Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2011-04-04 17:00:41 följande:
    Oooh, det låter något det! Säg till när så kanske vi kan få till en fika
    Absolut
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim

Vad kostar en sån där Easy Jeans? *inser till min fasa att min mammas Bernina från 60-talet (som jag snott eftersom det är den starkaste slitvarg till symaskin jag träffat på) snart kommer avlida och den dagen vet jag inte vad jag göööör*

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-04-05 11:18:26 följande:
    Tack för input Asereht! Ja, de ligger runt 50000 här hemma och jag tycker det är för dyrt, särskilt eftersom jag har en väl fungerande och inte alls dålig Singer här hemma. Dessvärre har jag ingen manual till den och har trots massiva försök inte lyckats hitta någon så det är antagligen mycket man missar av den anledningen. Men jag har lust att prova något nytt (ja, ni vet ju Drömmer) och har kollat på Easy Jeans i evigheter. Jag gjorde som sagt en beställning igår men förväntar mig väl ett mail under dagen med meddelandet att de tyvärr inte säljer till Sverige och så annullerar de min order. För 2777 kr för en sån maskin är nog för bra för att vara sant.

Helst vill jag köpa en sån där cykel som jag länkade till häromveckan också. Fast jag cyklar aldrig så det är lite småsvårt at motivera Det är färgen som jag blivit så såld på, kanske skall motivlacka en av mina sovrumsväggar i naturlig storlek?
    50000???? Hörrudu frk S, hur står det till med siffrorna?
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-04-05 13:34:07 följande:
    Och DÄR kom mailet från SMD *svär lite*
    *svär också* det var ju en bra deal
  • Nifelheim

Funderade lite på den där Engelska Janomén. Hur funkar det med elkontakt och så? Går den att byta? För i England har de väl inte samma uttag som här? Är det "samma" maskin som en svensk i övrigt?

• Nifelheim

FrkS: Du vet om att du la bilden i öppna tråden nu va? (hade för mig att du var försiktig med sånt)

• Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-04-09 12:44:10 följande:
    Hej alla! Är ni ute i den härliga vårsolen? Solig Jag kunde inte låta bli att gå ut i garaget och vårstäda det, passade också på att våga mig upp på den fullpackade garagevinden och ställa upp julgrejorna ( ) och ta ned den blygsamma lilla lådan med påskpynt. Dessutom fick jag med mig ned nästan ett helt bagagerum fullt med prylar som skall till lokala second hand-butiken. Jag som hatar att göra mig av med saker! Men för varje gång man gör det så blir det lite lättare och nu går det nästan ta sig runt uppe på garagevinden = förenklar ytterligare röjning. Men det får bli en annan gång. Nu har jag dragit igång "Projekt-tvätta-dubbelvagn" som katterna kissat på Skrikandes De dumma hankatterna har spraykissat på vagnen där den stod mot väggen, fint ihopfälld *skall strypa när jag ser dem*.

Sen blir det nog försäljning på den, har använt den.... *räknar efter* exakt NOLL gånger
    Jag tror att den vill flytta hit (vad är det för något förresten?)
  • Nifelheim
    passau skrev 2011-04-09 22:26:13 följande:
    Nif, skönt att du vill köpa den utan att deta vad det är
    Eller snarare stolligt Förvånad Jag har väl inget behov av en sån Bara köpsugen på ungefär vad som helst
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-04-30 20:58:04 följande:
    Jag hittade just FEM kattungar
    Vilken överraskning? Flört Brukar det inte bli kattungar när man har okastrerade utekatter FrkS. Mysigt i alla fall
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-05-01 07:41:55 följande:
    *räcker ut tungan åt Nif* Jo, kattungar var varken otippat eller ovälkommet men FEM? Hon har fått två resp en kattunge tidigare år så det var något av en överraskning att de var så många. Tror ni förresten inte att jag behöver köpa en vagn till dem för att underlätta för mamman?
    Hihi. 5 kattungar i en kull är nog vanligare än en eller två. I alla fall om det inte rör sig om en raskatt för vissa raser brukar ha lite mindre kullar.
    Klart kattungarna ska ha en vagn
    Hur gamla tror du att de är? Och hur ser de ut? Kort?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11