Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2011-05-01 07:51:01 följande:
    De kom igår, mamman visade tydligt att något var på gång så mannen öppnade till garagevinden där hon låg förra gången och vips hoppade hon upp och några timmar senare när jag kollade så var de födda och mamman jättemallig. Vi tar inte bort någon utan hoppas på att bli av med dem . Till hösten skall vi sterilisera mamman.
    Va mysigt Det är ju trots allt himla gosigt med kattungar Hoppas bara att ni blir av med de sen.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-05-01 08:03:02 följande:
    Jag hade helst velat ta bort två av dem, mycket för att underlätta för mamman men också för att kunna behålla alla om vi inte blir av med dem. Men hur gör man (rent praktiskt)? *ryser vid blotta tanken*
    Hur man gör smärtfriast vet jag inte. Min morbror brukade antingen dränka eller helt enkelt slå ihjäl de. Jag skulle aldrig klara av att göra det dock, men ska du ta bort några så gör det så fort som möjligt.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-05-01 08:12:17 följande:
    Aldrig i livet! Jag tänkte om det gick få tag på eter eller nåt. Min kompis som jobbar i djuraffär använder det till hamstrar och marsvin och sånt, det är helt smärtfritt och snabbt. Självklart skulle jag göra det de närmaste dagarna men jag vet inte om jag fixar det. Har aldrig tänkt tanken innan men vi har varit bortskämda med två ungar/kull och då kommer saken i ett helt annat läge.
    Jag tror nog att det är svårt. Dränkning var olagligt. De sätt som är lagliga att avliva små kattungar på är att slå ihjäl de, skjuta de på ett avstånd av mindre än 3 meter eller att åka till veterinär och avliva. Jag tror inte att det är så lätt att få tag på eter faktiskt.
  • Nifelheim

Jag gillar inte heller Happy, men många gör ju det konstigt nog Förvånad
    KANSKE att jag skulle gilla en sån där just med compactchassi. (om jag slipper lyfta den) De hade väl inte det där hemska gunget? Jag AVSKYR Brio-gung Förvånad Det känns som att den stackars bebisen ska bli åksjuk.

• Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-05-17 08:57:40 följande:
    Compact-chassit är inte gungigt alls så det vore kanske något för dig i så fall. Men du måste ju inte köpa en Happy Fast jag gillar dem också massor, men inte just Compact-chassit. Fast på ett sätt var det jättebra, vagnen blev så superstabil och stadig att Maja kunde sitta på fotstödet utan att man behövde vara rädd för att den skulle välta.
    Nepp, jag håller mig till mina älskade Emmaljungor jag
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-05-17 11:30:59 följande:
    Asereht skrev 2011-05-17 11:27:54 följande:
    Skeptisk...
    Haha, jag skojade inte. Tycker den verkar jättesmart

Vem bor nära Ekerö? Drömmer
    Jaja. Ful var den i alla fall *tycker* Oskyldig
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-05-17 11:34:29 följande:
    Nifelheim skrev 2011-05-17 11:33:27 följande:
    Jaja. Ful var den i alla fall *tycker* Oskyldig
    *gillar AnPa mycket bättre än Nif*

Tungan ute
  • Nifelheim
    bohusbebis skrev 2011-05-17 12:09:56 följande:
    OOOOO jag känner mig sååå hedrad! Klart jag hänger på här! tack tjejer! Nu ÄR jag fast i träsket!!! Hur ska man kunna få nåt vettigt gjort nu... ännu en nördtråd att trassla in sig i...
    Men jag är väldigt stolt och glad över att vara här. Också.
    Välkommen {#emotions_dlg.flower}
  • Nifelheim
    AnPa skrev 2011-05-18 00:02:45 följande:
    Ja plocka isär det går nog inte men jag såg denna för ett tag sen: www.tradera.com/Bugaboo-Cameleon-Svart-Chassi... Hon verkar ha tejpat för allt som inte ska vara svart nej nu ska jag sova.
    Åh så snyggt. Jag måste ha ett skitbilligt chassi att pröva på. Mitt frog-chassi ser visserligen förskräckligt ut efter att man har lagt in det på högkant i bilen Gråter men jag är för feg för att lacka om det om jag inte har ett reserv.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11