Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

här är det tråkväder och trötta barn och föräldrar efter gårdagen. Vi skulle ha åkt och firat dotterns sambo som tog studenten igår men R fick jourjobb så det sket sig.

Imorse var jag deppig och skällde ordentligt på min man. Tyckte han behövde det efter att ha varit trött, trist och osällskaplig första dagen hemma med oss på över en vecka. tror budskapet gick fram dvs att jag har inget emot att han gör saker på egen hand, jobbar extra för extra pengar i kassan för oss osv men jag förväntar mig att han bjuder till lite och umgås när han väl är hemma trots att han är trött. För vem är inte det liksom. Hans egentid ger ju liksom mig merjobb. Ja, ja så är det ibland.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-06-12 16:25:27 följande:
    *håller med* Hjärta

Här hemma har det varit full rulle hela dagen. Dottern var på kalas i förmidags och sen ska vi på kalas igen. Det blåser som attan här och regnar till och från. Kalaset vi ska på skulle vara ute i trädgården.. Hm. Även om det är partytält så lär det vara kallt. Br!
    Vi får hålla tumamrna för att ni inte blåser bort!

Vi har samma väder här. Det blåser storm och hällregnar mellan varven. *blä* Igår var det hällregn mest hela dagen. Synd om dotterns sambo som tog studentern. Här i stan har dom som tradition att samtliga studenter från samtliga skolor samlar och sedan tågar genom hela staden, det blir några km. Härligt då med hällregn och alla vitklädda (fulla) studenter och studentskor. På tal om skor, undrar hur många av tjejerna som hade lågklackat eller promenadvänligt!

Vi skulle ju på mottagning för studenten idag hemma hos hans föräldrar eg. Kul att vi blev bjudna, mindre kul att vara tvungen att avboka i sista minuten men jourjobb är svåra att förutse.
  • Asereht
    zasata skrev 2010-06-12 20:01:03 följande:
    Ingen som tänker säga grattis till mig.. GråterGråter
    Sent ska syndaren vakna eller vad man nu säger, jag kom på mig igår och lämnade ett på fb iaf.

Grattis i efterskott tjejen! http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpxx2hqa.png
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-06-13 10:15:47 följande:

Tror ni det går att köpa ny klädsel till en swift? vart ska man leta då? Bonti?

Kolla med bonti, det är väl nästan bara dom som har klädslar till Uj och dyl.
  • Asereht

Hoppsan, köpte visst en ny Buppa åkpåse för 295 kr. Ska bli intressant att se vad jag gillar den då, billig var den ju iaf. *gilla*

• Asereht
    Kavat skrev 2010-06-13 18:52:19 följande:
    Hairspray visas på TV i kväll. Vi var och såg den när den gick på bio och vad jag minns tyckte vi att den var rätt kul. Inte världens bästa film så där, men go musik och man blir glad.
    Jag har ju sett originalet men inte den nygjorda. Men pga en sladd som måste bytas så strular våra 4-kanaler igen så jag lär inte se den. Får kolla av inspelat ikväll istället. Om A tänker sova vill säga, han är lite gnällig idag.
  • Asereht

Grattis till alla födelsedagsfirare! {#emotions_dlg.flower}

Önskar att jag också kunde få tag i ett jobb. Eg tycker jag att makens firma skulle anställa mig för att sköta kontoret. De skulle faktiskt behöva mig. Dels så behöver de jobba ute och inte inne, dels skulle de få ordning och ändå ha allt under uppsikt och under samma tak, dels är jag inte jättedyr (eftersom jag haft dålig lön innan kan jag ge ett lågt löneanspråk som ändå är bra för mig) och det sista och största dels är att firman de hyr in för att fixa lönerna nu suger! Jo jsut det, jag vill gärna jobba deltid också vilket innebär att jag blir ännu billigare i drift och det är ändå effektivt. Tyvärr så tycker de inte att de behöver en kontorist/fakturerare/löneass än...men om firman med lönerna fortsätter att "fucka upp" så kanske det vänder. *s*

• Asereht

Jag har just räddat en väldigt ledsen storbus som lyckats låsa in sig själv i bilen!

För ett tag sedan så kom han in och frågade om det var ok att han gick ut i stora bilen och hämtade in sina trädgårdshandskar. Jag sa att det var ok. En stund senare kom en av brorsorna in och frågade efter honom varpå jag sa att han är därute. Ytterligare en stund senare kom båda brorsorna in och sa att dom letat massor och ropat men inte kunde hitta honom. Jag trodde visserligen att han bara gömde sig för att jäklas med småbrorsorna men gick ändå ut för att kolla så att han inte dragit iväg någonstans. De har lov att vara ute ensamna på tomten men får inte gå utanför utan att fråga först.

Hur som helst jag gick ut och ropade. Inget svar, så jag gick ut till bilen. Redan då jag gick ut genom grinden såg jag att han satt i bilen och vinkade. Jag undrade förstås varför han satt där fortfarande så jag gick ut och öppnade bilen. Då sitter ungen i bak, bakom lastgallret och är jätteledsen. Han hade hoppat in genom bakdörren och inte insett att man ju inte kan öppna den från insidan och förbi lastgallret kom han ju inte. Så där satt han i en stekhet bil, det är visserligen svalt i luften ute men solen ligger på och i bilen blir det ju skitvarmt! Han hade både knackat på rutan och ropat men ingen av brorsorna hade hört honom där han satt. Himla tur att jag visste att han skulle in i bilen så jag gick dit och kollade!

Så idag har mina barn fått ett exempel på varför det är så himla viktigt att berätta för mamma och pappa vart man tar vägen och att fråga om man ska göra något man i normala fall inte gör. Hade vi inte saknat storbusen så hade vi kanske inte börjat leta förren långt senare och i den varma bilen kunde det ha ställt till med katastrofläge på ganska kort tid! Nu handlade det om 10 minuter ungefär och det var 10 minuter för länge för att inte tala om väldigt långa 10 minuter för ledsen S som satt där.

• Asereht
    Kavat skrev 2010-06-14 12:42:11 följande:
    Tur att det gick bra och att han sa till!
    Ja herre gud! Annars hade det kunnat bli väldigt otrevligt. I sådana här lägen är det tur att jag är en hönsmamma med kontrollbehov så att man kolalr av ofta vad de är och vad de gör. Barn kan få så konstiga idéer och handla på impulser. *ryser*
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11