Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2010-06-29 13:07:46 följande:
    Tack för kramar och tankar . Det är dock ingen fara alls då jag är så van vid att gubben är halvdöd . Tänkte bara berätta varför jag skolkar härifrån . Nu har jag ett angenämt problem som jag tänkte att nu skall hjälpa mig med. Jag har ju lite panik så här på slutet av min barnvagnskarriär och känner att jag hemskt gärna skulle vilja ha en helt ny vagn. Kriterier: skall funka bra på grusväg, tre hjul eller motsvarande, samt rejält liggläge. Storlek och vikt är inte så noga och jag har en hygglig budget. Jag tänker spontant P&T eller UJ men P&T gillar jag ju inte något vidare. Jag har kollat lite på en UJ Elite i mediterranean blue, någon som sett en sån IRL eller åtminstone på bild förutom produktbilden?
    Easy Walker?

Återgår till förberedande av resan och födelsedagsfirandet...
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    zasata skrev 2010-06-29 17:57:44 följande:
    frökenS *kramar* Emmaljungan kanske? uj 2010 är lite mer som p&t i all fall den jag såg, att det liksom inte är det bakstycket vud suflett och sitts..
    EW? men den e rätt kort i rygg va? någon helt nytt märke?
    EW är lika lång/kort i ryggen som UJ men båda de är ju kortare än P&T som är lång om man jämför med de flesta modeller.
  • Asereht

Skönt att det blir hotell i helgen, då slipper man iaf fundera på om man ska packa med sig handdukar och sängkläder.

Väderleksrapporten såg ju lovande ut, hoppas bara att det håller sig också!

• Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2010-06-29 19:34:46 följande:
    Jag är faktiskt fortfarande kär i vår BabyTravel Jogger Komfort - snålvarianten på UJ. Sen att jag skulle vilja ha en UJ bara för statusen är en annan sak.. Men, jag måste säga att när jag testkörde kompisens UJ kändes den mindre stabil än BT:n.

Vemund är en pruttbebis, Tin är pruttsur tonåring och Saga och hennes kompis är pruttfnissiga fjortisar hela tiden.. Vendel, han är bara .. Vendel.

Jag hade med mig tjejerna till affären för att de skulle bestämma vad jag skulle handla till dem som de ska äta ikväll. Inte ett klokt svar på hela rundturen fick jag. Till slut bestämde JAG (?) vad som ska vara i DERAS (!) köttfärssås.. *suckar och himlar med ögonen* Tin surade för att vi inte hade något bröd hemma. Jo, det fanns sån't bake off eller vad det heter, men när han var tvungen att sätta igång ugnen SJÄLV så lackade han ur och avstod hellre från frukost! Nu köpte jag det bröd han vill ha, men då surar han igen för han är trött på skinka och kan inte äta ost om han inte får marmelad till, för det får han vaaarje dag hos pappa. *går upp i limningen* Och så Vemund som fyller blöja på blöja och Vendel som är högt och lågt och överallt hela tiden och babblar i 180 konstant.

Jag älskar min familj!! Hjärta
    Hjärta
  • Asereht

Varför får man aldrig vara glad mer än en timme åt gången typ? Jag som glatt mig så åt helgens resa och att vi har lite extra pengar i sommar att ha kul för. Det satte Vattenfall stopp för genom att ändra sin faktureringsperiod från 30 till 15 dgr from nu! Det innebär att vi får dubbelt så stor elräkning + allt annat skit vi redan har den här månaden. Tack för att semesterkassan rök! Jag HATAR Vattenfall!

• Asereht

Halloj i tråden!

Har alla regn idag? Vi hade regn imorse sen klarnade det upp och vi har haft blå himmel och sol. Lite svalare än igår men det gör absolut ingenting, speciellt när man har en bebis. Men nu öppnade sig himlen igen. Knasväder, men det lär göra att det blir väldigt mycket behagligare sovrumstemperatur. *gilla*

Jag håller på att försöka ordna hundvakt. Dottra skulle ha kommit hem och bott hemma men det sket sig. Tydligen var det inte bara en hotellnatt utan två, vi trodde vi skulle åka hem lördag kväll men fick idag reda på att vi har två hotellnätter vilket innebär att vi inte åker hem förren på söndagen och inte kan förväntas vara hemma förren till kvällningen. Så nu försöker jag lösa det på annat sätt, grinigt när man trodde man hade koll på läget och det visar sig att man inte har det. *suckar*

Men vi ser helt klart fram emot två hela dagar på Liseberg (och hotellfrukost )!

Jahaja, jag tror minsann det mullrade. Försvinner lika fort igen...see ya!

• Asereht
    Kavat skrev 2010-06-30 19:42:00 följande:
    Ät innan alla andra tar lunch (om ni nu inte har bokat med tid).
    Vet inte hur mycket barnen kommer att åka de stora grejerna, men åk poppis-grejerna tidigt på dan då det ofta är mindre kö. Nu kanske det inte spelar någon roll när det är lov, men brukar bli mer folk som åker på eftermiddagarna.

Liseberg är ett "köldhål" (dal). Vilken innebär att är det varmt är det jättevarmt. Men är det kallt så är det svinkallt...
    Okej, bra att veta så man har rätt typ av kläder med sig. Mat har jag ingen aning om hur/var/när det hör till "chefens" bord. *s* Middag blir det på hotellet iaf så mkt har jag förstått.

Storbus åker typ allt på Grönan så han lär väl vilja åka det mesta. Synd att inte dottra kommer med för hon är också en sån som gillar att åka. Maken åker om han måste och jag åker typ inte alls. Drömmer Men det finns ett gäng killar och tjejer i blandad ålder som säkert kan tänka sig att hjälpa till som åksällskap om/när det behövs.
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-06-30 19:52:55 följande:
    Blir så trött ibland. Jag skrev en packlista på saker vi ska ha med oss när vi åker iväg. Sen tog jag och packade barnens kläder. Skitsvårt, vet att jag packar för mycket, men hellre det än för lite tänkte jag. Har två skitgrisar och jag vill inte ta på dem samma kläder två dar i rad om de är sketna. Ok, om vi nu skulle vara hemma och de ska ut och grisa ner sig, men inte om vi ska ut bland folk. Maken skiter fullständigt i det och tyckte givetvis att jag hade alldeles alldeles för mycket kläder till dem och blev arg för att han inte fick ta bort en massa kläder ur packningen... Så man kan väl säga att jag blev skitarg, med snälla ord. Skrikandes
    Så sen packade inte jag mer, utan det blev bröd och bullbak istället, som kom ur ugnen nu. Solig
    Been there done that....

Fast min man har resignerat. Han fattar fortfarande inte varför vi måste ha så in åt helvete mkt packning men hitills har jag aldrig hört honom klaga när grejorna kommit till användning.

Hellre att jag släpar hem rena kläder än att det inte finns ombyte vid en eventuell olycka av något slag (allt från nedkissning till utspillt eller oförutsett störtregn)!
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-07-01 06:46:17 följande:
    Jag är också en riktigt over-packer Skäms Men vi har stor bil så det är inga problem och min man har hittills aldrig heller klagat då det trollas fram både det ena och det andra i något som lätt kunnat blir en knivig situation

Idag skall jag städa grannens stuga då han skall ha sommargäster i den. Jag har anmält mig frivillig men jag vet att det genererar en slant och dem tackar man inte nej till när man är lyxhustru eller vad man nu skall kalla mitt yrke

Pruseluskan: Jag har äntligen svarat på ditt inbox. Ledsen att jag inte hade bättre svar...

Just nu lutar det absolut åt en UJ Elite i färgen Mid blue. Skulle bara så gärna vilja se den IRL eller åtminstone på en bild från RL. Blått är fint om det är rätt blå, som t ex buggans gamla blå bas som är världens snyggaste färg. Jag är bara rädd att denna är mycket "smutsigare" i nyansen och jag gillar inte smutsiga färger, vill att de skall vara klara och bjärta annars är det bättre att ta en svart även om den är lite dyrare *ältar vidare*
    Du är inte sugen påen av de nya UJ limited då? Hade varit kul att se live om inte annat.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11