Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Fröken S: Snygg frilla!

Jag har Buppas turkos/röda påse och den matchar både den turkosa Sing:en och den röda BT tvillingvagnen perfekt!! *nöjd*

Mindre nöjd är jag med snön - jag fryyyyser! Dessutom är det så mycket jag måste fixa med och såå lite ork! Nu har maken piggat upp mig med en ask Aladdin och så lagar han tacos ikväll på min önskan! Hjärta

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det!
  • Ekorrfamiljen

Vi har varit på julmarknad i helgen och igår var vi och kollade ett annat hus i samma samhälle där det förra ligger. Tyvärr visade det sig att paret som bor där nu inte ska flytta förrän 1 mars och vill ha en månad på sig att flytta ut. Det betyder tillträde 1 april som tidigast och jag vill ju flytta NU! Å andra sidan är det väl enklare, både att få det här huset sålt och att flytta öht, i vår, men ändååå.. Vill ju ha in småsorkarna på samma förskola nu i januari ju.

Idag ska jag skriva in mig på Arbetsförmedlingen. Känns helt sjukt att jag varit f-l ett helt år.

Vendel och jag var på hörcentralen i morse. Han fixade allt klockrent! Jag som förberett mig på trotsande.. Där fick jag! Det enda var att han inte hör några av de allra högsta tonerna på höger öra, men det ska inte påverka något i varken tal eller hörsel.

zasata: Snygg frisyr, men jag måste hålla med Fröken Småland; Det är inte snyggt att vara FÖR smal!!

Lindadjo: Vad mysigt det lät.

Asereht: Bravo! Vad duktig du är.

Kavat: Oh, jag vill också baka, men jag ooorkar inte.

Fröken Småland: Kämpa på med pluggandet! Hejja hejja!

passau: Jag gillar råttor, men inte om de biter sönder saker..

Hmm, nu luktar det skumt från Minivalpen här, så jag ska gå och göra ett byte av en styck blöja.

• Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2010-11-29 12:12:34 följande:
    Ekorren: skynda långsamt är mitt bästa tips. Ni skall ju bo där länge så huset och läget skall vara rätt

Nu undrar vi alla hur det har gått med följetongen overallen? Har den anlänt till Gotland?
    Jo, det är klart att det är värt att vänta på rätt hus, men jag är så sugen på att komma iväg och få ordning på allt snarast möjligt! Det var ju det där med dagis också ju..

Nope, ingen overall här inte! *funderar på att ringa postens uppsamlingskontor i Kiruna*

Kavat: Vad trist med mat och övernattning om det inte funkar.

Nu måste jag ta en snabbdusch "i smyg" så att inte Vemund ska hänga med och bli blöt innan vi åker till BUP. Hade hoppats på att få hem maken vid 12, så jag skulle hinna duscha i fred då, men icke.
  • Ekorrfamiljen

Jag behöver täckbyxor OCH täckkjol tror jag. Attans vad kallt det är överallt. Enda stället jag inte fryser på är framför braskaminen nere i källaren, men där kan jag ju inte stå hela dagen!

Usch, idag ska jag skicka in uppgifter till a-kassan, vårdbidragsansökan, uppsägning på lgh, hämta intyg på FK och ehh, det var nåt mer.. Varför skjuter jag altid upp saker och ting? Jag vet ju att det inte blir bättre av det.

Sarah: Vendel var också väldigt vindkänslig och "slutade andas" när det blåste i ansiktet så honom kunde man inte ha framåt förrän han var över året. Det är någon spädbarnsreflex har jag för mig. Vemund verkar inte vara lika känslig, men jag tycker att han är för liten att sitta framåtvänd pga alla intryck..Håller med om att utbudet av billiga vagnar på ön inte är så stort. Jag köpte ju min via blocket och hämtade i Stockholm.

Jessika: Jag vet inte om jag sagt det, men om inte så GRATTIS till bebisen!

Asereht: Det låter ju inte alls bra! Kan du inte ta mobilen och ringa receptionen när du ändå är där? Svullnaden borde faktiskt ha lagt sig vid det här laget kan jag tycka! Kram!

• Ekorrfamiljen

Wow vilken häftig förlossningsberättelse Jessika! Det var samma som när Vemund föddes. Jag var inte öppen mer än cirka 5 cm, bm tar hål på hinnorna och då är jag plötsligt fullt öppen och hinner få två krystvärkar så var han ute.

Haha, skrattar åt din sambos kommentarer. De påminner om när dottern anmälde sin ankomst 6 veckor före bf. Jag sov över hemma hos en kompis när jag upptäckte på natten att vattnet gått. Jag väckte kompisens mamma och sa att vattnet gått. Men stäng av kranen då fick jag till svar. Liiite svårt. Efter en stund vaknade hon till och körde mig såklart till sjukhuset.

• Ekorrfamiljen

Kallt här också och strömmen kommer och går som den vill. Kul när man har luftvärmepump som är eldriven - inte! 

Hoppas du har kul i Ullared Fröken Småland, jag är grymt avis på dig!

Tant Pruselius: Vilken vecka är du i nu?

• Ekorrfamiljen

Låter härligt Fröken. Nu blev jag ännu mer avis. Vill också dit och köpa billiga julklappar!

• Ekorrfamiljen

Vemund (eller mest jag kanske Drömmer) älskade de där Barbapapa-snuttefiltarna när han var liten. Nu har han, till sin mammas sorg och saknad, slutat med filt.

• Ekorrfamiljen

Lugnt här är då!

Har ni hört om mordet i Huskvarna? Skitläskigt. Jag växte upp i det området och tjejen som blev mördad är lika gammal som min lillasyster. Tänk om det är någon vi lekte med eller gick i skolan med som små!

• Ekorrfamiljen

Bravo Fröken Småland och hejja passau!!! *håller tassar för tentor och revanscher*

Nifelheim: bluebox.se har väl en del fint och designonline.se också, men prisläget vet jag inte.

Asereht. Så mysigt med julbord. Vill också!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11