Allergitråden
Längtan 80 - menar du att man sådan få 3000 kr även från sitt försäkringsbolag? Dvs totalt 6000 kr vid helt vb? Gäller det alla försäkringar?
Längtan 80 - menar du att man sådan få 3000 kr även från sitt försäkringsbolag? Dvs totalt 6000 kr vid helt vb? Gäller det alla försäkringar?
Längtan 80 - tack!
Hahaha - det gör ingenting!
Precis kommit hem från sjukhuset med mini efter att ha legat inne två dagar. Fick åka in ganska akut då han fick svårt att andas, han var lite förkyld och har tydligen fått en rejäl infektion i luftvägarna. Ev så är det förkylningsastma men de vill se om eländet återkommer fler gånger innan han får den diagnosen. Tydligen vanligt att allergiska barn utvecklar det.
Har era allergiska barn det också? Hoppas att det inte kommer tillbaka men nu har vi i alla fall medicin hemma.
Han är fortfarande ganska sen motoriskt så vi har röntgat höfterna och inga problem där men vi ska få träffa en sjukgymnast nästa vecka för en motorisk bedömning. Han hasar sig fram på rumpan och kan inte resa sig upp själv mot möbler. Gåreflexen finns knappt och han kan inte stå själv om vi bara håller i händerna utan måste hålla i kroppen och han är snart 14 månader. Nu tror jag inte längre att det bara är pga allerigerna som han är sen utan hela han ÄR en slowstarter... Men vad brukar man säga - hellre sen än svettig..
Tack förresten för allas svar gällande förskolestart. Det lutar åt att vi skolar in honom efter nästa sommar när han är drygt två, känns extra viktigt om han nu även utvecklar förkylningsastma. Ekonomin får lösa sig och vårdbidraget får vi söka.
Trottoarbonden - har inget tips att komma med men ville bara säga att jag lider så med er och dig. Jag tycker det är ett elände med minis allergier men det är ju inget i jämförelse med era problem.
Hoppas ni hittar nån bra kost OCH att nåt kan växa bort!
Sojaprotein har hittats i vissa korvbröd osv:
mobil.aftonbladet.se/nyheter/article15524537.ab
Jag försöker få lillen att dricka välling men den ratas, prövar Enagos och den är ju inte smaksatt. Han är van vid smaksatta grötar och Oatly havregurt. Har testat att blanda ner en skopa grötpulver men det hjälper inte, har ni något knep?
Är medveten om att vissa barn inte dricker välling men han verkar nyfiken men vill inte ha när han smakat. Vill testa det mesta innan jag ger upp, han är väldigt svår att få i gröt, macka och havregurt ibland...
Tack för era tips! Ska pröva både vaniljsocker och nån fruktpuré.
Risifrutti kan ju vara nåt att pröva med, var såg du det receptet?
2små2stora - han är snart 15 månader och slutade amma i somras, får ingen ersättning utan äter Enagos gröt två gånger om dagen och mat. Men han är sååå svår att mata och äter han själv så leker han bara och blir sen kinkig. Välling är så enkelt att ge om han är trött - OM det nu funkar.
Tack igen! Ska testas det med!
Någon här som vet om Findus eller Icas fiskpinnar är helt fria från mjölk/ägg/soja? Står inget i ingredienserna om att det skall finnas spår av det men man vet ju aldrig...
Skönt att kunna ta till någon färdig mat om det kniper.
Har ni något annat tips på färdigmat som kan funka? Han äter fortfarande endel burkmat för att få i sig kolhydrater (är snart 16 månader) för äter han själv ratar han allt vad kolhydrater och grönsaker heter - bara kött eller korv duger. Inte ens välling eller gröt går ner, ibland en liten smörgåsbit.