-
-
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.
-
Jaha, glöm alltihop... Tror det blev skit av alltihop i natt precis som förra gången. Fan fan fan...
Har god lust att skita i att försöka mer om det ska hålla på så här.
-
Neeej hoppas du har fel! Massa kramar till dig!!lyckospeja skrev 2011-04-17 08:35:09 följande:Jaha, glöm alltihop... Tror det blev skit av alltihop i natt precis som förra gången. Fan fan fan...
Har god lust att skita i att försöka mer om det ska hålla på så här.
-
Tack. Hoppas jag med... Men hoppet känns vagt iom att missfallet i december började precis som det är nu. Det är som lite mer sparsam mens, fast utan värk. Än så länge iaf. Ringde rådgivningen, med tanke på sist, men det var samma bud nu som då- bara att vänta och se... Hatar att vänta och se. Kram
-
Nej, vad tråkigt... hatar också det där med att vänta o se....
Stor kram till dig!!!!!! -
Ringde bm idag, för jag skulle kommit dit på möte. På henne lät det som att det alltid är missfall om man blöder. Han sa typ "Ja, det är ju vanligt med missfall. Det är ingen idé att du kommer hit idag på samtalet. Det är ingen fara, det tar hand om sig självt hemma. Men får du ont får du ringa gyn." Hon sa alltså INTE ETT ORD om att det är vanligt med blödning i början av grav. eller att det faktiskt är mycket möjligt att jag fortfarande är gravid och att det inte är nån fara med bebisen. Tycker det verkade väldigt konstigt då man ser folk överallt som säger att de haft blödningar i början av grav. utan att det varit nåt fel eller konstigt med det...? Tycker min bm är jävligt konstig ibland. Jo, jag vet att mf är vanligt, men jag är samtidigt väldigt säker på att ofarliga blödningar är lika vanliga. Min ena syster t.ex hade blödning då mensen skulle varit, varje gång de tre första månaderna när hon gick med sitt första barn.
Vet inte vad jag ska tro nu. Förra gången blödde jag som en vanlig mens och det gjorde lika ont som vid mens så jag tog en hel del tabletter. Nu verkar det som min blödning har börjat avta, och jag har fortfarande inte ont. Åh jag blir så trött på det här... Lagom lätt att hålla sig positiv när man inte vet vad som händer. Ni känner nog igen er, man vill inte bygga upp för mycket hopp om benen slås undan sen... Men samtidigt vill man ju inte tänka en massa skit, för tänk om allt faktiskt är bra?
Får väl göra ett grav.test till inom en vecka eller nåt på egen hand. För det verkar inte som att man får komma in och kolla upp det hur som helst. Eller kan man kräva att få komma in och göra ul? Både om blodet fortsätter komma eller inte och om man får ont eller inte? -
Tack. :) KramKotten7381 skrev 2011-04-17 20:58:48 följande:Nej, vad tråkigt... hatar också det där med att vänta o se....
Stor kram till dig!!!!!! -
Kom nästan inget blod alls igår, och så gjorde det fortfarande inte ont. Men mitt på dan idag fick jag som världens mensvärk (som jag för övrigt nu efter förlossningen insett känns ganska precis likadant som värkarna då) och så kom det blod igen. Så jag ringde både hit o dit, och fick komma in på undersökning.
Det var missfall igen, precis som i december, och inget var kvar i magen när de kollade. Så ja... Nu är det bara att vänta på mensen igen då, och se om man har lust att prova igen.
Händer det igen ska de göra ordentliga undersökningar o försöka komma fram till varför det blir såhär. Är iaf säker på att blir det samma visa igen så tänker jag inte prova mer på egen hand, då kör vi ivf igen. Orkar inte mer...! -
Neeeej!!! Massa styrkekramar till dig tjejen!!lyckospeja skrev 2011-04-19 21:12:06 följande:Kom nästan inget blod alls igår, och så gjorde det fortfarande inte ont. Men mitt på dan idag fick jag som världens mensvärk (som jag för övrigt nu efter förlossningen insett känns ganska precis likadant som värkarna då) och så kom det blod igen. Så jag ringde både hit o dit, och fick komma in på undersökning.
Det var missfall igen, precis som i december, och inget var kvar i magen när de kollade. Så ja... Nu är det bara att vänta på mensen igen då, och se om man har lust att prova igen.
Händer det igen ska de göra ordentliga undersökningar o försöka komma fram till varför det blir såhär. Är iaf säker på att blir det samma visa igen så tänker jag inte prova mer på egen hand, då kör vi ivf igen. Orkar inte mer...! -
Lyckospeja - Fy va hemskt, lider verkligen med dig. Missfall är verkligen hemskt! sänder en kram!!
-
Tack. :) Ska ta det lugnt ett tag, så provar vi igen om ett tag. Mår inte speciellt dåligt ändå, hade känts värre om det hade hunnit gå några veckor. Men jag känner att det hann ju liksom inte bli något nästan. Klart man hann bli glad och började planera lite grejer, men... Tja. Båda missfallen gick fort, smärtan denna gång höll bara i sig 2-3 timmar max. Fast det är klart att man blev lite ledsen, men det gick över relativt fort ändå. Hade känt värre om vi inte redan hade haft lilla Elvira! Är så glad att vi har henne.
Hoppas ni får en fin påsk allihop! Kram