K*B*N, pratar del 11
Nemia, precis som du skriver, tur i oturen att det inte hände värre saker... Usch, det är så otäckt när människor och djur blir svårt skadade...
Nemia, precis som du skriver, tur i oturen att det inte hände värre saker... Usch, det är så otäckt när människor och djur blir svårt skadade...
Asereht, tar en stor suck av lättnad. Vad skönt att det inte var cancer. Hoppas nu att du blir bra och slipper op. Min stora körtel har gått tillbaks lite för den gör inte ont längre. Håll nu tummarna att den försvinner och förblir borta!
Zasata, håller helt med Fröken Småland. Det är dumt att "göra bort sig" på bokföring om man varken kan eller har intresset... Bättre att satsa på det man är bra och duktig på och överlåta det andra på folk som är bra på just det!
Lindajo, vad fort det går! Håller tummarna för att du slipper må dåligt alls denna graviditet.
Fröken Småland, brevet...
Jag har inte läst det och maken "refererade" bara.. Men han vågade inte ens öppna det på julafton, ett brev från sin egen mamma...
Men han sa i korta drag vad det stod. Och det var att det var ett år sedan som vi (jag?) förstörde deras jul typ. Och att det är så tråkigt att jag aldrig gillat dem. Och att hon försökt ställa allt tillrätta (genom att ge mig en kram jag inte ville ha och säga att vi stryker ett streck över det) men att jag aldrig svarat. (Det är inte hon som blivit kallad lat idiot...)
Sen var det en massa om hur de hade firat jularna förr också, som tydligen var kul att läsa. Men hon kunde ju hoppat den första biten i ett julbrev. Det känns inte som hon har några hämmingar alls? Vem f-n ger något sådant på jul liksom..? Det kunde hon väl då skickat separat, eller varför inte prata med sin son? Och den första delen i brevet gick ut på att det var mig det var fel på, jag som inte tyckte om dem, jag som inte ville gå vidare osv för hon/de har gjort allt rätt.
Jag har ju för fasen inte ens fått en ursäkt och mår fortfarande jätte dåligt hur de behandlat mig och vad de sagt... Medans hon bara vill stryka ett streck över allt och låtsas som ingenting.
Sorry men jag kan inte glömma, tyvärr säger jag. För det hade varit så mycket lättare. Så nu står vi här igen. Jag är skitledsen över att återigen blivit beskyld med lögner (jag har aldrig sagt att jag aldrig gillat dem, och det är långt från sanningen. Den julen (förra) så satt jag i många timmar och gjorde ett halsband till henne, som jag hoppades att hon skulle gilla. Typ mer tid på det än på något annat pyssel senaste åren (blev lite för komplicerat egentligen) och det skulle jag aldrig gjort till en person jag inte tycker om. Varför liksom?
Maken kommer kanske ta sig ett snack med dem igen, men de lyssnar ju troligtvis inte. Hon hittar ju på sina egna sanningar om och om igen...
Alvi på rea tom idag
www.barniallt.se/nya/butiken.cgi%28Avd+start+Nothing,Manuell%29+%28P+080829114136%29
Asereht, vilken knöl! Läskigt! Men gosh, vad smal du blivit!!!
Min knöl ligger i lä...
Har en rörmockare i bar överkropp i köket nu. Lalalala!
Vi får min tjejkompis, hennes man och två jämnåriga vildingar på besök. Men det blir nog tidigt för alla ändå, eller alltså 12-slaget firar vi nog själva.. Om vi är vakna...
Här blir det melon och serranoskinka, älgstek m hasselbackspotatis och någon god sås (hoppas jag) och gino (varm frukt med marshmallows eller vit choklad och glass till efterrätt.
Lite klurigt att utesluta så mycket och ändå få till det men jag tror att det blir toppengott även fast jag får undvika hemmagjorda apelsinglassen och hallon och lite annat..
Fryst banan är riktigt gott föresten.