-
Det fanns även ett svart med vita blommor på, som oxå var fin.Leende skrev 2011-06-30 12:49:28 följande:Lindadjo: Vart köpte du föresten ditt fina regnskydd från tullsa? Jag har bara sett svarta innan...
-
Leende skrev 2011-06-30 15:53:02 följande:Asereth: Ha en härlig semester
Min första kom 5 dagar innan och den andra kom 2 dagar innan BF, så jag håller tummarna att det blir liknande nu
Stort grattis till ViljarEkorrfamiljen skrev 2011-06-30 15:26:13 följande:Snabbresumé av gårdagens "happening" på Visby lasarett:
Värkarna började så smått vid 4 på morgonen, men inget speciellt hände förrän vid 11-tiden, då kom de plötsligt lite tätare, kanske var 4:e minut. Vi åkte in vid 12 och jag var då öppen 4 cm. Vid 13 var jag fortfarande öppen 4, men då var livmodertappen nästan helt utplånad.. Värkarna kom med 2 minuters mellanrum, men höll bara i sig 30-40 sekunder. Vid 16 lovade bm att komma in och ta hål på hinnorna vid 16.45 om inget hänt till dess. TENS och lustgas var som klistrade i mina händer.Först körde hon bara en CTG. Värkarna blev mer intensiva och vid strax före 17 skulle jag lägga mig på rygg för att hon skulle kunna känna om jag öppnat mig mer och ev ta hål. Då kommer en rejäl krystvärk och jag känner hur huvudet kommer ut. Jag andas till nästa krystvärk och 17.03 kom Viljar ut till oss, 3995 g och 53 cm. *kär*
Sammanlagt var vi inne nästan 5 timmar. Nytt rekord för mig i lång tid på förlossningen (iaf med maken som pappa till barnet.) All personal däremot tycker att det gick kanonsnabbt.. *håller inte med*(jättefint namn)
Och tack för att du berättar om förlossningen..
Och vilken fart det gick på slutet, med krystvärkarnaSkönt att allt gick bra iallafall..
*känner mig lite avis på dig som har ditt underverk hos dig och gått igenom förlossningen nu*
*längtar såååå mycket nu, men är lite orolig för förlossningen*Håller tummarna för ett tidigt barn till för dig. Själv får jag snällt vänta till utlovat datum, eftersom jag ska snittas. Min första kom precis på datumet, andra kom med snitt 6 dagar innan. Och nu har jag inte fått något datum än, men gissar på den 22 augusti, eventuellt 19 augusti om jag lyckas tjata mig till att det tar det på fredag istället för måndag. Men jag gissar att det blir jag som får anpassa mig till deras tider.
Liiiite nervös är jag för att gå snittad i augusti, hoppas det inte blir infekterat och så i värmen... men det kommer säkert gå bra. *hoppas*
-
Mmmm... idag blir det lax i ugnen och färskpotatis. Nånting jag är sugen på ofta nu är fisk faktiskt
Jag köpte lax i fiskaffären, så jag förväntar mig pinfärsk och GOD lax idag
Sen blir det jordgubbar och grädde till efterätt
Usch, jag har så mycket jag MÅSTE göra här hemma, men det känns som tiden bara flyger fram, jag får inget gjort. Jag har inte ens tapetserat klart den där enda lilla väggen än!!!!
-
Jag har tvättat min i maskin, det gick braLeende skrev 2011-06-30 21:29:16 följande:Kavat eller Lindadjo:
Vet ni om det går att tvätta Ju Ju be all väskan i maskin? Har köpt en beg i nyskick, men vill gärna tvätta den fast hittar inget tvättråd i... han som sålde den sa att den går att tvätta i maskin... Men vet inte om jag vågar chansa eftersom det ej står nått i.. Eller ochså är det jag som inte hittar tvättrådet bland alla fack..Tog på skontvätt 30 grader för säkerthetsskull.
-
Varför är jag varken överraskad eller förvånad??zasata skrev 2011-07-01 22:54:32 följande:Weeiii köpt ny vagn ;)
-
zasata skrev 2011-07-02 11:02:37 följande:Leende har fått sin bebis nu!
Va!?!! Utan att säga till oss innan!?! Det var dåligt
Grattis Leende! Hoppas vi snart får höra vad det blev
*mys*
-
Oh, en pojk! Grattis igen Leende! Hade det gått bra? Hon var ju lite nervös för förlossningen, för hon hade lite jobbig förlossning sist.zasata skrev 2011-07-02 11:26:25 följande:Japp, skickade ett sms igår om hon inte ville umgås.. Men då hade vattnet precis gått. 00:24 kom en pojk efter en timmars värkar!
-
Vad roligt att höra att hon har det braLiten familj skrev 2011-07-02 12:42:39 följande:Hon och Charlie är faktiskt i Thailand med hennes familj (ink bror) sen ca 1månad tillbaks och dem kommer inte hem fören i september, så dem har det bra!
Vi bor inte i en storstad utan i en liten by, mycket skogspromenader, gamla vägar o sånt. Så en vagn med svänghjul passar inte här, har redan testat Alexis här uppe och ja, det gick inte.
Han får åka mest framåt eftersom det är då han sitter still, när vi har han bakåtvänd så vrider han sig ur selen för att titta framåt? Men det är som du säger, känns liiiite tidigt.Och charlie med så klart!
-
Jag hade en Emmaljunga scooter till mitt första barn. Jag tycker att det var liiite jobbigt att inte ha valmöjligheten att ha honom emot mig, men det var en bra vagn, som jag gillade. Speciellt om man jämnför med den jag hade innan. *ryyyyyyys*
Jag har testat 22 vagnar nu, och scootern var nummer två. Vet inte om jag skulle varit lika nöjd med den nu som jag var då? Man blir ju lätt lite bortskämd, och får högre och högre krav. Och man vet mer vad man vill ha ju fler vagnar man betar sig igenom
-
Liten familj skrev 2011-07-02 14:05:05 följande:Här är vagnen jag har spanat på! lh6.ggpht.com/_xW8baGJMeTo/TZSLqTWkPyI/AAAAAA...
Är det någon efterföljare till Teutonia Timmy? Jag har varit ute från barnvagnsmarknaden i några år nu, så jag har inte riktigt hängt med. Mina barn är 7 och 5 år gamla, men nu är jag snart i gång igen, för om 6 veckor ska jag få en ny liten bebis.
Fullt liggläge rekomenderar jag till en som knappt är ett år. Det finns ju smidigare framåtvända vagnar annars, tex sitty. Men de har bara viloläge, så ett barn som sover mycket ska nog ha en med mer liggläge.
22 stycken kanske låter mycket, men i det här gänget är jag faktiskt lite av en amatör
Men med tanke på att jag haft 21 stycken vagnar till 2 barn, så kan det ju hända att listan kommer bli längre nu. OM jag inte hittat den optimala vagnen nu vill säga. Det återstår att se, än så länge gillar jag vagnen jag valt, men jag har ju inte använt den än så vi får se...