Inlägg från: Trasan0606 |Visa alla inlägg
  • Trasan0606

Nu har lillen på 16 mån varit kräksjuk ett dygn och ätit väldigt lite. Har fått i honom vätskeersättning utan problem. Om han har aptit imorgon - kan jag ge havregurt el mannagrynsgröt gjord på risdryck då tror ni eller vad ger ni till era barn? Blåbärssoppa gick inte hem idag... Mjölk ska man ju undvika men det funkar ju ändå inte.

• Trasan0606

Grattis LadyM!! Vad mysigt med en liten!

För oss började magknipet vid ca 3 v men utslagen tidigare.

Hoppas ni slipper allergier!

• Trasan0606

Nu är jag tillbaka med fler frågor...

Mini är nu 16 månader och bajsar ibland illaluktande och slemmigt men när han gör det så verkar han inte ha ont i magen eller är kinkig eller sover dåligt - han är som vanligt. Inga sjukdomar på g eller tänder. Det känns ju som att han reagerar mot nåt men jag vet verkligen inte vad. Ska jag gå på allmäntillståndet och "strunta" i avföringen? Vad hade ni gjort?

Sen det här med någon ätbar buljong för honom - trodde att Knorr hade några som var ok men de verkar man inte kunna lita på. Icas går bort (vi måste undvika mjölk, soja, ägg och baljväxter). Finns det någon buljong kvar alt fond som är lätt att få tag på? Har en saltfri grönsaksbuljong från hälsokosten som jag kört på ett tag men ibland vill jag ha liiite mer smak. Försöker laga mat som vi alla kan äta och som liten VILL äta - men det är inte lätt.

• Trasan0606

Längtan 80 - har för mig att den innehåller sojalecitin. Det klarar inte vår kille som är sojaallergiker. Kan det vara det?

• Trasan0606

Eq85 - jag hade gått över till mjölkfritt direkt!!

Ammar du eller ger du ersättning bara? Stackars liten...

• Trasan0606

Smileycat - har han varit täppt i näsan hela tiden och snarkat, alltså även under den mjölkfria perioden? Om inte och det kommit efter du förde in mjölk i kosten så skulle jag ta bort mjölken helt några månader och se om det försvann igen.

• Trasan0606

Länge sen jag var här nu. Har en fondfråga - nån som vet om det finns någon som funkar för mjölk, ägg och sojaallergiskt barn? Håller på och gör lista till dagis och de har inte erfarenhet av multiallergiska barn...

• Trasan0606

Längtan80 - tack för svaret. Det finns alltså kommundietister? Tänk vad man lär sig. Ska Googla lite imorgon!

• Trasan0606

Ni som är/har barn med många olika allergier, hur gör ni sås till olika rätter? Finns det mån buljong/fond som är 'ren' från tex mjölk, soja/baljväxter och ägg? Testade bongs kalvfond men den reagerade lillen på med dålig mage. Har så dålig fantasi och har kört fast i samma gamla rätter som jag börjat tröttna på.

• Trasan0606

Lokesmammi - tack för svaret. Vilken buljong använder du? Sällan vi kokar kött men det ska nog prövas!

• Trasan0606

Shine- äter du baljväxter? Kanske fisk, det är inte helt ovanligt.

Säker på att du inte råkat få i dig något av misstag? Kan ju hoppas på det. Vet precis hur jobbigt det är.

Svar på tråden Allergitråden