mmn1 skrev 2012-03-06 19:33:50 följande:
Trasan 0606: ska köpa mildison imorgon och börja med det. Vi använder neutrals sköljmedel, är det enda som jag och äldsta dottern tål. Kanske ska testa att tvätta lilltjejens kläder utan men om sköljmedlet vore ett problem borde det väl finnas mer prickar på kroppen? På vilket sätt reagerade sonen på sköljmedlet?
Han blev röd på kinderna och kroppen, blir det fortfarande om han t ex somnar på mormor som tvättar sina kläder med sköljmedel. Vi fick tvätta om alla våra kläder och sängkläder för att det skulle bli bättre.
Om jag vore er så skulle jag nog först testa att vara mjölk och äggfri ett par veckor för att se om det blir bättre, det är ett stort projekt att tvätta om allt. Har du koll på allt vad mjölk och mjölkproteiner kan heta (kvarg, vassle, kasein osv)? Många som reagerar på mjölk reagerar även på soja (min kille gör det) så om du inte märker någon större skillnad på några veckor så skulle jag utesluta det med. På vårt pricktest så gav det bara utslag på mjölk, inget annat men jag vet att han är allergisk genom att ta bort och provocera.