• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Nifelheim skrev 2010-10-25 22:03:22 följande:
    Är det någon som råkar veta hur man ritar en 30 graders vinkel med bara en passare och en ograderad linjal? Jag är helt lost just nu känner jag. Det finns säkert något skitenkelt knep, men jag kommer fasen inte på det.
    Ograderad linjal?  en fyrkant 3 och 3 cm och ett streck från nedre vänstra hörnet till 2 cm upp i fyrkanten. *tänker högt*

(45 grader är ju 15 + 15 + 15 så 30 grader är två tredjedelar.) ??? Fast ograderad så får du göra tre lika långa sträckor högra sidan av fyrkanten.
     ????
  • Kavat

Ett av veckans måsten är avklarat. Vårdbidragsansökan är äntligen klar!!! Hurra!!! Nu får vi bara hoppas att de godkänner allt eller åtminstone det mesta!

Hemma med barnen idag med, förskolan hade ingen städerska igår. I morse ringde de en halvtimme innan vi skulle vara där och sa att de hade städerska idag ändå. Men då hade jag ju redan räknat bort det och planerat annat. Känns sådär också med vikarie och andrahandsinfo...

Hade iaf en gammal kompis och son här i förmiddags, trevligt! Har även invigt tvättmaskinen!!! Hurra vad mycket tvätt som går i. Och "torrt" blir det! Solig

• Kavat
    Lokatt skrev 2010-10-27 09:26:28 följande:
    god vet jag inte om den är, jag är segare än segast, sjuk antagligen ihop med utmattad. äter ännu mer värktabletter än vanligt för att hålla ihop. *suck* När ska amn ha tid att vila upp sig? *klagosång*
    Kram och krya på dig!
  • Kavat
    Tant Pruselius skrev 2010-10-27 14:44:10 följande:
    nej fy, det lät inte som god - mer som skit *klappa på*

Passar på att kalaga lite jag med - ont i höfter och rygg, sammandragningarn av det mesta och så trött att jag tror jag kriverar snart...
    Ja, hur går det med sammandragningarna?
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-10-27 15:21:21 följande:
    Krya på er till alla som känner sig risiga på ett eller annat sätt.

Jag är själv inte frisk än och har absolut noll ork. Hjärnan har piggnat till mer än kroppen vilket gör att man tror att man ska orka saker. Det visar sig rätt snart att man tagit sig vatten över huvudet. *suck*

Jag har ett ilandsproblem som jag sitter och fundrar på just nu. Vi ska på en slottsweekend med julbord i början dec. Tänkte först att jag skulle lyxa till det lite och ha klänning men så kom jag ihåg ammningen. Vad sjutton hittar man på som är lite uppklätt men ändå ammningsvänligt?

Jag har bestämt mig för att klippa kort. Jag är så less på rismattan och allt hår jag tappar. Nu ska jag bara hitta en frisyr som jag kan visa frissan. Synd att man inte kan få se innan hur man kommer se ut i frisyren man funderar på.
    Snygg tunika och amningslinne under?
  • Kavat

Jag fick hem ett par jätte söta tossor, nysydda som stank rök... Skriver man något i omdömet eller inte?

• Kavat

Vi har verkligen ingen mat kvar hemma. Eller jo, i frysen, men ketshup är slut, smörgåsmargarin är slut liksom en massa andra basvaror för vi har inte hunnit handla. Maken var i stockholm i måndags, dopsamtal och tvättmaskin hämtning/inkoppling i tisdags och igår var det en massa att röja så vi glömde av att vi borde handla. Idag fixade jag diverse annat inför dopet på söndag och sen var det dags att hämta barnen på dagis. Jag var inte sugen på att handla med 3 barn och maken har jobbarr och skulle käka på jobbet. Kul för honom att få mat.

Lilleman var halvt knäckt och hungrig när jag hämtade honom och slocknade efter 20 min skrik efter hallonkräm (som var slut). Dottern fick ta fram en lammfäll och så fick han sova en stund på golvet. Första gången på dagis som han frågat och längtat efter mamma tydligen. Men det hade blivit lite bättre efter lunchen. Konstigt dock för han åt bra frukost och sen var det bara soppa till lunch och eftersom jag inte fått matsedeln än av kokerskan (hon var sjuk även denna veckan) så visste jag inte att det var soppdag, så stackarn hade inget bröd. Dålig mamma... Och i vanliga fall brukar de få banan eller liknande i bilen hem för att de inte ska vara för hungriga, men det hade jag heller inte med mig (slut det med). Så kaos är milt sagt.

Dessutom lyckades McDonalds ge oss en felbeställning på min hamburgare med enbart kött och hade lagt på både det ena och det andra och vi orkade inte gå tillbaks och klaga (åt i bilen) så mammas hund fick min hamburgare och så inget kaffe på det. Abstinens! Ja, ni hör ju.

Men fick i mig lite korv i alla fall och kaffe och kaffe igen. Så nu är jag lite nöjdare. Dags att lägga in en maskin tvätt till nu när det torkat, så nöjd med nya maskinen!

Får trösta mig med min nya nessesär jag inte kunde låta bli när jag köpte hårtoning. Bytte ett par jeans som var oanvänsa till mindre stl och fick tag i en kofta till dopet och en mysig ny morgonrock på rea!

Idiot som jag är lovade jag just maken att han kunde stanna på jobbet... Jahopp, dags att börja med nattningen.

Det här blev visst dagens längsta uppsats.

• Kavat
    Lindadjo skrev 2010-10-28 08:55:02 följande:
    Och så är det några dagar kvar till mens, beräknad till söndag Hoppas så klart som vanligt att den INTE ska komma, men jag känner tyvärr att den är på väg, även denna månad. Nåja, då har jag ju en månad till på mig att gå ner i vikt Man får ju försöka se det possitiva i det negativa.
    Tror du inte det är därför det inte tar sig. Att du går på sparlåga, för då är det väl inte så gynsamt att bli gravid, har jag hört...?
  • Kavat
    Tant Pruselius skrev 2010-10-28 09:33:41 följande:
    så där, igår var en helvettes dag, hoppas på lite bättre idag men förutsättningarna känns så där - vaknade med huvudvärk och dagen kommer gå i ett från kl 06:30-21:30 - då jag förhoppningsvis landar i sängen....

Mailade min barnmorska om samandragningarna och värken, hon ville jag skulle komma förbi idag med urinprov för att utesluta URVI men jag har verkligen ingen möjlighet att komma ditom idag,,,,

bläää... bara gnäll och gnäll.

Hur mår NI ?
    Asereht skrev 2010-10-28 09:15:44 följande:
    Det svåra är att jag ju intevet hur välplanerat stället är med toaletter tex. För jag vill nog helst slippa slänga fram jättetutten till allmän beskådan. Förra stället vi var på fick man springa tre trappor upp eller ned till toaletten. Gamla slott är inte så välplanerade.

Jag får fundera lite men det lutar nog åt tunika och linne under. Jag vill helst slippa springa undan för ammning. Hur mkt amning det blir beror på nöffe. Vi ger inte flaska, förutom med vatten då.

Får bege mig ut på stan och hitta nåt fint, helst lila.
    har en knalllila molooverall du kan låna
    Hjärta Bra att du kollar upp. Kram!

Vi mår väl ok, tror jag...? Läs lååånga inlägget. Men egentligen är jag helt slut, har ont i ryggen (måste få tid att träna!!!) och har väl mest lust att lägga mig under täcket just nu. Men, men, får göra det på måndag när dopet är avklarat. Fattar inte nu varför man genomför något sådant med allt folk som kommer när man inte orkar? Men det blev lite "panik" om jag skulle få hjälp av mamma på kalaset. Hon ska steloperera sin fot första veckan i nov och kommer vara gipsad ett tag framöver..
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11