Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Jag är så sjukt trött! Har lite ont i halsen också. Tänk om jag håller på att bli sjuk, maken var risig förra veckan. Jag trodde det berodde på jobb typ dygnet runt men...

Jag får inte bli sjuk! Det är ju midsommar till helgen och sen ska vi ju till Liseberg nästa helg!

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht

Har inte hunnit data så mkt. Det ska vaktas studsmatta och roas bebis + en massa annat. Lite bestyr inför midsommarafton också.

Kramar till er som behöver det av olika orsaker (ingen nämnd ingen glömd)!

Jag gillar min Iphone. Önskar jag haft den när vi var på BB. Gillar massor att det går att koppla upp sig på vårt trådlösa så man kan använda den hemmavid utan det kostar en krona. Sen gillar jag alla som inte lösenordsskyddar sina trådlösa bredband.
    Om jag behöver en Iphone låter jag vara osagt men jag gillar den. Måste fixa ett fodral till den bara så jag vågar ha den i väskan. Funderar på att virka nåt, det är ju väldigt gratis om inte annat.

• Asereht
    Kavat skrev 2010-06-24 10:19:51 följande:
    När jag lånat makens har jag tagit en snygg barnsocka runt!
    Mina barn har inga snygga sockar. *ha ha* Dom enda som är fina är waaaaay to small.
  • Asereht
    Kavat, står du ut med att stryka überskrynkliga tunikor själv så kan jag få iväg paket imorrn. De blev så sabla skrynkliga efter tvätt och jag har inte hunnit (prioriterat) att fixa till det.
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-06-24 10:30:18 följande:
    Nä, jag vet ärligt talat inte ens vad jag svarade. Sa nog bara något mummligt hm efter vad som kändes en minut för hon stod kvar och tittade på mig. Jag som hade planen att heja le och vara söt typ, men det sket sig rätt ordentligt. Trodde inte att det skulle vara så svårt att spela falsk, men det var omöjligt. Obestämd Så det blir svårt att vara som vanligt när kroppen inte gör som man tänkt...

Sen en stund senare när min mamma klappade mig på magen och sa "titta vilken mage hon har nu", jag vänder direkt och går iväg och hör bakom mig "Oj, ja, på min tid hade man minsann inte tajta kläder så där"... Gråter

Min mamma slutat röka och gått upp 8 kg på 7 månader. Inget hon är speciellt stolt över (viktuppgången alltså) men hon får ta det sen. Hon försöker och är ute och går mycket dagligen för självklart är det inte kul att gå upp i vikt. Men hon har varit superduktig som slutat röka! Solig
    Vet ni vad kärringen säger när min mamma går ur rummet? "Ja, oj, vad hon hade blivit tjock, hon är sig inte alls lik".

Ursäkta men finns det inga spärrar hos människan? Jag trodde man visade hänsyn till människor och inte pratade skit bakom deras ryggar...? Demon

Det bästa är i alla fall att maken håller med mig och är helt och fullt på "min sida". Hjärta Han tycker inte heller att det känns kul att träffa dem eller prata med dem för han känner ju sig också oerhört ledsen och sviken över hur de behandlat oss.
    Alltså, jag blir mållös! Det låter som saker en femåring skulle hasplat ur sig. För i den åldern har man inte den där spärren utan bara pratar rakt ut. Jösses!

Jag känner inte ens människan och jag blir arg! Demon Jag vet inte ens vad jag ska skriva....

Hejja din mamma! Att sluta röka är en bedrift. Att gå upp i vikt pga det är tyvärr en otrevlig bieffekt men rent hälsomässigt så hellre några extra kilo att bära än lungcancer. Jag har gjort samma resa och tyvärr så är de där kilona i  mitt fall något jag får leva med. Jag kommer aldrig någonsin ner i den vikt jag hade som rökande partypingla. Men å andra sidan är jag heller inte 20 längre. Nä, svärmor är dum och din mamma är duktig! *sådeså*
  • Asereht

Kikar in och vinkar i förbifarten!

Midsommar firades med familjen på mina morföräldrars sommarställe utanför Enköping. Det var trevligt som det brukar.

I övrigt har jag mått kasst i helgen då jag haft väldigt ont i huvudet och mått illa. Det senare förmodligen biverkning av det första. Hade huvudvärk i över 48 timmar. Ingen hit, speciellt när det är varmt. Nu går det lite fram och tillbaka. Försöker dricka mkt och hålla mig stilla.

Imorse hade jag datorhaveri. Fattar inte vad som hände men när jag slog på burken så stod det att det saknades en systemfil. Hur den kan ha försvunnit över natten är över min förmåga att förstå då allt funkade normalt igår och när jag stängde av igår kväll. Hur som helst så lyckades jag fixa det efter ett par timmars slitande av hår och gnisslande av tänder. *glad* Inser hur mkt jag har på burken som jag inte vill ska gå förlorat så nu inleds stora operation säkerhetskopiering.

I övrigt ska jag betala räkningar och skriva packlistor inför helgens stora resa. Tvätta också förstås. Det kan ju vara bra om det finns något att packa. Funderar också på vilken vagn som ska tas med. Buggan är liten och lätt men Brion har packutrymme och är stadig med tyngre packning. *tänker*

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11