• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-11-15 14:30:28 följande:
    Finaste dottern. Hjärta

Jag har ju aldrig själv varit någon direkt tjusig brud så det är ju kul att man lyckats tillverka en istället.

Tänk att min bebis tar studenten i vår! Nu kikas det på balklänningar och studentklänningar och jag tycker det är rätt kul faktiskt. Jag har aldrig gått på bal och fått klä upp mig till tänderna på det sättet själv så jag får ta igen lite genom att vara med nu.
    Skoj! Hon är verkligen jätte snygg! Men sådan mor sådan dotter! Hjärta
  • Kavat

Var hos läkaren med liten igår och fick medicin. Vi blir verkligen inte bättre...

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-11-16 10:26:59 följande:
    Nämen? Vad är det som är fel?
    Hosta, eller rättare sagt att han inte hostar för han är så slemmig så han har svårt att hosta.
    Lilleman spyr också av slem/hosta och dotterns hosta är också besvärande så nu ha alla fått medicin. Vill inte att det ska sätta sig som lunginflammation vilket det ofta gör när de inte får upp det, iaf på lilleman..
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2010-11-16 13:15:09 följande:
    Kavat: Krya på er!!!

Fröken S: Åh, vilken snygg skaljacka med lurv! En sån ska Vendel få nästa gång vi ska till Ge-Kås, om den finns kvar. Längtar tills vi får ihop pengar till en sån resa. Att flytta härifrån till det huset vi ville ha hade ju varit ett första steg.. Duktig du är med pluggandet förresten! Jag är sååå sugen på att läsa nåt också, men vet inte vad och vet inte om jag har råd heller.
    Ja hur går det med huset? Får ni det billigare?
  • Kavat

Hm, ja, jag gillar vitt och enkelt, men gärna färg och gammalt också i kombo. Men inte ser huset ut så för det...

Har äntligen tagit tag i röja momentet och var sak har sin plats. Hade superordning tidigare (kan man annat med två pers och två katter på 37 kvm och sen urartade det på något sätt. Flyttande ju hit när dottern var 2 månader och sen har ungarna kommit som i ström och däremellan ryggproblem och annat som husmålning, grunden putsades om samt tapetsering av 3 sovrum och en hall och omkakling av kök. Så nog har vi hunnit lite, men inte alls det man borde. Det där trista som i alla fall alltid jag tar sist. organiseringen... Skulle nog kunna nyttja Fröken Småland ändå. Men det är svårt, man måste liksom ha koll på alla sina saker och ta beslut *kryper tillbaks till sängen*

• Kavat

Tack för alla krya på er hälsningar - nu måste vi ju bara bli friska!?!?

• Kavat
    Asereht skrev 2010-11-16 14:10:01 följande:
    Behöver lite overallhjälp/tips!

Letar ju desperat efter en tjock vinteroverall till A, han är ju betydligt mindre än brorsorna vid samma ålder så inget i vinterklädsväg här passar.

Vill helst köpa en prisvärd begagnad då han ju bara kommer ha den någon månad, känns inte vettigt att investera stora pengar då. Men jag tycker det är svårt att hitta något bra på T just nu. Det finns mkt men det blir ofta onödigt dyrt elelr så är det skavanker på plaggen. De som är mest intressanta är förstås alltid i fel strl.

Fix overallerna, är det någon som har koll på vad de kostar i nypris? Jag har noll koll på allt just nu. Är de stora elelr normala i storlekarna? För sånt som är stort i strl skulle vi behöva en 68:a i och är de normala eller lite små så är det en 74 som gäller. Det är därför det är så svårt. *suckar* Trodde verkligen inte jag skulle behöva jaga sånt eftersom vi har så mkt kläder på lager men barn är olika och växer olika, bara att gilla läget. Men jag börjar känna mig lite stressad nu.
    Jag är förvånad att han bara har 68!
    Det har min 14 veckors! Eller, han ligger mellan 62 och 68 nu... Och växer alldeles för fort... Vägde 6,3 kg igår.
  • Kavat

Har du kollat Ellos? De brukar ju ha 50% och har t.ex www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=282119&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=   
    http://media.redcatsnordic.com/ellos/images/products/normal/15-34/15-3497.jpg

i 74

http://media.redcatsnordic.com/ellos/images/products/normal/53-40/53-4006.jpg

ticket overall dock bara 68 i svart

http://media.redcatsnordic.com/ellos/images/products/normal/53-40/53-4008.jpg
    Fanns inte rätt stl inne nu men de verkr som de får in mycket hela tiden...

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11