Läser här men här händer inte så mycket.. Sjuka och hostiga allihopa.
Men men, ska inte klaga för vi har nog kommit rätt lindrigt undan denna hösten.
Liten sover numera sådär på nätterna, så där är det som tidigare. I natt väckte maken honom genom sitt hostande så jag blev skitsur. Blir så lättirreterad när jag är sjuk så han har det inte lätt...
Har fått hem den underbara sjalen nu!
Så nu väntar jag bara att jag blir frisk så jag kan få använda den ordentligt. Har grymt ont i leder och rygg av denna förkylningen så vilar så mycket jag kan.
Hm, vad har hänt mer här då.. Jo, vi är bjudna på "barnkalas" och har fått reda på vilken mat de tänker tillaga och att vi får ta med oss om vi inte kan äta. Jahapp. Det finns naturligtvis inget vi kan äta, jag eller barnen.
Jag vet att det inte är speciellt enkelt att bjuda oss på mat och vi tar gärna med oss, eller rättare sagt, vi har alltid med oss något, typ efterrätt osv, men att inte ens fråga om "kan vi göra en sallad som ni kan äta, eller kan vi göra något för att ni ska kunna äta det vi bjuder på, har inte ens kommit på tal. De orkar helt enkelt inte bry sig om att försöka vilket jag tycker är både lite konstigt och trist...
Och ja, ni som känner mig kan säkert gissa vilka släktingar det är...
Men de har väl hört värsta storyn från "ni vet vem" så... Asch, blir bara så ledsen. Och om jag dessutom fått en fråga om de kan göra något eller på något sätt underlätta för oss så hade jag säkert nöjt mig och bara sagt att "nja, om vi kan få en bit gurka och tomat så kan vi ta med oss resten själva och varit skitglad. Jag är inte så kräsen och nöjer mig med lite, men blir lite sur och ledsen när man inte bjuder till på något sätt...