att det finns platser kvar. Inte får jag ha bilen heller, så jag får ta mig fram kommunalt med två små vandaler i värsta julstressen. Nåja, vad är väl en jul med frid?

Kavat: Jag har varit duktig och låtit bli gluten i flera dagar och jag tror inte att Vemund fått i sig något på egen hand heller och nog har han sovit gott! Han vaknar i snitt EN gång per natt och vill ha tutte eller vatten mot minst en gång i timmen förut. *lycklig*
  • Ekorrfamiljen
    Kavat skrev 2010-12-16 14:43:04 följande:
    Härligt! Solig viskar "jag visste väl det".

Funderar på att byta yrke.  Räddat många mammor och pappors sömn nu med mina hypokondriska allergitankar... Solig
    Haha, nu ska vi bara övertyga läkaren också så att vi får intyg och Vemund kan få glutenfritt på förskolan. De lär ju märka av gnällig unge med dålig mage om de ger honom vanlig mat men vi får ju samma gnäll hemma då och det vore inte skoj!

Gick Lokatt under jorden eller? Hmm, jag får väl ringa Posten i Kiruna ändå.

Åkpåsar kan man aaaldrig få för många av!
  • Ekorrfamiljen

Jag brukar vara ute i bättre tid, åtminstone med julklappar men det har varit så mycket den här hösten och möten hit och dit så varken ork eller ordentlig tid har funnits. Fnular fortfarande på vad syrran med make ska få. Syskonbarnen önskade sig visst Littlest Petshop och Smurfar.. Var hittar man det?

Ska boka resan strax, bara maken kan komma hem och säga om det är okej att vi åker 7 på morgonen. Vet inte hur vi ska organisera alla ungar - och mig - så tidigt, men det är skönare att ha dagen framför sig när man reser än att komma fram sent på kvällen.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11