• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Ekorrfamiljen skrev 2010-11-09 14:13:19 följande:
    Så, nu har vi meddelat mäklaren att vi drar tillbaka vårt bud. Skittrist, men vi la som sagt vårt bud för över 3 veckor sedan, ingen har bjudit över och allt skulle vara klart för kontraktskrivande förra veckan, men då kom alltså Värmdö kommun in och anmälde intresse, så då får de ta huset. Vi letar vidare..
    Men villken mäklare! Tycker ni skulle ställt honom mot väggen istället. De vill alltid ha budgivning. och snackar ofta mycket skit...... Men kanske får ni huset ändå tillslut för det bara var snack?

Mäklaren till vårt hus snackade också om ytterligare bud när vi bokat besiktning (som det var så bråttom med enligt honom) samt kontroll av vattnet. Jag blev skitsur och ringde och sa att antingen får vi köpa huset och kollar allt eller så lämnar vi återbud till alla besktningar (kostar ju en del och det ville vi inte bekosta om vi inte fick köpa huset...)  Han ändrade sig då och sa att vi fick köpa huset. Obestämd
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-11-09 05:55:06 följande:
    Nif: har fått en del att ta hänsyn till i helgen men kommer till vår date vid elva på lördag. Du känner igen mig på kavajslagets ros

Kavat: tror du att du kikar förbi?
    Om vi är friska Solig, alla är hostiga och snoriga nu...
  • Kavat

Läser här men här händer inte så mycket.. Sjuka och hostiga allihopa. Men men, ska inte klaga för vi har nog kommit rätt lindrigt undan denna hösten.
    Liten sover numera sådär på nätterna, så där är det som tidigare. I natt väckte maken honom genom sitt hostande så jag blev skitsur. Blir så lättirreterad när jag är sjuk så han har det inte lätt...
    Har fått hem den underbara sjalen nu! Hjärta Så nu väntar jag bara att jag blir frisk så jag kan få använda den ordentligt. Har grymt ont i leder och rygg av denna förkylningen så vilar så mycket jag kan.

Hm, vad har hänt mer här då.. Jo, vi är bjudna på "barnkalas" och har fått reda på vilken mat de tänker tillaga och att vi får ta med oss om vi inte kan äta. Jahapp. Det finns naturligtvis inget vi kan äta, jag eller barnen.
     Jag vet att det inte är speciellt enkelt att bjuda oss på mat och vi tar gärna med oss, eller rättare sagt, vi har alltid med oss något, typ efterrätt osv, men att inte ens fråga om "kan vi göra en sallad som ni kan äta, eller kan vi göra något för att ni ska kunna äta det vi bjuder på, har inte ens kommit på tal. De orkar helt enkelt inte bry sig om att försöka vilket jag tycker är både lite konstigt och trist... Och ja, ni som känner mig kan säkert gissa vilka släktingar det är...
    Men de har väl hört värsta storyn från "ni vet vem" så... Asch, blir bara så ledsen. Och om jag dessutom fått en fråga om de kan göra något eller på något sätt underlätta för oss så hade jag säkert nöjt mig och bara sagt att "nja, om vi kan få en bit gurka och tomat så kan vi ta med oss resten själva och varit skitglad. Jag är inte så kräsen och nöjer mig med lite, men blir lite sur och ledsen när man inte bjuder till på något sätt...

• Kavat
    Asereht skrev 2010-11-11 16:39:19 följande:
    Ni som är vana shoppare. Om man vill hitta en fin klänning på nätet vart ska man kolla då?
    Fin = finklänning?
    Jag har nog bara köpt klänningar på Blingo och Meandi på nätet. Och Boob men det räknas inte gissar jag.
    Det är ju en sak att köpa trikå, velour osv där det är lite stretch än att köpa "fodral" känner jag, där det är nogrannare med storlek - mätning osv. Men de flesta som säljer klänningar på nätet gissar jag är rätt bra på att skriva mått alternativt svarar bra på måttfrågor. Annars är det ju inte så stor idé att ha webshop menar jag...
  • Kavat

Det blir inget Ullared för mig imorgon, både jag och liten är fortfarande sjuka.... Gråter

• Kavat
    Angel Gbg skrev 2010-11-14 19:25:49 följande:
    Idag har jag nog haft en shoporgasm.... fast jag vågar fan inte berätta men jag är 5siffrigt kronor fattigare...
    Berätta din toka!
  • Kavat
    Angel Gbg skrev 2010-11-14 19:53:36 följande:
    Finns inget att förtälja... ni känner väl mig, köper AAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLLDRIIIIIIIIIIIIIG något onödigt eller???
    Vi var inne på att köpa en "skrubba", alltså en automatisk skurmaskin, typ den självgående lilla dammsugaren. Men det har vi fortfarande inte gjort.. Det är en rätt onödig men fullständigt nödvändig pryl tycker jag. Drömmer

VAD HAR DU KÖPT?
  • Kavat

Nif, härligt med lite shopping och att du fick lite sällskap av fröken Småland. Solig
    Avis, jag hade också velat ses... Men det går fler tåg...

• Kavat
    Angel Gbg skrev 2010-11-14 20:01:03 följande:
    Tja det var ingen skrubba... den får plats i min handväska...
    5-siffrigt?
    Ska den bo i handväskan? Eller får den bara plats storleksmässigt?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11