Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

mamma på vift skrev 2011-04-02 20:46:48 följande:
    Jag mår mycket bättre och har fått otrolig hjälp av proffesionella människor så nu går allt åt rätt håll igen och jag har växt som person. Jag har insett att jag ibland måste säga Nej och att jag inte alltid måste vara den starka.
    Kram
    Skönt att det har vänt för dig. Och jag håller faktiskt med, det ÄR svårt att säga nej. Jag har oxå svårt för det, på jobbet brukar jag aldrig säga nej, nästan. Men jag börjar lära mig, speciellt nu när jag är gravid, har jag blivit riktigt bra på att säga nej.
    En dag, skulle jag bara jobba en kort dag. 8-12, och jag vaknade på morgonen, spydde och mådde jättedåligt, men tänkte att jag nog skulle klara av bara 4 timmars arbete ändå. Masar mig till jobbet och väl där kommer chefen fram och frågar om jag kan jobba till 17.20 istället, för en som är sjuk och hemma. Utan att tänka ens, sa jag nej direkt, och det känndes så bra. Hade jag haft en full dag den dagen så hade jag ju varit hemma sjuk jag med, varför ska jag då jobba över för någon annan. Det fanns inte ens chans att jag skulle göra det.
    Det kan faktiskt kännas riktigt bra att säga nej ibland oxå, och det är ingen som tycker mindre om en för det

Kram på dig! {#emotions_dlg.flower}
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo
    AnPa skrev 2011-04-02 22:12:01 följande:
    Någon som provat sig på att sy suflett till Swift/UJ? Är lite sugen på en i ett matchande tyg till dynan jag ska sy men undrar ifall det är svårt?
    Jag sydde till Rollerbug, som ju är nästan samma som UJ. Jag skaffade en annan pinne som jag hade istället för den insydda. Det var någon järnstång som jag böjde till i rätt form. Jag gillar ju inte att göra sönder originalklädslar för den nya, utan vill både ha kakan och äta den

Under locket hade jag sån genomskinlig plastduk.
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-04-03 09:16:28 följande:
    Gud vad fin Lindadjo! En sån bild skvallrar dessutom om minsta fel så det där är banne mig en perfekt sufflett *viftar med 6.0-skyltarna*
    Hahaha, du är för rolig... gissar att du inte sett säkerhetsnålen då
  • Lindadjo
    Nifelheim skrev 2011-04-05 16:11:56 följande:
    Funderade lite på den där Engelska Janomén. Hur funkar det med elkontakt och så? Går den att byta? För i England har de väl inte samma uttag som här? Är det "samma" maskin som en svensk i övrigt?
    De har andra uttag, men det är bara att byta till en vanlig kontakt. Vi har köpt mängder med maskiner i England och de har alla funkat fint i Sverige efter att vi bytt.
    Synd att vi bara kommer flyga med handbagage till England nu i maj, annars hade jag ju kunnat ta med det tillbaka. Kolla förresten vad det kostar att skicka ett paket från England till sverige. I såfall hade jag ju kunnat fixa den till sverige på det sättet. Så kan du ju beställa den till Svärföräldrarna *snilleblixt*
  • Lindadjo
    Thulo skrev 2011-04-17 18:24:58 följande:

Jag har en kompis som har 2 barn och minsta gillar inte att sitta i baksätet längre på P&T vagnen. Så hon skulle vilja ha ståbräda. Hon är sugen på en Scooter eller Race men har även en Sitty nån som haft ståbräda på nån av dom vagnarna?

Jag har haft ståbräda på en sitty. Fast jag kommer inte riktigt överrens med ståbrädor, men visst funkar det.
  • Lindadjo

Usch... min fina pärla ska flytta till värnamo .... jag är en galen person som ber henne lova mig att smörja in barnvagns-chassit med silikonspray lite då och då Drömmer. Vill ju bara veta att vagnen ska leva vidare utan min vård och ömhet

• Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-04-26 18:03:42 följande:
    Jag kan åka och hälsa på den då och då och se så att den har det bra Drömmer
    Gå runt i Värnamo som en papparazzi, smygfota den om du ser den... jag kan ge dig hennes adress sen så kan du köra förbi huset och se så de inte förvarar den utom hus osv
  • Lindadjo

Jag får skaffa google earth, och zooma in deras hus. Då ser jag kanske om den står ute lite för mycket, och kan maila och skälla ut henne Galen? Jag? Nejdå!

• Lindadjo
    cirkuspuman skrev 2011-05-17 23:24:54 följande:
    Ja men det är ju perfekt
    Jag skulle oxå vilja ha en Jack Russel (och en rottis) men vi har ingen som kan passa dem medan vi jobbar så hund är tyvärr uteslutet tillsv.

Jag var grymt sugen på hund ett tag, men det var samma för oss. Vi jobbar för långa dagar, funkar inte med en liten hund, så det blir inget med det. Jack Russel är nog dock en av de sista raser jag skulle välja. Mina föräldrar har en Foxterrier, har de något så när likt temprament så är Jacken inget för mig. Jag vill ha en lugn hund
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11