• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Grattis till makens jobb, Asereht.

Läskigt Nif! Hoppas det blir bättre.

Zasata, ät svartpeppar! Jag tycker faktiskt att du verkar skitstark och modig nu för tiden! Hjärta

• Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2010-11-03 10:22:35 följande:
    De ringde igen och nu hann jag svara. Det var någon som ville erbjuda en livförsäkring som skulle ge mina efterlevande 900 000:- ifall jag skulle gå och kola. Obestämd Hmm, jag har inte tänkt dö än och gör jag det så har jag nog nån form av livförsäkring inbakad i min vanliga försäkring. Har i vilket fall som helst inte råd att betala en massa pengar för något som helst just nu.

Kavat: Det är väl VITpeppar man ska ta vid magsjuka?

Idag får vi veta om Värmdö kommun vill ge sig in i kampen om det hus vi vill ha... *biter på naglarna* Tyst
    Hur går det?
  • Kavat
    Lokatt skrev 2010-11-03 19:11:04 följande:
    En axolotl, en sorts fisk/ödla kan man säga. de har sånna på mitt djuraffärjobb, jättehäftiga! Jag är ju lite akvarienörd, men la ner det när maken kom in i mitt liv, inte hans melodi och det blev trångt dessutom. Igentligen vore ett 1000L akvarium med fiskar min melodi, men med detta får man något och jag vet att sonen skulle bli gnistrande glad! De är jätteintressanta djur, kallas dinosauriefiskar.
    Helt glömt, läser men kan inte alltid skriva... GRATTIS till jobbet!!!! {#emotions_dlg.flower}

Föresten, bodde inte ni trångt? Drömmer
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-11-04 07:28:28 följande:
    Borde man inte kunna äta samma sorter som var ok när man var gravid? Fundering bara, kodex nyps tex var ju ok när man var gravid + ett helt gäng till.

För min del är det inte intressant iaf. Tänker inte stoppa i mig mer än nödvändigt. Tror inte Halsbrännetabletter biter på den otäcka magkänslan och den falska hungern heller. Halsbränna har jag inte.

Igår mådde jag pyton och småslumrade på soffan hela dagen. Sen när maken kom gick jag och lade mig och sov till han kom med A. Sen sov vi vidare tillsammans. Jag är så sjukt trött att jag lätt skulle kunna slumra mig igenom hela dagarna.
    De biter. lovar.. Iaf de jag testat.. De går ju ner i magen och gör magsaften mer basisk och då får man mindre ont i "mellangärdet" och suget försvinner - om det är där du har ont vill säga.
    Men jag är precis likadan men tabletter, hellre en för lite..
  • Kavat
    Nifelheim skrev 2010-11-04 14:29:35 följande:
    Va bra!!! Vi kommer inte ner förrän rätt sent på fredagen (åker härifrån efter min tenta som slutar vid lunch), så lördagen är kanske bättre om du kan då? Vi hade turen att hitta ett ledigt rum på blocket så vi bor bara några hundra meter ifrån Gekås. Bra eftersom jag förmodligen vill dit mycket tidigare än mamma på lördagen Tack för erbjudandet dock. Du är så snäll Kyss
    Ååå, jag vill också ses, om det funkar. Solig
  • Kavat
    Tant Pruselius skrev 2010-11-04 09:37:12 följande:
    www.blocket.se/stockholm/Barnvagnar_och_barns... kolla priset på buggan? Fast hur var det nu med bromsgrejen, va rätt dyr att byta ut?

länk till ovanstående! www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_305...
    Den första är ok, cykelhandlare lagar vajern om inte Zasata gör det.
    Den andra tros vara fejk enligt buggatråden. Den roströda har inte funnits på cam och sen kom kommentarer om att kan man inte ens sätta på en klädsel rätt så är frågan hur vagnen är använd?
  • Kavat
    Lindadjo skrev 2010-11-04 14:54:58 följande:
    Humm... vart ær den dær mensen? 4 dagar sen nu, och jag ær INTE gravid! Har så klart testat och fick ett stort fett Minus.
    Undra om det ær viktminskningen?
    Eller kan det vara så att jag har fått ett myom igen? Kanske dærfør jag aldrig blir gravid heller?? Humm.... funderar, och jobbar vidare hær i Norge......
    myom, försvinner de av sig själva?
  • Kavat

Jag har också haft full rulle här. I går var vi hos ett par kompisar på middag, himlans najs och god mat! Blev även en tur till Ikea, men hälften fanns så det blir återbesök.

I fredags försökte vi få något gjort här hemma. Gick väl sådär bra... En går med bebis på magen och sen tar den andra mat, disk osv så har dan snabbt gått.

Julproblemet är dock löst. Brorsan har jul hemma hos sig i år. *glad* Det visade sig även att makens föräldrar som maken uttryckte sig "konflikt-flyr" utomlannds. Som det stod i brevet vi fick " ni behöver inte tänka på oss för vi åker till x." Lite bittert eller är det bara jag som läser in bitterheten? Jaja, hur som, vi vet vad vi ska göra.

• Kavat
    Lokatt skrev 2010-11-09 12:04:27 följande:
    skulle behöva lite råd och tankar av er...
    Min mamma har erbjudit familjen en julklapp som består i en fotografering av barnen. Fotografen är en inom fotovärlden känd och duktig fotograf, han tar inte porträtt bilder och han går inte att köpa som en vanlig fotograf. Han är mer konstnär/fotoproffs som ställer ut samt tävlar med sina foton runt om i världen. (har vunnit massor i hela världen tydligen). Anledningen att han skulle gå med på att fota våra barn är pga. han är kompis med min mammas nya man.
    Fotona skulle alltså inte bli traditionella, utan han skulle ha rekvistia, skapa olika konstnärliga vinklar mm.
    Så långt jättekul och fint, MEN kruxet är att han ju då även har rättigheterna till bilderna och kommer ställa ut dom samt tävla med dom. Visst, barnens namn syns ej... Men vi är ju ganska försiktiga med att lämmna ut våra barn, så tanken att de ska synas i massa sammanhang är ovan.
    Vad tycker ni är rätt, tacka ja eller nej?
    Frågan är hur mycket som kommer att synas av barnen? Prata med honom innan och förklara hur ni känner?
     Sen funderar jag lite på också om det nu är en julklapp så kommer din mamma betala för det? Och bilderna är hans, men vad får ni? Alltså av din beskrivning låter det som att han vinner allt på det? Beror ju så klart hur bilderna blir och vem älskar inte foton på sina barn, men om han är konstnärlig hur mycket kommer synas/inte synas?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11