Inlägg från: Trasan0606 |Visa alla inlägg
  • Trasan0606

Allergitråden

En fråga om kräks. Minns inte riktigt hur det var med storebrorsan. När jag fortfarande hade mjölk och ägg osv i min kost så kräktes mini mycket - dygnet runt. Kräks som varit nere i magen och vänt. Sen slutade det och han har ibland kräkts såna kräks dagtid, ofta ett par dagar i sträck men inte på natten. Då har jag trott att jag ätit nåt han är allergisk mot.

Kan det vara en allergisk reaktion eller gör barn så ibland, reflux känner jag till men om man inte har det? Mini har kräkts så under dagen idag men mått bra, varit glad och har inte det minsta eksem. Han har fått ärtor några dagar på raken, annars inget nytt.

• Trasan0606

Skånegås - jag ammar och är helt mjölk, soja, baljväxt, ägg och fiskfri. Har dock ätit mycket torkade physalis igår kom jag på. Kan det vara det? Han har bara fått ärtor som smakis då jag misstänkt baljväxtallergi. Han verkar inte må dåligt alls utan bara kräks idag. Dock inget i sömnen hittills, somnade vid 19. Får se hur det blir imorgon...

• Trasan0606

Billybiceps - fy vad trist!

Kan inte så mycket om allergier men en ide - om än väldigt trist - är att du äter typ kyckling och potatis (förutsatt att du klarar det) tills du blir bra el nåt annat du klarar att äta. Och sen för du in en sak i taget i kosten och ser om du får nån reaktion.

Hoppas det ger med sig. Eländes elände med allergier.

• Trasan0606
    skånegås skrev 2012-02-07 08:02:44 följande:
    Min lilla reagerar inte förrän efter ett par dagar mot vissa grejer...
    Min skrutt med, mot mjölk tar det 3-4 dagar. Idag har han inte kräkts det minsta så jag börjar tro att det inte är allergi, han har fått ärtor idag med. Kanske är "normalt" att det åker ner i magen och vänder ibland.?
  • Trasan0606

Ok - kräkfråga igen. Mini är nyammad och kräktes just en sån där illaluktande kräk men det var inte mjölk utan det han åt till lunch strax efter kl 11. Inte mycket men lite. Det tycker jag är konstigt, sist in borde vara först ut eller gömmer de maten i hemliga 'fickor'? Blir inte klok på det här!

• Trasan0606

Skånegås - magsjuka är det inte. Äsch, kanske är ärtorna i allafall. Han visar inga andra tecken alls och idag ökade jag mängden igen och mindre kräks. Kanske får reaktion imorgon. Tack för dina svar!

• Trasan0606

Billybiceps- jag gick ner på en ganska snäv kost i ca 2 v, inga biverkningar förutom ett enormt sug efter varierad kost! Ungefär det som Miralicia skriver om, har dock inte kollat hennes blogg än men ska. Tror också att en infektion kan förvärra läget.

Svar på tråden Allergitråden