Oj,det blev visst fel här först... uräkta mej...
Hoppas här kunna ge dej något svar på det du funderar över... Är själv uppvuxen inom leastadianismen, och tillhör fortfarande den församlingen. Men tycker igentligen namnet har liten betydelse, jag vill kalla mej kristen! Sen är det förståss viktigt att ha en församling, en "familj", att få höra till. Jag är gift och har fem barn! Varför många av oss har stora familjer beror nog på att vi ser barnen som en välsignelse från Gud, och det är dom ju verkligen. Och får vi bara vara friska så vill vi gärna ta emot fler barn! Men att ha en stor familj i dagens samhälle är inte alltid så lätt! Nu ska man ju helst göra en bra karriär, hinna med så mycket... Och till allt behövs det pengar, man sliter i bland för att få det att gå runt, och i bland är det ju nödtvunget! Men jag känner många gånger att jag som kristen skulle jag vilja lägga mer tid på att ta hand om min familj, inte sätta så mycket tid o energi på allt detta "värdsliga"... Många gånger rullar livet bara på och man glömmer det viktigaste! Jag vill få mina barn att lära sig att kunna vara kärleksfulla mot varandra och mot alla medmänniskor. Puh, icke så lätt, brister ju dagligen i detta själv... klarar inte utan Guds kraft! Jag vill också att mina barn ska lära sig att alla människor är lika mycket värda, oavsett tro osv. Vi har ingen rätt att på något sätt se ner på andra eller dömma någon annan, det får vi tack och lov lämna över åt Gud! För,jag tror när han ser på oss männisor så ser han oss på samma vågläng, ingen är mer värd än någon annan! Jag önskar ockå att jag som kristen kunde vara mer tacksam över allt gott jag blivit/blir välsignad med. När man ser allt som händer runt omkring i världen så borde man inte kunna vara mer än tacksam, eller hur? Men hela samhället liksom bara spyr ut; mera mera bättre bättre! Att vara nöjd i det lilla är nog den största lyckan tror jag! Nu låter jag kanske som världens tråkmåns, men det vill jag inte påstå att jag är! Jag är lycklig över den tro jag fått från barnsben, och den vill jag i bästa mån kunna ge mina barn! Livet är gott at leva då! Gäääsp, nu är jag trött! Hoppas detta gav dej något! Skriver kanske mer en annan gång, men är väldigt sällan "inne här"... Go natt
Ps fråga gärna mer exakt om det är något du undrar över, hur jag tror när det gäller olika fågor i livet osv Kan jag så svarar jag på bästa sätt Ds