• Missvampiria

Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.

Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Nu är våra små underverk äntligen här!

Nya deltagare i tråden undanbedes vänligt men bestämt. Hoppas ingen tar illa upp, men vi har hängt ihop enda sen början och kämpat lite extra för att få våra små.
    LISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat {#lang_emotions_heart}:

Kotten7381 (ca 2½år) - Födde en liten William 4/11! (BF 1/1)
    Satin (3 år) - Födde en liten Leon 30/11! (BF 15/12)
    Chelh - Födde en liten Mio 4/12! (BF 15/12)
    vi och lilla hjärtat (2 ½ år) - Födde en liten Matteo 15/12! (BF 21/12)
    Nallebjörnis - Födde en liten Michaela 16/12! (BF 7/12)
    Poddan (2 år, 11 månader) - Födde en liten Elvira 16/12! (BF 9/12) 
    Waiting 4U (ca 4år) - Födde en liten Hugo (?) 21/12! (BF 15/12)
    MissMarti (1år, 4 månader) - Födde en liten Oliwer 21/12! (BF 21/12)
    Bel (2 år) - Födde en liten Jack 22/12! (BF 17/12)
    lyckospeja (3 år, 3 månader) - Födde en liten Elvira 26/12! (BF 19/12)
    Sessan4 (5år) - Födde en liten Matilda 27/12! (BF 25/12)
    Lastbilslillan (ca 1,5 år) - Födde en liten Cindy 28/12! (BF 2/1)
    Diggiloo (ca 7-8 år) - Födde en liten Wilma den 30/12! (BF 17/12)
    Lumix (ca 4 år) - Födde en liten Amy 1/1! (BF 26/12)
    Missvampiria (ca 1,5 år) - Födde en liten Tim (?) 4/1! (BF 26/12)
    ~Neo 16/1-07 och Tim 4/1-10~
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.
  • Kotten7381

En fråga:
    Är det någon av er som redan funderar på syskon till era små?!
    Jag känner mig lite dum som har dessa tankar, men börjar bli smått stressad över att vi kanske måste skaffa ett syskon till William. Jag vill inte att han ska vara "ensam barn", men vill än så länge bara ägna mig åt William.
    Min syrra fick barn i februari och är gravid igen nu...  Det är väl därför jag har fått dessa tankar kan jag tänka.

• Sessan4
    Kotten7381 skrev 2010-10-11 20:23:17 följande:
    En fråga:
    Är det någon av er som redan funderar på syskon till era små?!
    Jag känner mig lite dum som har dessa tankar, men börjar bli smått stressad över att vi kanske måste skaffa ett syskon till William. Jag vill inte att han ska vara "ensam barn", men vill än så länge bara ägna mig åt William.
    Min syrra fick barn i februari och är gravid igen nu...  Det är väl därför jag har fått dessa tankar kan jag tänka.
    Javisst skulle det vara underbart med ett syskon, tyvärr tillhör jag inte kategorin som kan välja Matilda kom till genom IVF, ett syskonförsök innebör en helt ny IVF tur. Visst märker man av syskonstressen, i min mammagrupp planers syskon för fullt. Men jag känner mig inte redo än och vill bara njuta av mitt lilla mirakel ett tag till innan vi ger oss in syskonverkstaden igen.
  • diggiloo

Jag tänker oxå på syskon till Wilma. Maken vill oxå ha fler barn men vi har inte direkt pratat om när vi vill att det ska bli än. Jag känner som ni, att jag är mycket nöjd med att njuta av tiden vi har just nu för allt känns så himla bra  .
    Men om 2,5 månad (hua!) är det dags för mig att börja jobba och i samband med det har tanken på att skaffa syskon blivit allt mer lockande. Och tar det åtta år denna gången med så är det nog hög tid att börja försöka nu . Fast min magkänsla säger mig att det kommer att vara lättare att bli gravid nästa gång. Får väl se om jag har rätt...

• Kotten7381

Nu tog det inte 8 år för oss, utan "bara" tre år och det gick ju tillslut den "vanliga" vägen. Men jag är lite rädd för att kasta mig in i allt igen, med allt vad det innebär. Speciellt rädd är jag för att det ska ta så lång tid och hur besviken och stressad jag kommer att bli då... igen!

• Poddan

Jag känner precis som du Sessan4. IVF är ett litet helvete att gå igenom, även om vi nu är i ett helt annat läge känns det som. Vi har ju vår prinsessa. Men visst önskar man att hon ska få ett syskon, men det är absolut ingen självklarthet att vi vill/orkar gå igenom allt som krävs för att hon ska få det. Dessutom har jag ju åldern emot mig (fyller 35 nästa månad) så man känner liksom att det tickar på och att OM vi ska försöka igen så måste det nog ske ganska snart. Dessutom kostar ju ett försök 25 000 kr. Vi har sagt att vi ska diskutera det när hon fyller ett (vilket ju är om två månader!!! Huga vad tiden går) och sen får vi se.

• Waiting 4U

Vi har med tankarna på ett syskon & har till & med ett litet sparkontoför just detta!
    Men för oss blir FET & det kostar runt 10 000 kr plus mediciner & sjukhusbesök, har 4 små embryon som ligger & väntar...väldigt konstigt när man tänker på det, dom är gjorda samma dag som vår lille Hugo. Så ett försök till syskon ska vi iaf gå igenom. Det blir nog någon gång nästa år, njuter ju av lillmannen här hemma & har mammaledigt ända till mars!

• MissMarti

Vi kommer inte skaffa något syskon än på några år..dels för att vi känner att vi vill kunna ge Oliwer all vår tid och jag vill även komma igång och jobba.. har ju pluggat sen 2006 på Universitet så ja vill prova på att jobba lite igen innan bebisverkstan drar igång..
    Och som de känns nu så vill vi inte ha fler barn alls... men allt kan ju ändras med tiden =)

• Nallebjörnis
    MissMarti skrev 2010-10-16 18:18:32 följande:

Vi kommer inte skaffa något syskon än på några år..dels för att vi känner att vi vill kunna ge Oliwer all vår tid och jag vill även komma igång och jobba.. har ju pluggat sen 2006 på Universitet så ja vill prova på att jobba lite igen innan bebisverkstan drar igång..
    Och som de känns nu så vill vi inte ha fler barn alls... men allt kan ju ändras med tiden =)

ja känner som du... vill njuta av denna tid och för tillfället så räcker Michaela gott och väl till.. men vem vet vad ja känner om några år.. hihi
    *Michaela Victoria 091216* www.familjenmillberg.bloggplatsen.se
  • Lumix

Oj oj oj, den här tråden håller verkligen på att då ut. Tråkigt .......
    Hur som så ville jag bara tala om att i morgon så har vi tid för att diskutera nästa IVF försök. Konstaterade att vår nya försäkring täcker det, så varför inte Solig

Hoppas att ni och era barn har det bra. Här så planeras det för fullt för vi ska på kryssning ner till karibien om 10 dagarCool

Kram

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.