Angel Gbg skrev 2010-11-28 19:06:54 följande:
Aserath: Jag tror att jag, Zasata och Kavat som ändå bor i klump kan säga att det är NI alla andra som bor off
eller???
Tackar och hoppas ni flyttar mer söderut för det behövs lite mer driftigt folk i 031området =)
Precis! Fast jag tycker inte direkt att vi bor nära.

Det är ju ändå 3 mil eller något sådant och du och Z bor ju på var sin sida stan så det tar säkert längre tid än att åka hit.

Så ni kan väl flytta hit istället allihop.
Hur som, skönt att du fick hjälp tillsist!
Här har vi haft full rulle. Nu är jag helt slut och rygg och ben har börjat strula... Maken åkte och hämtade min mamma som har gipsat ben och vovven i förmiddags och när han kom tillbaks så stod jag med Liten i sjal och hjälpte lilleman att göra pepparkakor. Systeryster klarade sig riktigt bra själv.
Sen äta lunch, ut med vovven, fika och sen stack maken med alla barn och hund på promenad. Mamma gick och la sig och sov och jag gjorde lussekatter. Själv! Har inte hänt på länge att man är själv.

Så jag slog på stort och gjorde två satser, en med kardemumma och en med saffran.
Och det blev riktigt lyckat.
Sen kom pappa och hämtade mamma och vovven och fick lussefika.
Middag och nu har liten precis somnat och jag är totalt slut. Hade en massa "borde" i helgen, men har inte hunnit så mycket av dem som jag önskat - det finns helt enkelt inte tillräckligt med tid... Dock väldigt skönt att ha fått baka. Eftersom dottern inte tål kanel så kan inte hon heller äta vanliga pepparkakor och som lilleman tål finns inga alls eller lussebullar. Så när alla andra äter på julfester osv så är det otroligt skönt att ha i frysen.