K*B*N, pratar del 11

Jag är solo med mellan, mini och nöffe. Maken coh storbus kör dottra till Arvika för festivalande och sen kör de vidare till farmor och sen på söndag hämtar de upp dottra och hennes vänner igen. En win win situation då dottra får skjuts, vi har lite koll på det där med skjutsen och maken kan ta en svängom sin mor som ju inte mår toppen.
Så här hemma försöker vi bara sysselsätta oss. Efter att barnen formligen låg i gummibåten som vi fyllt med vatten och den lilla plaskpoolen vi har hela dagen igår så är de lite sega idag och inte så pigga på att vara ute några långa stunder i taget. Vi är alla lite off. Liten hade en riktigt dålig dag igår. han var mycket ledsen, svettades och hade det synligt obehagligt på alla sätt och vis. Sen sov han nästan ingenting på hela dagen vilket resulterade i att han bröt ihop totalt på kvällen. När han väl kom till ro så slocknade jag med. Idag är han på bättre humör som tur är. Men jag är helt färdig.
Jag har mensen från hell också. Jag blöder mycket och har alltid gjort men det här är värre än någonsin. Jag har aldrig varit med om något liknande. När mensen kom förra gången så var den inte alls lika illa utan mer normal. Nu blöder jag så kopiöst att jag känner hur det sipprar hela tiden, ungefär som första dagarna med avslaget. Jag ahr gjort av med alla tygbindor jag äger på en dag (6 natt och 8 normal). En Always nattbinda blöder jag igenom totalt på mindre än 15 minuter. Inatt var jag uppe tre ggr och bytte både binda och underkläder trots menskoppen! Idag kör jag "nöden har ingen lag" och använder rutvävda tygblöjor vikta som limpor. Det är inte bekvämt men då klarar jag iaf en timme i taget.
På tal om mens har jag hittat en rolig app, en menskalender som jag älskar. Jag glömmer så lätt att anteckna så det här var defenitivt min grej. Med en kalenderapp i fånen så blir det ju genast lite kul. Plus att man får en massa statistik. Inte livsnödvändigt men kul och den finns som gratisapp.
Nä nu ska jag ladda upp bilderna och fixa en bankgrej, Det var ju därför jag öht slog på datorn.
Grattis Thulo!
Tiden går fort när man har "kul"! Semester var ordet.
Vi har haft och har motortrubbel, både båt och bil. Stora bilen förstås, den enda vi får plats i allihop. Förhoppningsvis är det fixat idag/imorgon så att vi kan åka på vår planerades semestertripp.
Vi har haft de stora grabbarna på grönvete i två dygn. Maken och jag lallade på stan, jag klippte mig och så hade vi grillkväll hemma. Det var najs.
I torsdags fick A sin andra vaccination och blev skitdålig. Han var febrig och hade det väldigt jobbigt i över två dygn. Som om det inte var nog så verkar han ha det allmänt jobbigt på grund av någonting som inte vill ge med sig. Tänder på g, grötsmakis, något jag ätit, vem vet? Vi försöker komma underfund med det. Vi har valt att avbryta smakisbiten tillsvidare för att se om det gör skillnad.
Kavat, namnförslag:
Gustav
Elis
Emil
Nils
Knut
Frej
Allis
Majken
Rut
Maj
Astrid