Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

passau skrev 2010-07-13 11:59:12 följande:
    Men lindex har ju större! Annars Ullared
    Vårt lindex har typ ingenting på underklädssidan i stora strl. Har hittills inte hittat vare sig bikini eller baddräkt och ytterst få bh (i hela stan). Därav att jag kör med bikinibyxor och vanlig bh när vi är ute med båten. 

Det är definitivt baksidan med att dra stora strl, trots att medelsvensken drar betydligt större strl numer är det fortfarande väldigt dåligt utbud.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht

Jag har just kommit fram till att jag/vi behöver en enkel syskonvagn. Drömmer

Saken är den att i höst kommer jag vara hemma med bara minibusen och nöffe. Jag vill kunna komma ut och motionsgå på förmiddagarna när stor och mellan är i skolan. Men mini är sådär intresserad av att gå i lite högre tempo men vagn skulle han nog gå med på att sitta i bara för att han får.

Så vi behöver en syskonvagn så att jag kan motionera. Eg skulle jag vilja ha en P&T men det är lite overkill så jag tänkte typ en Duette, kimi/rio eller liknande. Visst är det en bra idé!

• Asereht
    Angel Gbg skrev 2010-07-13 13:47:14 följande:
    Om det är normalt för unga tjejer i den åldern så har min kropp missat att jag passerat 30 för något år sedan... ska man glädja sig? Nej dom har kollat allt från fibro till B-vitaminbrist, reumatism och guuuud vet allt. Jag ska söka mig till Gottfrieskliniken tror jag
    Samma här, det här upsptod för min del för fem år sedan ungefär. Även då hade jag passerat 30. Innan dess hade jag inga som helst känningar i lederna.

Min mor har diagnosen Sjögrens syndrom och det innebär bland annat ledproblem. Jag uppfyllar alla kriterier för sjögrens utom tre så jag är fotfarande odiagnosticerad och utan hjälp förutom tabletter typ ipren fast starkare. Dem har jag inte tagit på över ett år nu pga grav och ammning. Vi får vänta tills de sista tre problemen börjar uppenbara sig också, jag är rätt så säker på att de kommer så småningom. Jag har ju ärvt alla andra negativa fysiska grejer av min mor så varför skulle jag inte ärva detta med.
  • Asereht
    Nemia noj skrev 2010-07-13 13:32:36 följande:
    Du kan få köpa vår. Den är inte det finaste modernaste tyg, typ marin med nallar eller va de e, men den e hel,fungerande och inte solblekt. Suflett, kromat chassi, 90 tals vita hjul. Öglor för selar. Helt ryggstöd, fullt liggläge. Ej vändbar.
    Vad är det för en sort? Jag skulle ju iofs bheöva en med åtminstone nästintill liggläge iom att A kommer att åka i den. Rio och Duette har jag ju haft så där har jag koll på läget. Sen är det ju det där med att den finns på Gotland.
  • Asereht
    Nemia noj skrev 2010-07-13 14:30:42 följande:
    Ser ut som vagnen på bilden fast den är marinblå med typ nallar, och Hjulen är inte luft som på denna utan dom vanliga 90 tals hjulen vita. Annars samma modell

a mod
    Ser ju ut som en Rio, lika som jag hade förut. Kan klart vara av intresse.
  • Asereht

Kimmin har sufflettspännare, Rio inte. Rion är kimmins efterföljare. Undersökte det noga när jag hittade min. *s*

• Asereht
    Zazara! Den där willvin tävlingen, jag fattar inte riktigt. När man lagt in bild och text i sin blogg, hur vet du det sen då? Och när man kollat in på willvins sida ska man skriva något då eller? Jag kanske är trög men jag fattar inte riktigt.
  • Asereht

Vad äter ni helst för mat nu i värmen?

Själv vill jag helst ha varm och salt mat. Ganska normalt när man är varm skulle jag tro. Favorit här hemma just nu är pastasallad. Enkelt att fixa ihop och några få ingredienser ger mycket mat.

Igår gjorde vi en med marinerad pasta (skruvmakaroner marinerade i en skvätt olivolja, en skvätt vinäger, massor av pressad vitlök och kryddor), färska champinjoner, kassler, fetaost, oliver och röd lök. Supergott.

Annars är ju grillat toppen men då vill jag ha kalla tillbehör tex vinegrett ptatissallad eller liknande. Plus att jag då föredrar att äta ganska sent så att värmen lagt sig lite. Jag tycker det är svårt med mat när det är väldigt varmt eftersom jag tappar lusten men ändå blir hungrig. Så här blir det myckef fil dagtid.

Som sagt, vad äter ni? Jag behöver utvida sommarmenyn lite.

Juste det, gaspazo är underbart i värmen. Ska köpa hem grönt till det nästa handling.

• Asereht

Tillägger att vi hade massor av ruccola sallad i vår pastasallad också. Glömde liksom nämna salladen då den är så självklar. *s* Skulle haft cocktailtomater också men glömde dem. Så de tar vi nästa omgång.

• Asereht

Har just stött på mitt andra rikspucko på Tradera. 50:- i frakt för två dvd! Två auktioner med vardera 25:- i frakt. Samfrakt ok endast om man tagit kontakt innan vilket jag missade!

Den andra som aldrig svarade på mina mail om samfrakt har jag inte hört av än. Pengarna bör ha varit inne igår med hela ett dygn till godo för min del. Fortsättning följer.

Hon som mailade tre ggr inom ett dygn efter att auktionen gick ut och undrade när/om jag skulle betala har iaf lämnat positivt omdöme om trevlig kontakt. *wierd*

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11