• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Tant Pruselius skrev 2010-12-07 17:24:47 följande:
    Ase- bugga fråga! Hur kommer det sig att du valde frog? Ni andra, har kört mest CAM? Någon som kört geckon? Vad föredrar ni? Funderar på om man ska välja någon av dem med fasta handtag för visst är det där som det har vart mkt problems med glidandet?
    Geckon är absolut snyggast enligt mig. Nackdel att bumperbar inte finns, om man har behov av en sådan. Jag har fortfarande inte satt på min på Camen.
    Geckon är också suverän körkomfort, Camen är ranglig i jämförelse.

Camen är super med höjbart handtag (gamla fästen). Har man ståbräda = ett måste för mig, men det för att komma lite längre ifrån vagnen och inte höjdmässigt.
  • Kavat
    Kavat skrev 2010-12-07 17:40:43 följande:
    Geckon är absolut snyggast enligt mig. Nackdel att bumperbar inte finns, om man har behov av en sådan. Jag har fortfarande inte satt på min på Camen.
    Geckon är också suverän körkomfort, Camen är ranglig i jämförelse.

Camen är super med höjbart handtag (gamla fästen). Har man ståbräda = ett måste för mig, men det för att komma lite längre ifrån vagnen och inte höjdmässigt.
    Jag har inte haft Frog.
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2010-12-08 14:08:53 följande:
    Det är inte bra att bita på naglarna.. Bäst att jag berättar att Vemund ska bli storebror i juni om allt går vägen då. Var på ul i måndags och såg ett litet pyre med viftande armar och världens största huvud! Den såg ut som Stitch ungefär, om ni har sett filmerna om Lilo & Stitch.
    Hjärta Solig GRATTIS! Hjärta Gravid Hjärta
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2010-12-08 14:31:23 följande:
    Tack tjejer! Skäms *rörd* Skrattande

Asereht: Vi har ju Elvis julskiva, får väl dra igång den nu.

Angel: Nåja, han blir faktiskt 13 månader på lördag.. Drömmer
    Nu kommer du ju upp i samma klass som Asereht! 5-barns mamma! Solig Wow!
  • Kavat
    Angel Gbg skrev 2010-12-08 17:10:39 följande:
    Nu när jag ändå spammar tråden kan jag berätta att vi åkte blåljusambulans igår, då C inte ville andas som barn bör och heller inte var kontaktbar. Det tar 3min för ambulansen att komma
    Usch och fy. Stackars liten och stackars dig. Skönt att det gick bra tillslut. Hjärta

3 min var för övrigt väldigt snabbt. När de hämtade pappa (stroke, som var en tia, då den gick tillbaks, tog det ca 20 min.. Och då bor de centralt, men det ambulansen var upptagen så det kom dubbla tillsist, en från Varberg också. 20 min är rätt lång tid....

När de hämtade lilleman när han brutit benet tog det nog max tio minuter, men det var de längsta minutrarna i mitt liv, förutom när liten låg halvvägs ut och jag väntade på sista krystvärken... Så där var det betydligt snabbare, trots att det inte var livsfara.
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2010-12-09 19:00:46 följande:
    Minskade svullnaden då Asereht? Antar att det blir en ganska "liten" operation ändå, eller? Hoppas allt känns bra. Kram!

Vemund har feber och bara gnäller. Vill inte sova varken i sin säng, i famnen eller på golvet (på ett hopvikt täcke) och han orkar inte sitta uppe själv eller krypa runt heller. Lillbebsen.. I morse hade han 38,8 och det kändes ändå bättre än gårdagens 39,2 så jag hoppas det går åt rätt håll.
    Usch då, stackarn. Här gick magsjuka på dotterns avdelning (1 personal och 1 barn sjuka) fick vi reda på i morse. Så vi åkte till ÖF istället alla 3 och hälsade på min fd. meandi-säljare som jobbar där. Hon hade varit så gullig och bakat kokostoppar till mig och barnen! Hjärta

Asereht. hoppas att det inte är något farligt alls. Hjärta Har de sagt vad det kan vara? Eller varför blir det  kanske op?
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-12-09 22:13:09 följande:
    Svullnaden har inte minskat efter biopsin, fast det kan ju bero på att den svullna körteln blivit retad. Får se hur det ser ut imorgon. Läkarens första misstanke är att det förmodligen är en cysta som ligger under muskeln och retar. Om det är så blir det op för att ta bort cystan. Detta för att förhindra att det händer igen vilket det kommer att göra om man bara dränerar den (eller vad man nu kallar det).

Om det inte är en cysta så har man inte presenterat något alternativ till misstänkt diagnos. Man hoppas att proverna från svullnaden/körteln ska tala om vad som är fel. Om inte så blir det magnetröntken snarast för att följa upp vidare.

Läkaren lovade att de skulle höra av sig med provsvar under nästa vecka och om det behövdes röntken ska detta göras inom 10 dgr efter detta.

Jag känner mig lite tom. Bara ordet cysta får mig att bli kall i hela kroppen. Speciellt nu när makens mamma just haft en tumör i halsen och hållt på med strålning och skit. Men en cysta behöver ju inte innebära canser. Jag får göra som jag brukar, bita ihop och försöka att inte tänka på det tills vi vet.
    Usch vad oroligt! Vet hur det var när jag hade knöl i bröstet, värsta veckan i mitt liv... Skickar över en massa kramar! Hjärta
  • Kavat

Nif, underbara foton på sötisen!

Ekorren, äter du vete nu? Hur mår V av det? Eller tolkade jag dig fel?

Idag gjorde vi pannkakor och faktiskt, idag var första gången jag kände, fasen de här smakar ju supergott, som vanliga typ. Fast jag misstänker att de inte gör det, men i och med att det över tre år sedan jag åt "vanliga" pannkakor, det är två år sedan jag åt vete, över fyra månader utan mjölk och ägg, så minns jag knappt hur de smakade!
    (Angel, inget för er... ) Men gör dem på mestadels bovetemjöl.

Hm, vad var det mer jag skulle kommentera.

Hejja Passau!!!!

Idag har skallerormen och hennes bihang varit här och lämnat julklappar till barnen. Jag stod mestadels med liten i sjal och gjorde julgodis. Var faktiskt trevlig men slapp närkontakten. Inte så smart att stå med 7 kg bebis i sjal och göra julgodis för mina stackars skuldror, men rischoklad och kolan blev god. Sen fick vi en hel sopsäck med gamla kläder. Vissa superfina, andra sönder osv. Kusinerna hade rensat igen och det är så himla bra!! Det brukar alltid finnas några guldkorn. Som julafton att kolla vad man får. Dottern fick bl.a en jätte fin kappa från Lindex, om ni minns den i brun manchester de hade för 2? år sedan. Två par Didriksons set + overall och ja, lite smått och gott. Det uppskattas och gillas här.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11