LillaMy 78:
Tråkigt att du kände att församlingen dömde ut dej.
Ingen är ju fullkomlig,alla felar vi varje dag...men det viktigaste är ju att vi har en vilja att bättra oss och bli förlåten för det vi gjort.
Hur känner du nu mot församligen,har du nån längtan tillbaka?
Tycker främst av allt att tron ger en så stor trygghet.Man behöver inte bekymra sej för framtiden,allt är i Guds händer!Många gånger har jag tänkt,spec. om man fått vara med om nåt jobbigt...vad skulle man göra om man inte tror på en högre makt,som man får be till när allt känns svårt.Tycker bönen är jätteviktigt,är ju "hjärtats samtal med gud".
Fast visst borde man vara flitigare att be.
Ber alltid aftonbönen tillsammans med barnen på kvällen,och sen brukar vi också tacka för dagen som varit!Det är jätteviktigt för barnen,jag kan glömma ibland,och då får de påminna mej.
Angående TV,så har vi valt att inte skaffa.Vill skydda barnen från allt ont som sänds ut...sex och våld för att inte tala om alla svordomar.Vet ju att jag inte kan göra det för alltid,de blir ju också stora en dag.
Sen får de ta det beslutet själv om de vill ha.Men man önskar ju att de skulle ha sett vilken lycka det varit att inte ha.Apparaten i sig själv är ju inte synd,fast man nu skulle ha 5 st.
Det är ju det som sänds.Finns ju mycket bra program,som jag själv skulle vilja se.Men jag tycker de dåliga programmen har övertaget.Sen har man ju så mycket mer tid över också,om man inte har TV:
Opps,det blev långt!