-
-
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.
-
Det blev minusMissvampiria skrev 2011-03-07 08:04:01 följande:Hur har det gått?
Men vi har 2 stycken 6 dagars blastocyster i frysen så det blir ett FET den 3 april. Det blir vårt sista försök......
det var mycket tyngre att få minus den här gången också......antar att man nu är mer medveten om vad man missar.
hur är det med Tim? -
Tråkigt Lumix
håller tummarna för dina frysisar!!!
-
Hej på er! trist att ni fick minus Lumix... hur går de för er andra då? några mer knattar som börjat förskolan? Oliwer går ju där för fullt nu! O han stortrivs! O vilken skillnad de blivit på han! Tyvärr kiommer ju sjukdommarna med förskolan.. Vi har haft en envis förkylning som sluta med ett atsmaanfall som va riktigt otäckt.. Hittade Oliwer blå i vagnen.. Men allt gick bra ändå.. förra vecka fick han däremot 41 grader i feber o sluta kissa, dricka o va helt apatiskc.. Barnakuten sicka hem oss 3 gånger med ordination på en massa febernedsättande när de gått nästan 3 dagar o Oliwer inte blivit bättre vägra ja äka hem o fick träffa en helt underbar läkare som konstatera att han hade en kraftig lunginflammtion på vänster lunga o höger va med illa men inte lika.. Stackars barn.. Han fick antibiotika o mår mmyvke bättre feber e borta o min glada pigga vila Oliwer är tillbaka... Men han äter otroligt dåligt.... har ni nått tips på lätt svalda saker som han kan äta? Alltså drickvänliga saker... Att tugga varm mat vill han inte än.. Välling går an men är ingen favorit... ber om ursäkt om ja stavat fel tusen gånger men skriver från mobilen.. hoppas allt är bra med er o era knattar!
-
Fy vad tråkigt Lumix
Håller tummarna att det går vägen nästa gång! Med Tim är det bara bra. Han går på dagis och både jag och sambon jobbar nu sen 2 veckor tillbaka. 8;e tanden kikade fram idag. Äter lite dåligt, men det har han ju alltid gjort så jag ska boka in tid på BVC om ett par veckor för att kolla vikten.
Vad otäckt MissMarti! Och dåligt av sjukhuset att skicka hem er så många gånger! Tur att du stog på dig så ni fick den hjälp ni behövde till slut. Skönt att han mår bättre nu iallafall.
-
Jösses MissMarti!!! Ännu ett bevis på hur svårt det är att göra sig hörd bland alla andra föräldrar. Och framförallt hur svårt det kan vara att förstå vilka som talar sanning och vilka som överdriver..... Men lunginflammation.....det hörs ju så jäkla väl på lungorna!!!! Skönt att det gick bra i varje fall.
Har du provat yoghurt?Smoothies?Fil med mosad frukt i? Släng i lite mjölk och gör den tunnare om det behövs. Jag skulle nog locka med lite sött i bara för att få honom att dricka faktiskt.....Amy älskar varm mjölk....Luktar inte urinen konsentrerat så är det ju ok. Börjar han att dricka skapligt så kommer maten snart ska du se.
Jag är fortfarande hemma med Amy. Jag håller på att föra över min sköterskelicens hit så det är en hel del pluggande just nu. Funderar på att låta henne vara på dagis på förmiddagrna framöver så jag kan plugga mer.....vi får se. Vi går på lite barnaktiviteter på dagarna som "Little Gym" och sagostunder osv
Amy har alla fyra tänderna i fram både uppe och nere, den sista av dom kom på juldagen. Förra veckan kom 2 "tuggtänder" och i natt ytterligare en.....så nu sovs det en aning oroligt här. Undrar hur vi skulle klara oss utan bedövningsgelen som finns för just tandsprickning
Här börjar våren att komma så sakterliga med gröna gräsmattor och vårlökar som är uppe ca 5-6cm nu, det känns så härligt. Amy fick en fyrhjuling av oss i födelsedagspresent och den kör hon med ute på gården spm en tok nu, det ser så himla roligt ut
Kram på er!! -
Här är senaste bilden på min skeptiska skrutt ;) -
..... Så här ser hon ut allt som oftast :P
Kladdigt och ett stort smile :D -
Vilka sötnosar ni har!
-
Blev det FET den 3 april Lumix?
-
Varit borta ett tag för ja har inte orkat t mig tid men nu ska ja försöka vara här lite mer ;)