-
-
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.
-
Grattis till alla 1-åringar och till Sessan ;)
Hoppas vi kan blåsa liv i tråden ordentligt nu då :) -
Oj det där lät som en offending pers både för Cindy och er. Skönt att allt är på väg att rätta till sig. Här går allt sin gilla gång. Amy började gå på Bahamas (i november)av alla ställen. Hon har 8 tänder som alla varit lite jobbiga och hemmed ordreportoar består av:Mamma, Pappa, titta, tack, bye bye och hej hej. Hon har ätit "vanlig mat"sen 10,5 månader. Det var tänkt att vi bara skull började testa lite men Amy vägrade annan mat ganska snart. Mjölk är hon fortfarande lite tveksam till. Det är lättast att dricka självt utan mat som tydligen ställer till det med smaklökarna. Batten är stora favoriten än. I dag var vi iväg och gjorde Mock embryo transfer, säger ni så också? Allt känns både pirrigt och lite konstigt då vi into trodde att det skull bli någonstans mer möjlighet till IVF försök.
-
Oj va spännande Lumix! Mock har jag aldrig hört talas om, är det FET du menar? Alltså frysförsök på sparade ägg. Grattis, håller tummarnaLumix skrev 2011-01-05 20:28:10 följande:Oj det där lät som en offending pers både för Cindy och er. Skönt att allt är på väg att rätta till sig. Här går allt sin gilla gång. Amy började gå på Bahamas (i november)av alla ställen. Hon har 8 tänder som alla varit lite jobbiga och hemmed ordreportoar består av:Mamma, Pappa, titta, tack, bye bye och hej hej. Hon har ätit "vanlig mat"sen 10,5 månader. Det var tänkt att vi bara skull började testa lite men Amy vägrade annan mat ganska snart. Mjölk är hon fortfarande lite tveksam till. Det är lättast att dricka självt utan mat som tydligen ställer till det med smaklökarna. Batten är stora favoriten än. I dag var vi iväg och gjorde Mock embryo transfer, säger ni så också? Allt känns både pirrigt och lite konstigt då vi into trodde att det skull bli någonstans mer möjlighet till IVF försök.
-
Nej Sessan. Jag var och mätte ut längden på katetrarna som ska användas när de plockar ut och återsätter äggen. Vet ju inte vad det heter på svenska.......hmm Sen kollade Dom hur livmodern såg ut och äggstockarna. Som schemat ser ut just nu så börjar jag med sprutor den 15:e. Tar p-piller just nu. Och äggplock blir ca 4 February och insättning 7:e eller 9:e februari. Allt känns så konstigt och overkligt. Tänk om vi kan få till ett syskon.....!!
-
Jaha!! vi säger nog bara äggplock och ET, det finns säkert nåt fint medicinskt ord som läkare anväder..Lumix skrev 2011-01-06 14:50:16 följande:Nej Sessan. Jag var och mätte ut längden på katetrarna som ska användas när de plockar ut och återsätter äggen. Vet ju inte vad det heter på svenska.......hmm Sen kollade Dom hur livmodern såg ut och äggstockarna. Som schemat ser ut just nu så börjar jag med sprutor den 15:e. Tar p-piller just nu. Och äggplock blir ca 4 February och insättning 7:e eller 9:e februari. Allt känns så konstigt och overkligt. Tänk om vi kan få till ett syskon.....!!
Va spännande, när får du tillbaka ägg då? hur många får du tillbaka? -
Vi säger samma här. Det jag gjort nu är att mäta katetrarnas längd som ska användas när äggen ska plockas ut och sättas tillbaka. Det kallas för Mock embryo transfer......mätte inte ni innan? Jag går på p-piller nu (samma som er spray) och börjar med sprutor den 15:e januari. Preliminärt så är äggplock den 4: e februari och insättning den 7: e eller 9:e februari. Jag hade 8 blåsor i ena äggstocken och 9 i andra så förhoppningsvis får de fram ett par bra. Eftersom jag passerat 40 strecket nu så sätter de antagligen in 3 ägg ser det ut som.
-
Risk för triplets alltså
I Sverige får vi max 2, jag fick 2 när jag blev gravid med Matilda, båda tog men ett tillbakabildades! spännande! Lycka till, hör av dig hur det går!! kram -
Will do
-

Här kommer äntligen en bild på min lille prins! =)
Han har fått 4 tänder nu, och det roligaste som finns är att gå runt i huset och hålla i mamma eller pappas händer. Han går inte än... men som han håller på o tränar är det nog inte långt borta! =) Han är en tåtrippare, och går alltså bara på tårna!
Jag har börjat jobba nu, 2:a dagen idag. Det var faktiskt kul att komma tillbaka till jobbet och verkligheten igen. Sambon är hemma och har insett att det är mer jobb med denne lille krabat än vad han egentligen trodde! =) De första två dagarna har de varit ute mest hela tiden och åkt pulka, det gillar William!!
kram på er allihopa! -
Så roligt att tråden kommit till liv ordentligt igen
.
Jobbigt när barnen blir så sjuka Lastbilslillan
. Skönt att hon mår bra nu!
Wilma har nu oxå börjat gå. Hon började lite försiktigt när hon blev 11 månader och har sedan långsamt ökat på stegen och nu börjar man se att hon väljer att gå framför att krypa.
I måndags bytte vi så att maken tog över föräldraledigheten och jag började jobba heltid igen. Känns som att jag inte riktigt var redo för det. Hade gärna fortsatt vara hemma med Wilma några månader till, men samtidigt är jag glad att maken får uppleva hur det är att vara föräldraledig oxå.
Vi har nu på allvar bestämt oss för att göra ett syskonförsök (om nån som känner mig irl läser detta så var snäll och håll det för dig själv) och det blir troligtvis ett fet i februari/mars. Så vi kan ev bli synkisar igen Lumix
.
Ha det så bra och kram på er allihop!
: