Kavat skrev 2010-11-24 15:00:48 följande:
Ekorren
Ang. banan och vindruvor. Ingen vanlig allergi någon av dem men klart det existerar. Tål man inte kärnfrukter kan man reagera på vindruvor och som korsreaktion till pollen också. Men vindruvor är ju ofta kärnfria och de brukar gå lite bättre. Det är en del i mjölktrådarna vars barn reagerar på banan. Mina barn tål det och det är nästan det enda både stora och lilla fixar medans mellan äter allt.
Men sammanfattningsvis så är det vanligare med diverse andra allergier. Men tyvärr går ju inte barnen på statistik...
Hur går det annars med vete, magen och allt?
Vi har inte vågat testa mer vete efter att han bara bajsade illaluktande vatten ett par gånger.

Nu fick han nässelutslag i morse igen, men då hade han bara fått ost. Å andra sidan hade jag inte hunnit torka av hans matplats efter kvällsmaten igår och det var ju inte något maken tänkte på att göra när han satte Vemund där i morse heller.
Åh, jag vet inte vad det är med Vemund. Han somnar rätt okej vid 20-tiden plus/minus någon timme beroende på dagen, men efter exakt en halvtimme vaknar han och gallskriker! Inget utom tutte hjälper och han KAN ju bara inte vara hungrig. Sedan vaknar han ungefär en gång i timmen natten igenom fram till 4-5 och därifrån sover han sen rätt bra till 7.30! Jag blir tokig om jag inte får sova snart men jag vet inte hur jag ska få Vemund att göra det heller..
Vatten och bara närhet funkar inte, det SKA vara tutte och då drar han tre tag och somnar sen om..? *fattar noll* Vi gissar att han har ont i magen och det enda han vet som hjälper är att äta.. Andra förslag?