• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2011-01-10 12:52:44 följande:
    Håll tummarna för att jag får komma på intervju, det lät som ett jobb jag skulle trivas med! Kommer man på intervju så är det liksom nästan där då är det personliga vibbar som avgör där meriterna inte räcker till.
    Låter ju toppen!
    Efter några år buisnessen har jag listat ut vad cheferna ofta anställer och det är den som ringer och säger hej, frågar om papprerna kommit  in, ringer och kollar hur det går osv. Alltså den personen som VISAR att de vill ha jobbet.

Jag tror du är som klippt och skuren för jobbet, lycka till!
  • Kavat
    Asereht skrev 2011-01-10 14:11:27 följande:
    Där kommer min stora skräck in, jag fullkomligt hatar att ringa okända människor. Jag har blivit lite bättre men när det gäller mig själv är det fortfarande svårt!

Om man nu ska ringa, hur länge ska man vänta? Det är sista ansökningsdagen idag. Det fanns bara ett mobilnummer till chefen i annonsen vilket är ännu mer otäckt än vanliga telefoner.
    *likadan som du-livrädd*

Du skickar mail med ansökningen eller?
    Jag hade ringt idag och sagt att du ville kolla om han fått det i och med att det var sista dagen och att du är jätte intresserad och att det låter perfekt för dig!
    Och om du har några frågor som du vill ha svar på? Om han vet när du får svar/komma på intervju?
     Annars är det bara tacka för samtalet och säga hejdå.

Skriv upp "manus"?
    Jag tycker det är skönt att ha ifall man låser sig, men använder det sällan...
  • Kavat
    Asereht skrev 2011-01-10 14:31:14 följande:
    Tror jag får vänta till imorgon då grabbsen är i skolan. Det är lite för livat här nu på em för att ringa sådana samtal är jag rädd. Minstingen lyssnar ju inte direkt på uppmaningen om tystnad heller. *suck*
    Sätt dem med glass/popcorn framför en film? Ta tjuren i hornen direkt så kan du sova gott i natt.
    Pepp pepp!
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2011-01-11 07:59:56 följande:
    Fast jag har nog sex eller sju UJ-klädslar så nu känner jag mig normal igen *pustar ut*
    Solig
  • Kavat

Jag har inte så mycket alls. Hinner ju inte med...

Röd cam liggdel och två (oups glömsk ) liggdelslock, röd suflett och röd varukorg
    En sand färgad uppsättning minus suflett
    Brun suflett, "rygg" och varukorg
    En denim sittdel, suflett, varukorg
    gul fleece liggdelslock, suflett och "rygg"
    Parasoll och lite annat jox

och en röd Gecko, än så länge

två retros och en dubbel MT

Allez!

• Kavat

Åkpåsar ja...
    bugga "old" röd, brun och sand
    Denim Lodger bunker Hjärta  Halva sitter just nu i babyskyddet. Maken berömde mitt braiga köp!Solig

2 st grå lurv-buggysnuggle
    en brun retro manchester med vit teddy
    en svart babyproffsen (?)

Hm, gissa hur mga barn jah har som nvänder åkpåse? Cool

• Kavat
    Nifelheim skrev 2011-01-13 19:43:45 följande:
    Då tycker jag att du också ska komma så har vi en dejt här. Tycker allt att ni andra kan pallra er hitåt också :-P
    Vårt zoo fick faktiskt Sveriges förstfödda Sumatratiger förra säsongen, den måste ni ju se!!!
    Ååååå, den skulle jag allt vilja gosa med.
  • Kavat
    Angel Gbg skrev 2011-01-13 19:23:50 följande:
    Jag fick idag ett samtal man inte vill ha från dagis... orden
    blod överallt, ringa ambulans, kom fort
    var dom enda jag uppfattade då läraren var i chock...

Väl där var det "bara" en haka men det var verkligen blodbad och heldag på akuten. Inga väntetider någonstans så C inte var bra, misstänkt hjärnskakning, panikattacker så hon är klassad som verkligen sjukhusrädd osv men som hon var så off hade vi en massa timmar observation tills dom konstaterade att om hon har hjärnskakning behöver hon lugn och lugn går inte att få utan halvsedering på sjukan så vi skickades hem med anvisning om minsta försämring så ska vi ringa blinkbilen och åka in
    Åhnej, lilla hjärtat Hjärta. Hur har det gått, hur mår hon nu. Det var ju det sista ni behövde. KRAM!
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2011-01-13 18:32:46 följande:
    Igår var jag och barnen och badade och vi tog med två av brorsans flickor, 9 och 11. Elvaåringen har utvecklats en del på senare tid och det observerade lilleman för när vi satt i bastun så kläckte han ur sig: "Nämen Anna, du har ju stora tuttar"

Som tur var blev hon mer stolt än generad. Lilla gumman Hjärta
    Kyss

Min söting då. Han satt i mitt knä och myste efter middagen och så säger han: Mamma, om du hade haft en rakapparat så kunde du rakat dig så att dina knän inte sticks så.  Skäms Cool
  • Kavat
    Tant Pruselius skrev 2011-01-13 14:39:40 följande:
    Behöver tips på ståbräda och bilstolsadapter+babyskydd som passar på vingmutter chassi
    Jag är supernöjd med maxi cosi, men nif säger att det är säkrare med fempunktssele. MEN den är lätt smidig och helt underbar! Haft ett tuuuungt Logico S innan...
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11