• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Nifelheim skrev 2011-01-02 20:38:50 följande:
    Blä. Jag har tokångest över att lämna E på dagis i morgon. Ska det verkligen vara såhär? Egentligen _måste_ han inte vara där den här veckan, men jag behöver verkligen, verkligen plugga och så måste vi ses för att göra grupparbete minst en dag. Velar mellan att hålla honom hemma en vecka till och pussla ihop det på något sätt eller att ta tjuren vid hornen nu direkt. Det positiva är ju att om han börjar den här veckan så KAN jag hämta innan mellanmålet och hinner prata med de ordentligt så att de verkligen har koll på allt nu.

Att jag har ångest har inte bara med allergikrånglet att göra utan att han verkligen, verkligen inte vill dit. Just nu trivs han inte alls på dagis Det som fungerade så bra i början.
    Kan det inte vara så att han känner av att han blir dålig på dagis och inte mår bra..

Min dotter har ju inte velat gå till dagis i perioder och av någon anledning så har de sammanfallit med ont, hängig och ja, när hon inte mått bra av en eller annan anledning. Senast var det pga att de tjatade på henne vid maten att hon skulle äta som hon inte ville gå. Men hon är ju 5.5 och kan ju kanske berätta mer vad som är fel...?
    Oavsett, hoppas ni får det utrett och han mår bättre där framöver, du och E har all rätt att han ska må bra på dagis!
  • Kavat
    Tant Pruselius skrev 2011-01-03 09:52:36 följande:
    www.blocket.se/vi/31269000.htm lite sugen på denna, vad säger proffsen?
    fejk? ser verkligen den ut så,  den runda mellan styre och underdel?? tygerna hänger... osäker...
  • Kavat
    Tant Pruselius skrev 2011-01-03 15:54:06 följande:
    Ase - håller tummar och tår! Och jag vill hemskt gärna klämma och känna på din groda... och träffas vore skoj!! Jätte läskigt, fast skoj .... Är grodan en fejk?! Jag trodde det var CAM sufflan som ase skrev att det ej bytt fästen... Vart köper man sådanna? O pris? Jag vet ju inte riktigt om jag ska köra på groda eller CAM ... Tuva är ju rätt lång och blev ju det rätt snabbt... Nif - du har ju haft både CAM o frog och gecko(?) vad är att föredra?
    Jag har nog fel, litar på resten, jag har ju inte haft frog, bara cam och gecko, men tyckte den såg knas ut.. Skäms
  • Kavat
    Tant Pruselius skrev 2011-01-03 15:54:06 följande:
    Ase - håller tummar och tår! Och jag vill hemskt gärna klämma och känna på din groda... och träffas vore skoj!! Jätte läskigt, fast skoj .... Är grodan en fejk?! Jag trodde det var CAM sufflan som ase skrev att det ej bytt fästen... Vart köper man sådanna? O pris? Jag vet ju inte riktigt om jag ska köra på groda eller CAM ... Tuva är ju rätt lång och blev ju det rätt snabbt... Nif - du har ju haft både CAM o frog och gecko(?) vad är att föredra?
    Både jag och maken älskar Geckon. Den är bäst, stabilast och snyggast. Men tyvärr varken bytbara klädslar, då det inte finns så många alternativ. Lite kort i ryggen när de blir äldre. Ingen bygel, men jag har inte använt den ännu. Men det jag behövde med ståbräda är höj och sänkbart styre. MEN den blir så mycket rangligare och körbarheten inte alls lika skön som med Geckon.

I Hjärta Gecko!
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2011-01-03 17:14:42 följande:

Angel: kan du vara snäll och kila över till Tobbe med lite varm soppa nu när han har blivit änkling? Kolla om han vill bli av med någon av vagnarna Drömmer

Hon är ju i svall. Hm, ska jag åka. Har hon något jag vill ha, föresten?
  • Kavat

Asereht, undrar också. *orolig*

Eldat lite i morse, det var kallt i natt igen! Och två svängar på bibblan med barnen.  En sväng på Piluttas rea emeellan. Bara 30%, trist och för lite. Så hem och tvätt och så var denna dagen slut.

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2011-01-03 18:31:28 följande:
    Antingen så har någon kräkts på spårvagnen eller så har Tobbe råkat komma över ett kontoutdrag för december
    på jobbet...  Kräks
  • Kavat
    Asereht skrev 2011-01-03 18:21:36 följande:
    Datortomografin gick bra. Det gick betydligt snabbare och smidigare än jag trott men fy så obehagligt det var att få kontrastvätska. *rys*

Jag fick ju inte veta något nu och det kan ta upp till 5 dgr innan den läkare som remitterade får resultaten. Men har jag inget hört om en vecka så sa de att jag ska ringa den som remitterade mig.

Bara att vänta och se då.
    Skönt, hoppas på det bästa.
    Förstår inte heller hur bölden ska försvinna utan att skäras upp. Jag fick ju en under bröstet också under graviditeten, som också skars upp.
  • Kavat

När man gör rapporter på jobbet så gör vi det i Indesign, hm, funderar om det forfarande heter så. Men det är ett mycket smidigt program. Värt att kolla upp (om du nu hittar programmet.. Dyrt att köpa gissar jag..)

• Kavat
    Kavat skrev 2011-01-03 20:43:25 följande:
    När man gör rapporter på jobbet så gör vi det i Indesign, hm, funderar om det forfarande heter så. Men det är ett mycket smidigt program. Värt att kolla upp (om du nu hittar programmet.. Dyrt att köpa gissar jag..)
    www.adobe.com/products/indesign/
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11